• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tablet en smartphone ergonomie en gezondheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomatoes

Junior lid
Lid geworden
26 aug 2021
Berichten
73
Waarderingsscore
4
Ik heb een smartphone en tablet die ik de laatste tijd veel gebruik. Maar nu wil ik graag weten hoe ik deze wonderlijke en interessante apparaten ergonomisch en gezonder kan gebruiken. Omdat, ik er vooral in de zomertijd maar ook nu nog steeds veelvuldig gebruik vanwege het weer.
Ik heb al wat op internet opgezocht maar de resultaten waren beperkt met dr informatie die ik wilde vinden.
Zouden jullie me hiermee kunnen helpen?
 
1 van de dingen waarmee je de accu gezonder kunt houden, tot maximaal 99% op te laden.
Want een telefoon heeft een aantal laad cycles, die aantal telt hij als hij tot 100% wordt opgeladen.
 
Ergonomischer dan ze zijn worden ze niet denk ik. Zet het apparaat op tafel zodat je er in een goede hoek naar kijkt en gebruik eventueel een toetsenbord. Daar wordt het altijd beter van.
 
1 van de dingen waarmee je de accu gezonder kunt houden, tot maximaal 99% op te laden.
Want een telefoon heeft een aantal laad cycles, die aantal telt hij als hij tot 100% wordt opgeladen.
Dat wist ik niet. Dat kan ik gaan proberen. Wat ik ook probeer is om de smartphone te gebruiken tot ie nog maar iets van 20-30% vol is en om dan pas op te laden, zo min mogelijk opladen dus.
 
Ergonomischer dan ze zijn worden ze niet denk ik. Zet het apparaat op tafel zodat je er in een goede hoek naar kijkt en gebruik eventueel een toetsenbord. Daar wordt het altijd beter van.
Ik heb bij mijn tablet de bijbehorende tablet hoes met toetsenbord erin gekocht. En ik heb ook de bijbehorende pen erbij. Ik ben een vrij lang persoon denk ik. En ik moet denk ik wel als ik mijn tablet gebruik vrij veel naar beneden kijken en mijn nek buigen. Dus dat is ook niet echt comfortabel voor langere tijd.
 
Het beste is zo kort mogelijk gebruiken. Ergonomisch gezien is het geen goed idee om er urenlang gebruik van te maken. Neem pauzes als je het toch doet.

Als je veel achter een beeldscherm werkt is een desktop het beste, omdat je die het meest ergonomisch kan neerzetten.
 
Het beste is zo kort mogelijk gebruiken. Ergonomisch gezien is het geen goed idee om er urenlang gebruik van te maken. Neem pauzes als je het toch doet.

Als je veel achter een beeldscherm werkt is een desktop het beste, omdat je die het meest ergonomisch kan neerzetten.
En na hoe lang zou ik die pauzes moeten nemen?

Ik heb een desktop computer, maar in de zomer gebruik ik die niet. Omdat, die extra warmte genereert. En ik kan heel slecht tegen hoge temperaturen. We hebben ook geen airconditioning thuis. En geen van de andere koelingsmethoden zijn zo goed als de airconditioner.

Daarom probeer ik in de zomer zoveel mogelijk extra warmte te beperken, door mijn tablet in plaats van de desktop te gebruiken.

Al met al denk ik later wel dat ik i.p.v. een tablet een lsptop wil. Omdat, je dasr meer mee kan doen in korte tijd. Het is efficienter en comfortabeler.

Maar helaas, zover is het nog niet. Maar in ieder geval hartelijk dank voor je antwoord.
 
Bedankt voor je tip. Dit zou me weleens kunnen helpen om in ieder geval die langere sessies in de zomers met mijn tablet aangenamer te maken. Want, eigenlijk komt het erop neer dat ik mijn tablet hetzelfde gebruik als een laptop of desktop. Ik gebruik mijn tablet simpelweg niet voor korte en kleine dingetjes. En aangezien mijn tablet een topmodel is, de Huawei Matepad Pro wil ik hem ook zo veel mogelijk gebruiken. Voornamelijk in de zomer, zodat ie zn geld ook terug kan verdienen.
Nog een vraag, heb je ook nog tips waar ik precies op zou kunnen letten om ook echt ergonomische spullen te kopen voor mijn tablet? Comfort and ergonomie en gezondheid zijn erg belangrijk voor mij.
Nogmaals dank voor het antwoorden op mijn bericht.
 
Deze zin uit mijn handtekening zegt eigenlijk genoeg.

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!

Koop goede spullen en investeer daarin.
 
Deze zin uit mijn handtekening zegt eigenlijk genoeg.

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!

Koop goede spullen en investeer daarin.
De tablet die ik nu heb was absoluut niet goedkoop.
De Huawei pen die ik erbij heb kunnen kopen voor een lager bedrag toen het nog een aanbieding was, kost normaal 100 euro.
En het toetsenbord hoes die ik eraan heb te zitten die was ook iets van 100 euro of meer die ik erbij moest betalen omdat ik het er los bij moest kopen.
Omdat, ik net te laat was om van de actie gebruik te maken van de actie dat mij ook het toetsenbord er gratis bij gaf.
Lange tijd getwijfeld voor het aankopen, maar toch over de streep gegaan.
De tablet was ook iets van 500 euro ofzo. En was ook al afgeprijsd 100 euro ofzo?
Weet niet precies de bedragen, maar het was verre van goedkoop.
En ik weet dus niet wat ik eventueel zou kunnen kopen ofo om wat ik nu heb nog beter te maken.
Ik had al de gedachte dat ik eventueel mijn tablet toetsenbord hoes zou moeten loskoppelen van mijn tablet om mijn tablet van een los toetsenbord en muis te voorzien voor langere periodes van gebruik.
En mijn tablet in een standaard te zetten die ik op bijvoorbeeld ooghoogte kan zetten zodat ik mijn nek niet zo vaak meer omlaag hoef te doen om op het scherm van de tablet te kunnen kijken.
Maar, ik weet niet waar ik dat kan kopen.
Ook heb ik momenteel geen geld beschikbaar om dit soort spullen te kopen. Dat zou ik later moeten doen.
Toch hoop ik dat je me hiermee verder kan helpen zodat ik later alsnog mijn tablet situatie kan verbeteren.
 
Inderdaad kan je overwegen een los toetsenbord en muis te gebruiken. Dan moet je volgens mij, als alles op een goede hoogte staat goed kunnen werken.
 
Dat is goed om te horen. Het enige punt is dan, waar zou ik dat dan moeten kopen?
Moet ik het bij een computer bedrijf of winkel kopen?
Omdat, ik weleens eerder geprobeerd heb te zoeken voor een nieuw en beter toetsenbord en dat gewoon geen beginnen aan was voor mij. Had ik uiteindelijk gewoon naar mijn computer bedrijf gestapt en daar een nieuw toetsenbord gekocht wat veel beter is dan mijn oude.
Nu denk ik er echter al aan dat een ergonomisch toetsenbord voor mijn computer ook geen slecht idee zal zijn.
Maar dat is iets anders.
Het punt is, qua mogelijkheden voor dit soort producten zijn enorm beperkt.
Het is niet zomaar dat ik een winkel binnen kan lopen of een bedrijf en dat ik daar zo even een goed ergonomisch product voor mijn tablet vandaan haal.
En het kopen via internet kan ook een heel gedoe zijn met steeds terugsturen enzovoort.
Ik heb dus echt wel de nodige hulp nodig voor dit onderwerp.
Ik snap het als ik wat dit onderwerp mijn beperkingen en grenzen heb bereikt wat betreft het forum voor mij kan betekenen.
Zo niet, dan zou ik heel dankbaar zijn als ik verder geholpen zou kunnen helpen.
 
Zelf heb ik goede ervaringen met advies bij Coolblue. Loop daar eens binnen en vraag het.
 
1 van de dingen waarmee je de accu gezonder kunt houden, tot maximaal 99% op te laden.
Want een telefoon heeft een aantal laad cycles, die aantal telt hij als hij tot 100% wordt opgeladen.

Helaas is dat niet juist.
De huidige Li-on of Li-Po accu kennen inderdaad een x aantal laadcycli (gerekend van 0 naar 100%), maar dit wordt niet gerekend als lading tot 100%, maar van iedere lading
Dus:
van 0 naar 100% = 1 lading (van 100%)
van 0 naar 99% plus van 0 naar 1% = 1 lading (van 100%)
3× laden van 0 naar 33,3% = 1 lading (van 100%)
honderd keer 1% bijladen = ook 1 lading

Tot zover de accu, wat betreft jezelf, niet te lang achter elkaar naar een beeldscherm kijken (maar dat maakt niet uit of dat een tablet/laptop of pc is) een goede zithouding (meubulair), toetsenbord en muis helpen daarbij meer, welk toetsenbord en muis is afhankelijk van je lichaamsbouw.
Er zijn zelfs bedrijven die speciaal muizen, toetsenborden, schermsteunen enz. voor jou kunnen maken (zolang je maar betaald)
 
Helaas is dat niet juist.
De huidige Li-on of Li-Po accu kennen inderdaad een x aantal laadcycli (gerekend van 0 naar 100%), maar dit wordt niet gerekend als lading tot 100%, maar van iedere lading
Dus:
van 0 naar 100% = 1 lading (van 100%)
van 0 naar 99% plus van 0 naar 1% = 1 lading (van 100%)
3× laden van 0 naar 33,3% = 1 lading (van 100%)
honderd keer 1% bijladen = ook 1 lading

Tot zover de accu, wat betreft jezelf, niet te lang achter elkaar naar een beeldscherm kijken (maar dat maakt niet uit of dat een tablet/laptop of pc is) een goede zithouding (meubulair), toetsenbord en muis helpen daarbij meer, welk toetsenbord en muis is afhankelijk van je lichaamsbouw.
Er zijn zelfs bedrijven die speciaal muizen, toetsenborden, schermsteunen enz. voor jou kunnen maken (zolang je maar betaald)
En hoe lang is die tijd voordat je bijvoorbeeld een pauze moet nemen?
Ik loop ook wel met het idee rond om mijn computertijd en activiteiten in te plannen.
Maar dat is moeilijk, omdat ik nooit echt van te voren weet wanneer ik in de 'mood' ben om veel dingen op mijn computer te doen.
Meestal lijkt het juist net of als ik juist ga plannen voor mijn computer gebruik dat ik juist veel minder mijn computer gebruik en dat ik meestal ook helemaal niks weet wat ik ermee wil doen.
Dus dat is niet echt een geschikte oplossing voor mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan