• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Verschijnt (sinds 1 dag) dit op de Taakbalk, op de rechterhelft.
weer2.gif

En het punt is: ik krijg het er niet af...
Maar ik wil het eraf.
Dus is de vraag: hoe ?
 
PC uitzetten?
Maare, rechtermuisklik op die picto of taakbalk, opties genoeg, weer progje wissen indien je die erop hebt gezet.
 
Heb het niet... zelf opgezet. En met rechtermuisknop krijg ik het niet weg.
Met rechtermuisknop klikken op taakbalk zelf, dan verschijnt er wel een menu, maar opties om dit weg te krijgen zijn er niet.
 
Jij hebt het er inderdaad niet zelf opgezet. Dat heeft Microsoft voor je gedaan.
En zo krijg je het weer weg:
Klik met de rechter muisknop op die knop in de taakbalk.
Er verschijnt dan een menu. Beweeg de muisaanwijzer in dat menu naar Nieuws en interesses. Er verschijnt dan een submenu. Klik in dat submenu op Uitschakelen.
Daardoor verdwijnt die knop met het weer uit de taakbalk.

Met een afbeelding ter illustratie:
61689445ae2ec-Ashampoo_Snap_2021.10.14_22h29m58s_001_.png
 
Hartelijk dank: porrelaar.
Want dat... was de oplossing.
Mijn dank is groot !
 
Graag gedaan. Zelf heb ik die knop ook heel snel verborgen. Ik heb er geen behoefte aan.

Mocht je ooit de behoefte voelen om die weerknop weer terug te halen, dan is dat ook eenvoudig:
Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk > Nieuws en interesses > Pictogram en tekst weergeven.
 
Die optie heb ik niet, ook die voor Cortana niet.
 
Apart dat jij die opties (nog) niet hebt, Lange Pier.
Nu is het wel zo dat de functie Nieuws en interesses (in de volksmond ook wel de weerknop van Microsoft genoemd) gefaseerd wordt uitgerold. Zie dit artikel op Tweakers: https://tweakers.net/nieuws/180866/...or-taakbalk-windows-10-breed-beschikbaar.html
Op mijn 4 computers (2 desktops en 2 laptops), alle vier draaiend op Windows 10 versie 21H1, staat die knop al vele maanden. Naaldhak kreeg die knop pas eergisteren in beeld. Het kan dus zo zijn dat Lange Pier die knop binnenkort nog krijgt. Of hij heeft bepaalde aanpassingen aan zijn besturingssysteem aangebracht waardoor hij die functie niet krijgt.
 
Vermoedelijk gewoon uitgezet al kan ik mij daar niets meer van herinneren maar dat kan de leeftijd zijn, aderverkalking of iets dergelijks.:)
Klik met de rechtermuisknop op een lege ruimte op de taakbalk en selecteer Nieuws en interesses >Schakel uit. Wanneer u nieuws en interesses uitschakelt, wordt het weer niet meer weergegeven op de taakbalk.
 
Bij mij was de optie korte tijd beschikbaar maar is inmiddels verdwenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan