• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Syncback free

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
ik gebruik sinds kort de software syncback free dat been "heel goede" backup software zou zijn. ik voerde voor de eerste maal een back up uit van de C SSD naar een interne klassieke HDD ik krijg de melding dat dit mislukt is en dat er 170 fouten werden gevonden (zie bijlage met uitgeveegde naam)
waar kan de fout zitten? wat doe ik fout?

alvast thx
catmen
 

Bijlagen

  • Syncback free.pdf
    1,5 MB · Weergaven: 15
Syncback is niet gemaakt om een schijf te backuppen maar voor bestanden en ook deze te syncroniseren: wat niet verandert is blijft staan, wat wel verandert is wordt aangepast.
Om een schijf te backuppen doe dat met een image program vb Aomei backupper
grt
willyke
 
OK, bedankt dat wist ik niet, ben dan wat op het verkeerde been gezet door Schoone PC website, dan zal ik eens bekijken wat er moet ge-back-upt worden,
de C schijf bak-uppen is eigenlijk niet nodig ook want ik heb sinds kort een 4 Tb schijf continu aan mijn pc hangen die elke week (vermoed dat dat voldoende is ) met acronis treu image een incrementele back up maakt, elke vijf back ups doet hij een volledige image (back up heet dat tegenwoordig toch?) om de zes maanden hang ik een tweede 4Tb HDD er aan om ook met acronis een volledige image te maken. Heb beroepsmatig geen verplichtingen meer en eigenlijk niet meer nodig dan wat ik nu doe denk ik.
thx
catmen
 
Ik gebruik ook Acronis True Image voor image van de volledige C-schijf. Al mijn data (documenten, musiek, enz) staan op de D-schijf en daarvoor gebruik ik GoodSync om te backuppen naar de externe schijven. Ik gebruik ook altijd de functie in 1 richting (van D naar extern) en nooit de syncronisatie-functie in 2 richtingen (van D naar externe en terug naar D). KLIK HIER voor free GoodSync (ik gebruik de betaalde versie omdat ik meer dan drie taken heb lopen.
 
Er is mij op een site (weet niet meer welke) aangeraden om syncback te gebruiken omdat het een goed program was en gratis voor bepaalde functies. ik werd er hier op attent gemaakt dat syncback geen image program is (dus geen volledige schijf back-upt) maar eerder van files en ander zaken een back up maakt, dat is dus begrepen, maar dan stel ik me de vraag waarom ik dan niet het back up program van windows 10 zelf gebruik want dat doet hetzelfde met dit verschil (en is misschien het verschil en voordeel van syncback) dat je bij syncback kan kiezen voor synkronisatie tussen de back ups en de files op de C SSD die voor back up zijn geselecteerd en bij windows 10 back up vermoedelijk niet maar dat pluisde ik nog niet uit.
thx
catmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan