• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

systeemcheck wat oudere pc voor gaming.

Status
Niet open voor verdere reacties.

popey88

Gewaardeerd
Lid geworden
12 feb 2006
Berichten
1.399
Waarderingsscore
6
Hey,

Ben een hele tijd niet meer bezig geweest met PC gaming, maar wil dit weer wat meer gaan doen nu er toch weer wat toptitels aan komen.
Gebruik mijn vaste pc de laatste tijd zelden meer en hij loopt tegen de 6 jaar, dus denk dat ik het antwoord al weet, maar wil toch even checken of er nog wat mee aan te vangen is, of dat het gewoon tijd is voor een upgrade/geheel nieuwe.

CPU: I5-760 @2,8Ghz met zalman cnps9500a cooler
RAM: 4GB DDR3-1333
GPU: Radeon HD 6870
mobo: asrock P55 Pro
psu: 600W coolermaster


Dumptijd? Of nog 4gb ram erbij prikken + ssd en doorgaan ermee?

Thanks!
 
Denk dat je meer hebt aan een betere videokaart. Maar een ssd en 4GB erbij is ook niet verkeerd. Video en ssd kunnen mee naar een nieuwe pc. Geheugen niet, maar dat kost ook niet zoveel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt!

CPU nog oke dan? Kloksnelheid nog wel redelijk, maar natuurlijk wel al, ik meen 2 generaties oud.

SSD komt er hoe dan ook, 4gb erbij kost ook maar iets van 30-40 dus dat zijn de kosten niet. Als de CPU de nieuwste generatie games nog goed genoeg trekt (medium tot high settings) kijk ik inderdaad gewoon voor een leuke videokaart. Rond de 200 euro voor een videokaart moet wel een goede verbetering opleveren lijkt me? Zoiets heeft mijn huidige ook gekost.
https://www.4launch.nl/product/365587/Gigabyte-Videokaart-PCI-e-GeForce-GTX960-Windforce-4GB- dit wel een leuke lijkt me?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het eerst maar eens proberen met wat je voorstelt. Het gros van de games leunt toch vooral op de videokaart. Een enkele uitzondering als GTA4/5 daargelaten. Of je moet al een verwoed strategy gamer zijn. Voor rond 200 euro zit je inderdaad op een gtx960, die alle huidige games zou moeten aankunnen.
 
Bedankt voor de info!

Dan gaan we daar maar eens mee aan de slag.

GTA 5 heb ik al gespeeld dus die hoeft niet
Enkele titels die me zo te binnen schieten welke ik wil gaan spelen: Fallout4, dishonered 2, maffia 3, CoD black ops 3.
 
http://www.cpu-world.com/Compare/372/Intel_Core_i5_i5-6400_vs_Intel_Core_i5_i5-760.html
Intel CPU's zijn weinig veranderd in de loop der jaren, Intel hoeft er ook niets aan te doen, AMD kan nog steeds nauwelijks meekomen.

Ik denk eerder dat dat een bewuste keus is van AMD. En het feit dat de laatste generatie consoles allebei AMD cpu's hebben denk ik dat je voorlopig genoeg hebt aan een AMD cpu.

Intel vraagt een hoop geld voor hun producten en ze zijn niet echt gebruiksvriendelijk, qua overclocken bedoel ik bijvoorbeeld.
 
Je kunt je afvragen of topic starters daar wat aan hebben.
 
Ah dus alleen jouw mening is belangrijk? Nu begrijp ik waarom deze website bijna dood is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan