• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Systeeminstellingen gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjimmie

Junior lid
Lid geworden
8 apr 2017
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Goedemorgen,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben nieuw op dit forum omdat ik een probleem tegen kwam waar ik geen oplossing voor weet en ook niet op IE kan vinden.
Ik ben een vrouw, die werkzaam is op een Servicedesk ICT, dus wel wat weet van een pc. Maar gelukkig is er altijd nog een backoffice die me verder kan helpen met problemen. Ik werk met Windows 10 op verschillende laptops van verschillende merken.

Mijn probleem bevindt zich op een Lenovo laptop. Besturingssysteem 'Windows 10'.
Spontaan kwam na het opstarten een systeeminstellingen foutmelding 'Uw hardware instellingen zijn gewijzigd. Start u pc opnieuw op om de instellingen in te laten gaan.
PC is al meerdere keren opnieuw opgestart, zonder resultaat. Ik kan de melding wegklikken, waarna alles goed werkt. Maar ik krijg de melding niet weg.
Alle windows updates heb ik hierna uitgevoerd. Fabrieksinstellingen terug gezet. Lenovo controle uitgevoerd en de laatste wijzigingen doorgevoerd. Virusscanner uitgevoerd. CC cleaner erover gedaan. Helaas stond herstelpunt maken niet aan, waardoor ik dat niet kan uitvoeren. Er is geen hardware aangesloten of genstalleerd op de laptop.
Graag jullie hulp
Weet iemand misschien hoe ik deze foutmelding weg krijg
 
Hallo Sjimmy,
smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.


Wat jij schrijft klinkt niet goed in mijn oren.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van n van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Hoi Hoi,

Bedankt voor u snelle reactie. Ik heb het bestand gedraaid. En de logs toegevoegd. FRST was echter te groot, dus uitgevoerd via speciale link.
Addition heb ik via de bijlage toegevoegd.

http://wikisend.com/download/727750/FRST.txt
FRST.txt

Met vriendelijke groet,
Sjimmie
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    50,6 KB · Weergaven: 49
Beste Abraham,

Graag verneem ik van u of u wat heeft kunnen vinden in de log die ik u gemaild heb? Of heeft u nog meer informatie van mij nodig.

Alvast bedankt,
Sjimmie
 
Jouw Windows schijnt onlangs een grote update verwerkt te hebben.
Veel systeembestanden hebben de datum 28 maart jongstleden.



Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Beste Abraham,

Ik heb inderdaad op 28 maart de pc volledig geupdate. Daar hierin een grote achterstand was. Ik had het vermoede dat het probleem mogelijk hierdoor veroorzaakt werd. Maar dit was helaas niet het geval.

Ik heb bovenstaande uitgevoerd in CMD.
Zowel bij de eerste scan als bij de tweede geeft het systeem het volgende aan:
Windows resource protection did not find any intergrity violations.

Groetjes Sjimmie
 
Waaruit maak jij dan op dat systeeminstellingen gewijzigd zijn?
En welke zijn dat dan?
 
ik krijg tijdens het opstarten van de laptop de foutmelding, zie bijlage.


Daar er niets gewijzigd is op hardware gebied, ook niets extra's op is aangesloten weet ik niet waar deze melding vandaan komt en ik krijg deze ook niet meer verwijdert.
 

Bijlagen

  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 44
Dat is inderdaad vreemd.
Je hebt niets gewijzigd in de computer configuratie?
 
nee hierin is niets gewijzigd
 
Download
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL.exe

Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Sluit voordat OTL.exe gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!

OTL.exe gebruiken:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".



  • Zet een vinkje bij Scan All Users, LOP Check en bij PURITY Check.

  • Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het kader onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png

    Code:
    services.*
    explorer.exe
    winlogon.exe
    Userinit.exe
    svchost.exe
    netsvcs
    BASESERVICES
    DRIVES
    msconfig
    drivers32
    netsvcs
    /md5start
    eventlog.dll
    scecli.dll
    netlogon.dll
    cngaudit.dll
    sceclt.dll
    ntelogon.dll
    logevent.dll
    iaStor.sys
    nvstor.sys
    atapi.sys
    IdeChnDr.sys
    viasraid.sys
    AGP440.sys
    vaxscsi.sys
    nvatabus.sys
    viamraid.sys
    nvata.sys
    nvgts.sys
    iastorv.sys
    ViPrt.sys
    eNetHook.dll
    ahcix86.sys
    KR10N.sys
    nvstor32.sys
    ahcix86s.sys
    nvrd32.sys
    symmpi.sys
    adp3132.sys
    mv61xx.sys
    nvraid.sys
    /md5stop
    %SYSTEMDRIVE%\*.exe
    %SYSTEMDRIVE%\*.*
    %systemroot%\system32\Spool\prtprocs\w32x86\*.dll
    %systemroot%\*. /mp /s
    %systemroot%\system32\*.sys /90
    %systemroot%\system32\*.dll /lockedfiles
    %systemroot%\Tasks\*.job /lockedfiles
    %systemroot%\system32\drivers\*.sys /lockedfiles
    %systemroot%\system32\*.exe /lockedfiles
    %systemroot%\System32\config\*.sav
    %PROGRAMFILES%\*
    %USERPROFILE%\..|smtmp;true;true;true /FP
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /rs
    hklm\software\clients\startmenuinternet|command /64 /rs
    CREATERESTOREPOINT
  • Klik vervolgens op de knop
    50cd93c69be5b-OTL_-_Run_Scan_knop.jpg
    .
  • Verander verder geen andere instellingen in OTL, alleen tenzij ik hiervoor specifiek instructies geef.
  • De scan zal niet heel erg lang duren.
    • Er zullen twee Kladblok-vensters geopend worden wanneer de scan klaar is: OTL.Txt en Extras.txt.
    • Kopieer vervolgens de inhoud van zowel OTL.txt alsmede Extras.txt en plak die gegevens in je volgende bericht.
In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Sluit voordat
51f51523a23a0-OTL_Canned_Nieuw.png
OTL de fix gaat doen, eerst alle andere openstaande vensters!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OTL.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OTL.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
    [*]Kopieer onderstaande in de Code-kader staande tekst en plak deze in het venster onder
    4f9111a6d2a6c-OTL-2.png

Code:
:OTL 

O21:[b]64bit:[/b] - SSODL: WebCheck - {E6FB5E20-DE35-11CF-9C87-00AA005127ED} - No CLSID value found.
O21 - SSODL: WebCheck - {E6FB5E20-DE35-11CF-9C87-00AA005127ED} - No CLSID value found.
32 - AutoRun File - [2017-02-10 20:22:57 | 000,000,128 | R--- | M] () - E:\autorun.inf -- [ UDF ]
O33 - MountPoints2\{ebae6405-b05d-11e4-8258-806e6f6e6963}\Shell - "" = AutoRun
O33 - MountPoints2\{ebae6405-b05d-11e4-8258-806e6f6e6963}\Shell\AutoRun\command - "" = E:\setup.exe -- [2017-03-18 07:40:45 | 000,080,704 | R--- | M] (Microsoft Corporation)
O34 - HKLM BootExecute: (autocheck autochk *)


:Services


:Reg


:Files
ipconfig /flushdns /c

:Commands
[purity]
[emptytemp]
[resethosts]
[emptyjava]
[emptyflash]
[createrestorepoint]
[reboot]


  • Klik daarna bovenaan op
    4f911cee9da59-OTL-4.png
  • Laat het programma ongestoord zijn werk doen.
  • OTL zal na de scan melden dat de PC opnieuw opgestart gaat worden. Sta dat dus toe.
  • Klik op OK
  • Na het opnieuw opstarten wordt enkel een nieuw log geopend.
  • Post via kopiren en plakken de inhoud van dat OTL-scanlog.
 
Beste Abraham,

Het lukt mij echter niet om het script te draaien. Daar het programma OTL elke keer vastloopt, zie bijlage.
Ook genereerd het systeem geen txt bestand.
Ik heb alle programma's gesloten. Zelfs alle automatisch opstarten heb ik alles uitgeschakeld.
De applicatie als admin opgestart maar echter elke keer loopt het vast

Help!

Groetjes Sjimmie
 

Bijlagen

  • Naamloos1.jpg
    Naamloos1.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 29
Ok - dan gaan we het anders aanpakken.

Doe de handeling in Veilige Modus.

Om in veilige modus te komen: download
56dd5c035cca0-47db20793d2be983-16x16.png
BootSafe van Foolish IT naar het bureaublad.
  • Pak het bestand met de naam BootSafe.zip uit in een nieuwe map.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op BootSafe.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Standaard staat de optie Safe Mode geselecteerd, voor de veilige modus met internetverbinding selecteer je de optie Safe Mode with Networking.
  • Klik nu op de knop Restart Windows om het systeem opnieuw op te starten in de veilige modus.
  • Er verschijnt nu nog een klein venster om het herstart te bevestigen, klik hier op Ja om daadwerkelijk te herstarten.
56dd5cf3839e5-BootSafe.png
 
Helaas ook zonder resultaat, Ik krijg de volgend melding als ik in veilige mode opstart : Deze app kan niet worden geopend. Tips kan niet worden geopend met het ingebouwd administatoraccount. Meld u aan met een ander account en probeer het opnieuw.
Administrator is het enige account op de pc.
Als ik de melding wegklik kan ik OTL.exe niet opstarten

Inmiddels ook windows 10 opnieuw genstalleerd met behoud van instellingen. Maar ook hierna blijft de foutmelding naar voren komen
 
Dit is dan nog steeds de boosdoener: O34 - HKLM BootExecute: (autocheck autochk *)

Heb jij Windows gewoon over de oude heen genstalleerd?

Herhaal de de installatie en in het venster met de HD kies je nu eerst voor verwijderen van de Windows syteempartities; daarna maak je alles opnieuw aan (en je gaat akkoord met de melding over extra partities).

Op deze manier moet die dirty disc melding verdwijnen.
 
Als ik de windows partities verwijder, verwijder ik dan niet alle gegevens die op de pc staan? O maakt hij van de twee patities die er nu op staan n?
 
Helaas wat ik ook geprobeerd had het wilde niet lukken. Ik heb nu een gehele installatie erop gezet. en uiteindelijk is de melding weg.
Ik snap helaas niet hoe de melding gekomen was, maar hoop dat het niet meer voorkomt.
Bedankt voor je hulp en inzet.

groeten Sjimmie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan