• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Taakbalk windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

arietje

Junior lid
Lid geworden
6 aug 2009
Berichten
72
Waarderingsscore
1
Is er intussen al een mogelijkheid om de taakbalk in windows 11 van onder op het scherm te verplaatsen naar verticaal aan de zijkant? Ik lees online wel iets over door iets te veranderen in het register, maar zooo ver wil ik niet gaan.
Zou erg blij zijn met een oplossing.
 
Zoals ik het lees, kan dit nu nog alleen met een register aanpassing.
Zelf ook nog gekeken of het werkt zoals in Windows 10, maar helaas.

Windows 11 heeft alleen de optie om de icoontjes naar links te verplaatsen.
Mocht je dit al prettiger vinden.
Houd de lege ruimte op de taakbalk ingedrukt of klik er met de rechtermuisknop op. Selecteer taakbalkinstellingen-taakbalkgedrag-taakbalkuitlijning en kies vervolgens voor centreer naar links.
 
Nee, het kan ook wat gebruikersvriendelijker. Al kan Win 11 het standaard nog steeds niet.

Ik gebruik zelf Explorer patcher (Release 22621.1413.54.3 · valinet/ExplorerPatcher)

Is gratis, al wordt een paypal donatie zeker gewaardeerd ;)

mijn Win 11 Desktopje
win11-bb.jpg
 

Enigma147

Nee, het kan ook wat gebruikersvriendelijker. Al kan Win 11 het standaard nog steeds niet.

Ik gebruik zelf Explorer patcher (Release 22621.1413.54.3 · valinet/ExplorerPatcher)

Is gratis, al wordt een paypal donatie zeker gewaardeerd ;)

mijn Win 11 Desktopje
win11-bb.jpg
Bedankt voor de moeite die je neemt. Maar ik kan hier helaas niet veel mee. Voor mij is gebruiksvriendelijkER schijnbaar iets anders dan gebruiksvriendelijk. Heb de .exe in je link gedownload. In eerste instantie daarbij een waarschuwing, maar na paar keer aangegeven te hebben "behouden", heeft hij eindelijk gedownload, en geinstalleerd. Staat netjes in mijn startmenu maar vind geen mogelijkheid tot taakbalk verticaal plaatsen aan zijkant. Ook rechtsklikken op taakbalk zelf en dan instellingen, geeft me geen (nieuwe) mogelijkheid daartoe. Doe ik iets fout?
 
Rechtsklik op de taakbalk, kies eigenschappen.

In het venster dat dan verschijnt verander je bij "Taskbar" Taskbar style: naar "Windows 10". Dan kan je de taakbalk verplaatsen.
Dat is het enige wat nodig is om de taakbalk te kunnen verplaatsen.
Het kan zijn dat de taakbalk vergrendeld is. Rechtsklik op de taakbalk en dan even kijken of voor "taakbalk vergrendelen" een vinkje staat (zeer waarschijnlijk wel) een keer op klikken om het vinkje uit te zetten. Daarna kan je de taakbalk wel verplaatsen.

Het programma heeft nog meer opties voor de taakbalk, je kan ook bijvoorbeeld de Windows 10 look en feel weer activeren. Ook kan het bepaalde instellingen voor de verkenner aanpassen.

Misschien wel handig om te weten, via eigenschappen op de taakbalk kan je bij updates de software bijwerken naar de meest recente versie. Daar geeft hij bij opstarten een melding van.
Taakbalk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rechtsklik op de taakbalk, kies eigenschappen.

In het venster dat dan verschijnt verander je bij "Taskbar" Taskbar style: naar "Windows 10". Dan kan je de taakbalk verplaatsen.
Dat is het enige wat nodig is om de taakbalk te kunnen verplaatsen.
Het kan zijn dat de taakbalk vergrendeld is. Rechtsklik op de taakbalk en dan even kijken of voor "taakbalk vergrendelen" een vinkje staat (zeer waarschijnlijk wel) een keer op klikken om het vinkje uit te zetten. Daarna kan je de taakbalk wel verplaatsen.

Het programma heeft nog meer opties voor de taakbalk, je kan ook bijvoorbeeld de Windows 10 look en feel weer activeren. Ook kan het bepaalde instellingen voor de verkenner aanpassen.

Misschien wel handig om te weten, via eigenschappen op de taakbalk kan je bij updates de software bijwerken naar de meest recente versie. Daar geeft hij bij opstarten een melding van.
Taakbalk.jpg
 
Jippie...is gelukt. Alles is makkelijk.....als je het snapt, hihi.
Maar jouw hulp Enigma147 was daar echt voor nodig dus. Super bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan