• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Systeembackup met aomei pro gemaakt terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn laptop
2.png
 
Ik zou proberen met D schijf los te koppelen indien je dit kunt, image terugzetten op SSD de C schijf, computer terug aan, windows opstarten, D schijf aansluiten en alle partities verwijderen zodat je weer een gewone dataschijf hebt.
 
open msconfig ...in het vak computer opstarten heb jij wellicht 2 opstartregels ..
zie mijn plaatje … eentje hiervan is dan ook het standaardbesturingssysteem en als zo dannig dan ook ingesteld de time-out staat op nul .. (verander ik deze time-out dan krijg ik een bootkeuze menu te zien en nu deze op nul staat dus niet ..m.a.w. het standaardbesturingssysteem start hier telkens op ).
Bekijk bijlage 10588

mijn systeemconfiguratie is
3.png

de time-out staat bij mij op 30.

mag ik die op nul zetten en gaat hij dan opstarten op het standaardbesturingssysteem?

bij the way na mijn geklungel heb ik natuurlijk dit


1.png
uit mijn schijfbeheer blijkt het volgende:

wat is de kroniek van het verhaal?
om een of andere reden bleef het opstarten van mijn laptop hangen en schakelde ik de opstartknop uit.
Na terug opstarten hetzelfde en weer uitgeschakeld.
bij terug opstarten begon de procedure van windows om te herstellen.
goed.
Na het afsluiten even later en terug opstarten zelfde probleem.

Eerst een herstelpunt instellen. volgens windowsherstel.
Goed
maar na opstarten weer zelfde probleem
Dus ging ik een systeem herstel doen. via een windoowsysteembackup van vroeger (spijtig genoeg versie 1803)
Dus dan maar een systeembackup gemaakt met aomei van ook versie 1803 terug zetten.
Helaas volgens een interpretatiefout van mijnentwege heb ik dat systeemherstel opgestart via de dvd opstart van aomei en daaruit bleek dat de systeembackup ging terug gezet worden op de d: schijf. het Waarom was mij een raadsel.
Toch heb ik dit gedaan.
Resultaat was dat het systeemherstel op de dschijf kwam te staan.
Nu de wet van murphy....
Laptop starte dus niet op met de nieuwe systeem herstel maar wel met windows syteem backup van 1803.
In paniek dan nog eens systeemhestel van aomei terug willen zetten en zelfde procedure van hierboven (mijn fout) resultaat de d:schijf kreeg een tweede herstel op de schijf.
Nog mijn fout (zal verderderen) nog een herstel van aomei wat een derde herstel op dezelfde d:schijf.
nu begint mijnen frank te vallen.
Ik doe nu via windows een herstel van de aomei systeembackup van okt 18 dus de versie 1809 al.
nu krijg ik wel een scherm te zien waarbij ie alles gaat terugzetten naar de c: schijf

op een bepaald moment vraagt hij terug op te starten maar dan via de aomei start dvd die in de dvd speler zit en verloopt alles normaal.

dit is eigenlijk de samenvatting van wat je kan zien in schijbeheer hierboven.
waarbij de d; drie paar herstel partities heeft en voor de rest ben ik alle data die op de d stond kwijt.
waarbij de c: blijkbaar normaal is met de herstelbackup van okt 18.

mijn ultieme vraag is nu hoe ik van die d schijf een normale data schijf kan maken van één partitie en dat mijn laptop dan zou opstarten via de c;schijf en niet via de d schijf waarbij de boel blijft draaien en eigenlijk niet marcheert.

2018-11-11 17.16.43kopie.jpg

dit screen voeg ik bij want dat zie ik als ik opstart met esc ingedrukt en in de boot kom.

Hoe kunnen die drie eerste daar uit?
 
Ik zou proberen met D schijf los te koppelen indien je dit kunt, image terugzetten op SSD de C schijf, computer terug aan, windows opstarten, D schijf aansluiten en alle partities verwijderen zodat je weer een gewone dataschijf hebt.

maar hoe kan ik alle partities verwijderen van die d schijf want via schijfbeheer gaat dat blijkbaar niet om er dan een gewone dataschijf van te maken
 
kan dat dan via diskpart?
 
DiskPart is wel iets ingewikkeld, je kan ook eens proberen EaseUS Partition Master free te installeren … veel eenvoudiger om mee te werken. klik hier
 
Je kunt een schijf die in gebruik is alleen de niet bootpartities aanpassen.
Met een extern medium is dat wel aan te passen, met een WinPE of Linux live stick.
https://toolslib.net/downloads/finish/255-winpese-x64/

Hoe staan de bootopties dan in de UEFI?
In dat bootmenu staan er te veel omdat op die grote schijf teveel ingangen staan.
 
Als je eerst je image terug plaatst op je SSD (enkel SSD aansluiten) en daarna windows opstart, terug afsluiten HD aansluiten en opnieuw opstarten, start de computer dan niet op via je C schijf? (SSD schijf)
Heb dit verleden gedaan met een pc, windows stond geïnstalleerd op HD, deze losgekoppeld en SSD erin, versie installatie en daarna de HD terug aangesloten en alle partities verwijderd tot ik 1 niet toegewezen ruimte had, bij mij is dit gelukt, deze situatie is gelijkaardig denk ik.
Pc startte wel op via de SSD schijf bij mij.
 
Zal het morgen eens proberen
 
Fredjeh,
Ben nu aan het proberen
Met welk programma maak je de hdd daarna terug geschikt voor data?en hoe?
 
EaseUS Partition Master free …. klik hier
 
EaseUS Partition Master free …. klik hier
Beste artsudiog,

Je ziet dat ik bezig ben met leergeld te betalen en probeer in eerste instantie het probleem zelf op te lossen, zo zijn nu eenmaal de oude informatica freaks.
Hierboven vermeld programma dat ik overigens op uw advies reeds gisteren heb gedownload is nieuw voormij omdat het probleem dat ik overigens zelf heb gecreëerd graag wordt opgelost.
Dus zou ik graag wat assistentie hebben bij het herinstellen van die hdd.
Mag ik die terugplaatsen om ze te herpartioneren? Of moet ik ze aansluiten via een usb interface om sata aan te sluiten?

Is er ergens een handleiding?

Overigens nogmaal bedankt voor je aanbod, waarop ik graag als laatste toevlucht u willen op ingaan.

Jefken
 
Tja, wat je nu met een partitiemanager moet ontgaat mij, jammer dat je de vragen niet beantwoord.
Zou zeggen succes ermee.
 
Tja, wat je nu met een partitiemanager moet ontgaat mij, jammer dat je de vragen niet beantwoord.
Zou zeggen succes ermee.
IMG_20181113_103721 (600 x 450).png

na de herinstallatie heb ik deze screenshot gemaakt en is de opstartvolgorde aangepast;
de 3 windows boot manager van de d schijf staan er nog steeds op maar in lagere rang
zolang ik die d schijf niet herinricht en de windows spullen daar af krijg kan ik deze schijf dus niet gebruiken

nog een screen van schijfbeheer

5.png
 
Tja, wat je nu met een partitiemanager moet ontgaat mij, jammer dat je de vragen niet beantwoord.
Zou zeggen succes ermee.

de bedoeling is dat ik met partitiemanager de dschijf opkuis en er een normale data schijf van maak met 1 grote partitie en geformateerd in NTFS en geen opstartschijf met windows boot manager en dat die drie windows bootmanagers verdwijnen uit mijn boot device

dit blijkt toch ook uit mijn vorige antwoorden toch?
 
Je kunt een schijf die in gebruik is alleen de niet bootpartities aanpassen.
Met een extern medium is dat wel aan te passen, met een WinPE of Linux live stick.
https://toolslib.net/downloads/finish/255-winpese-x64/

Hoe staan de bootopties dan in de UEFI?
In dat bootmenu staan er te veel omdat op die grote schijf teveel ingangen staan.
Miss de reply's aandachtiger lezen?
Opstartvolgorde aanpassen in de UEFI, kan niet in het bootmenu.:cool:
 
artstudiog,

ik heb een screenshot gemaakt van de EaseUS Partition Master

6a.png

als ik nu een partitie selecteer kan ik die dan wissen en of verwijderen?
die waar niks bijstaat alleen een sterretje kan ik die verwijderen?
enz..
 
Schijf heb ik gewoon in schijfbeheer kunnen aanpassen, alle partities verwijderen tot je 1 niet toegewezen ruimte hebt en daarna nieuw volume aanmaken of formatteren, zal nu lukken om deze te verwijderen daar deze niet je opstartschijf is.
 
Miss de reply's aandachtiger lezen?
Opstartvolgorde aanpassen in de UEFI, kan niet in het bootmenu.:cool:

misschien begrijp ik niet alles, sorry is het de bedoeling dat ik een dvd maak met de gedownloade iso en daarmee mijn pc opstart? en dan?
 
Start je pc op via de SSD? indien ja kun je de HD in schijfbeheer aanpassen, probeer eerst in windows 10 zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan