• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Systeemvak zonder pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosalien13

Nieuw lid
Lid geworden
6 sep 2009
Berichten
6
Waarderingsscore
0
kan iemand me aub op weg helpen mijn systeemvak weer te vullen. Alle inactieve pict blijven verborgen. In het register staan 2 sleutels bij explorer te weten ICONSTREAMS en PASTEICONSTREAMS. Als ik ze weg haal en expl nieuw start is alles ok. Na een herstart staan ze er echter weer. Hoe kom ik hier van af. Het is begonnen na updatenservicepack 3 volgens mij. (Ik heb XP) Bvd, Peter.
 
Mogelijk heb je last van joke-malware!

Download, installeer en blijf MBAM gebruiken.
Al meteen na de installatie wil MBAM zijn database opwaarderen toestaan dus.
Ook bij herhaald gebruik: eerst de tab Update aandoen!

Download MBAM (KLIK)

Start MBAM en kies voor Snelle Scan


N.B.: Vistagebruik(st)ers starten MBAM middels rechtsklikken en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.



Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop OK , daarna op de knop Bekijk Resultaten om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klikken op: Verwijder geselecteerde .
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en dat kan je terugvinden door op de tab Logs te klikken in MBAM .

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven dan telkens op OK klikken!
Daarna zal MBAM vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.
 
Niet onwaarschijnlijk dat dit een oorzaak is. Zal gelijk proberen of ik hetzaakje zo kan helen. Thanks. (Lijkt me niet slecht om zoiets ook zonder een probleem te hebben draaien)
Grtn, Peter
--- automatische edit ---
MBAM laten draaien en 5 infecties laten verwijderen. Helaas is mijn probleem hier niet door opgelost. Toch bedankt, was een goede raad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan