• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED

Status
Niet open voor verdere reacties.

Icare

Nieuw lid
Lid geworden
4 dec 2019
Berichten
8
Waarderingsscore
2
Nadat ik mijn HP Probook 6550b heb geupgrade van Windows 7 naar Windows 10, krijg ik soms bij het afsluiten een blue screen met de stopcode: "SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED. Wat is mislukt: rtsuvc.sys". Ook is mijn webcam niet meer te vinden. Wat betekent dit en hoe kan ik dit herstellen ?
 
Open het command prompt als administrator neem het onderstaande commando over en druk op Enter. Wacht tot de procedure klaar is.

sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwindir=c:\windows
 
Dit staat op de site van Microsoft RTSUVC.sys geeft het Realtek UVC-webcamstuurprogramma aan als de dader.

Als ik op de site van HP kijk dan zijn de laatste drivers van Windows 7.
Dus kan het bij jou ook goed zijn dat de driver van de webcam problemen geeft.
Kijk eens of het volgende de oplossing geeft.
Mocht dit niet werken, dan kan zijn dat de driver niet met Windows 10 over weg kan.

Open Device Manager (toegankelijk door met de rechtermuisknop op uw Start-knop te klikken)
Vind het Realtek-stuurprogramma
Klik met de rechtermuisknop en kies Verwijderen
Herstart uw systeem, Windows moet het nieuwste beschikbare stuurprogramma hiervoor laden apparaat!
 
Open het command prompt als administrator neem het onderstaande commando over en druk op Enter. Wacht tot de procedure klaar is.

sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwindir=c:\windows
 
@Rubensky,
Ik heb dat commando meerdere keren uitgevoerd, maar helaas, bij het opnieuw opstarten kreeg ik hetzelfde verhaal.
 
Dit staat op de site van Microsoft RTSUVC.sys geeft het Realtek UVC-webcamstuurprogramma aan als de dader.

Als ik op de site van HP kijk dan zijn de laatste drivers van Windows 7.
Dus kan het bij jou ook goed zijn dat de driver van de webcam problemen geeft.
Kijk eens of het volgende de oplossing geeft.
Mocht dit niet werken, dan kan zijn dat de driver niet met Windows 10 over weg kan.

Open Device Manager (toegankelijk door met de rechtermuisknop op uw Start-knop te klikken)
Vind het Realtek-stuurprogramma
Klik met de rechtermuisknop en kies Verwijderen
Herstart uw systeem, Windows moet het nieuwste beschikbare stuurprogramma hiervoor laden apparaat!
Ik neem aan dat "Device Manager" de engelse term is voor "Apparaatbeheer". Daar kan ik geen Realtek stuurprogramma vinden; wel staat onder 'Beeldapparaten' 'HP universal camera driver'. Kan ik die ongestraft verwijderen?
 
Ja de Realtek was als voorbeeld.
Je kunt de HP driver verwijderen en dan opnieuw opstarten. Hopelijk werkt het dan weer.
 
Helaas...het werkt niet. Als ik de HP Universal camera driver verwijder en de laptop opnieuw opstart zet hij dezelfde driver terug. Het is kennelijk de laatste, up-to-date driver.....
 
Als ik de HP Universal camera driver verwijder en de laptop opnieuw opstart zet hij dezelfde driver terug.
Dat was ook de bedoeling, want de driver kan ook door de upgrade slecht werken, door dat er iets mis is gegaan. Nu heb je dat uitgesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan