• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Synology open vpn

michiel2

Senior
Lid geworden
18 apr 2009
Waarderingsscore
1
Hallo,

Ik ben bezig om op mijn Synology een open vpn te draaien. Ik heb alle instellingen gedaan.
Vervolgens heb ik open vpn geinstalleerd op mijn laptop, en het profiel geladen.

als ik een connectie open, dan werkt dit gewoon. Ik kan mijn nas pingen, en kan ook via de webbowser inloggen op mijn Synology nas. Via cmd ping command kan ik de nas ook pingen.
Echter als ik mijn netwerkschrijven via verkenner wil benaderen, dan krijg ik de melding dat deze niet verbonden zijn.

Wat zie ik over het hoofd?

alvast bedankt.

Wat je over het hoofd ziet kan van alles zijn.

Kan je, als je contact hebt met de VPN bijvoorbeeld je router benaderen?
Hoe benader je de netwerkschijf? Via de naam of het IP adres?

Probeer het eens op de volgende manier: \\ipadres\mapnaam

Hallo Rubensky,

Het probleem is inmiddels al verholpen.
Ik kon mijn router gewoon benaderen, even als de synology. alleen de folders niet.

Wat jij als optie gaf was inderdaad ook het probleem, ik had mijn netwerkschrijven voeger geconfigureerd doormiddel van de naam, en niet het IP adres.

Iniedergeval nog hartelijk dan voor uw reactie.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan