• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Switch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat is goed. Ik zou je adviseren om de FritzBox te resetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw instellen.
In je browser ga je naar "192.168.178.1" of naar "fritz.box".

Hou er rekening mee dat je internet niet meer werkt als je hem reset. Als je hem niet meer ingesteld krijgt heb je dus helemaal geen internet meer.

Dus ik weet niet hoe je nu op internet zit maar als dat via je vaste verbinding thuis is zal de verbinding wegvallen tijdens de reset.
 
Je hebt een router nodig.
het maakt niet uit of je met een draad of met wifi werkt
een router geeft jouw pc een adres in het netwerk.

wat voor router/modem had je en welk heb je nu?

je kan instellingen vanaf de ene fritsbox vrij makkelijk in die van een andere importeren.
 
Je hebt een router nodig.
het maakt niet uit of je met een draad of met wifi werkt
een router geeft jouw pc een adres in het netwerk.

wat voor router/modem had je en welk heb je nu?

je kan instellingen vanaf de ene fritsbox vrij makkelijk in die van een andere importeren.
Ff lezen boertje. Hij heeft een FritzBox als router en geen nieuwe dus importeren kan niet.
 
Ik ben inmiddels al een stuk verder; in de fritzbox stond de downsteam op 32 Mbit. Dat heb ik nu verhoogd naar 1000 en volgens mij is het probleem opgelost
 
Ik ben inmiddels al een stuk verder; in de fritzbox stond de downsteam op 32 Mbit. Dat heb ik nu verhoogd naar 1000 en volgens mij is het probleem opgelost
Haha wat??? Waarom bestaat zo'n instelling :joy:

Nou mooi toch scheelt je een fabrieksreset.
 
Haha wat??? Waarom bestaat zo'n instelling :joy:
Ik wilde het al net melden, maar hij had het al ontdekt.

Waarom bestaat zo'n instelling? Ja goede vraag. Maar bij Fritz denken ze echt wel over dingen na, dat zetten ze er niet voor de grap in.

Misschien als je het als router voor een deel van je bedrijf wilt inzetten en daar de snelheid cappen?
Of misschien als de verbinding instabiel is en met een lagere snelheid wel stabiel.
De Fritz is een semi professionele en uitgebreide router dus er zal best wel een goede reden voor zijn.

Dat zijn mogelijkheden die me zo te binnen schieten.

Overigens is deze snelheidsinstelling alleen zichtbaar als je zowel "andere internet service provider" kiest alsook "verbinding met externe modem of router" of "Verbinding met een kabelmodem"
Dus het zal echt wel voor zo'n doel zijn.

Als je "bestaande verbinding over LAN" kiest, hetgeen ook kan met extern modem, dan is de snelheid ook automatisch en hoef je dat niet in te stellen.

Bij de opties waarbij je de snelheid -wel- kunt instellen, kun je ook aangeven of aangesloten apparaten zelf verbinding met internet mogen maken. Staat wel "niet aanbevolen" achter. Maar ik denk dat het daarmee dus te maken zal hebben.

Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingend dus ben maar even in mijn Fritz gaan kijken en ook in de documentatie hierover.

Dit staat er over in de documentatie:

Data Throughput​

Enter the throughput rates contracted for your line in the "Upstream" and "Downstream" fields. These values are required to secure the prioritization of your network devices.
Dus ziet er naar uit dat het gedaan is voor prioriteitstelling bijv. als je meerdere routers gebruikt in een netwerk.

Zo gedacht is het dus niet eens zo'n rare optie. Zal ook best genoeg vraag naar zijn geweest anders hadden ze dat er niet in gezet.
 
Ik wilde het al net melden, maar hij had het al ontdekt.

Waarom bestaat zo'n instelling? Ja goede vraag. Maar bij Fritz denken ze echt wel over dingen na, dat zetten ze er niet voor de grap in.

Misschien als je het als router voor een deel van je bedrijf wilt inzetten en daar de snelheid cappen?
Of misschien als de verbinding instabiel is en met een lagere snelheid wel stabiel.
De Fritz is een semi professionele en uitgebreide router dus er zal best wel een goede reden voor zijn.

Dat zijn mogelijkheden die me zo te binnen schieten.

Overigens is deze snelheidsinstelling alleen zichtbaar als je zowel "andere internet service provider" kiest alsook "verbinding met externe modem of router" of "Verbinding met een kabelmodem"
Dus het zal echt wel voor zo'n doel zijn.

Als je "bestaande verbinding over LAN" kiest, hetgeen ook kan met extern modem, dan is de snelheid ook automatisch en hoef je dat niet in te stellen.

Bij de opties waarbij je de snelheid -wel- kunt instellen, kun je ook aangeven of aangesloten apparaten zelf verbinding met internet mogen maken. Staat wel "niet aanbevolen" achter. Maar ik denk dat het daarmee dus te maken zal hebben.

Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingend dus ben maar even in mijn Fritz gaan kijken en ook in de documentatie hierover.

Dit staat er over in de documentatie:

Dus ziet er naar uit dat het gedaan is voor prioriteitstelling bijv. als je meerdere routers gebruikt in een netwerk.

Zo gedacht is het dus niet eens zo'n rare optie. Zal ook best genoeg vraag naar zijn geweest anders hadden ze dat er niet in gezet.
Ik ken die apparaten van lang geleden doen ik bij een ISP werkzaam was.
Echt goeie hardware en je kunt er veel mee. Zoals je zegt zijn dit soort dingen waar Fritz over nadenkt. Echter voor een 'normale' gebruiker geeft dit vaak meer ellende omdat het veel geavanceerder is.
 
Je kan in de fritz bepaalde systemen meer prioriteit geven als er eigenlijk te kort bandbreedte beschikbaar is voor alle systemen op dat moment.
daarvoor is die snelheidsinstelling volgens mij.
 
daarvoor is die snelheidsinstelling volgens mij.
Nee deze specifieke instelling is globaal, waarvoor het dient staat juist uitgelegd in mijn quote van de help.

Het is echter wel mogelijk bepaalde systemen prioriteit te geven, echter die instelling is weer op een andere plek. Kan in sommige gevallen voor Qos en/of voip telefonie wel handig zijn.
 
Vul in de velden "Upstream" en "Downstream" de voor uw lijn gecontracteerde doorvoersnelheden in. Deze waarden zijn vereist om de prioritering van uw netwerkapparaten te beveiligen.

Dat je die prioriteiten op een ander scherm aangeeft doet daar niets aan af.
kan ook handig zijn als je thuiswerk en een paar pubers in huis hebt die data vreten
 
Gebruik gewoon niet de instelling ander/extern modem, maar gebruik LAN verbinding, dan functioneert ie nog steeds als router maar hoef je die snelheden niet meer in te voeren dan doet ie dat automatisch.
Hoef je er ook niet meer naar te kijken na een snelheidsverhoging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan