• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tablet mode Windows 11

Jan222

Junior lid
Lid geworden
7 mei 2021
Waarderingsscore
2
Hi,

Ik wil een programma (Piccollage) downloaden op mijn desktop en daarvoor is de tablet mode nodig lees ik. Echter krijg ik dat niet voor elkaar. Het hele action center waar dit staat, ontbreekt bij mij.

Ik heb rechtsonder alleen de datum/tijd/NLD/een pijltje naar boven met actieve programma's zoals Skype etc. en een belletje voor notificaties.

Is dit alleen voor laptopts misschien ? En niet voor vaste PC's? Of kan ik dit action center activeren?

Ik heb Windows 11.

Thanks

Normaliter zit dit onder "instellingen ... systeem ... beeldscherm" maar ik vind het bij mijn desktop ook niet meer terug. Waarschijnlijk werkt dit enkel voor pc's met touchscreen (laptop of all-in-one), anders heeft het ook geen zin. Net even nagekeken op de laptop (zonder touchscreen) en daar is het ook niet beschikbaar/terug te vinden.

Windows 11 heeft de handmatige methode verwijderd. Bij bepaalde devices wordt het automatisch gedetecteerd en dan in werking gezet.
Maar gewoon krijg je het dus niet meer. Ze hebben wel iets soortgelijks. Dat heet "landschap mode" en kun je nu terugvinden in het display menu.

Ik heb de plek gevonden in het Engels:
Go to settings>system>Display>then click the arrow down under display orientation to select landscape or portrait mode.

In het Nederlands zal dat iets zijn als (vrij vertaald):
Instellingen -> systeem -> weergave. Klik dan op het pijltje onder de weergave orientatie en daar moet je dan landschap of portretmode kiezen.

Dank voor de snelle reacties, ik ga een poging doen

@Jan222

Ik denk niet dat dit voor jou gaat werken, want als jij tablet modus nodig hebt, zal het programma denk ik alleen werken met een touchscreen. Of heeft jou laptop dat?

Ik weet niet of jij een smartphone hebt?
Want daar is hij ook als app voor te downloaden.

Beste,

Ik dacht dat ik wel een tablet mode op mijn laptop had maar dat is niet het geval(misschien verwijderd)
Ik heb wel een smartphone maar ik doe dit eigenlijk liever op de PC.

Nog tips toevallig ? Ik wil gewoon van vier foto's 1 enkele foto maken voor Marktplaats.
Marktplaats heeft een cap van 24 foto's per advertentie en dus zou ik meerdere artikelen per advertentie kunnen aanbieden, onderstaand idee dus.

Het zou me met Paint ook wel lukken maar het moet makkelijker kunnen denk ik.

Dank alvast.

1718175920766.png

Ik heb die NCH Photo Pad geïnstalleerd en getest op de tweede pc en die werkt perfect voor collages en lichte fotobewerking, zonder kosten. Het is geen proef-versie maar een light-versie. Wil je meer, dan neem je de betalende pro-versie.

Er zijn natuurlijk meer programma's waarmee je collages kunt maken. Ik zag de collage in post #6 van Jan222 en dacht toen meteen aan Picasa. Dat is een gratis programma van Google. Het wordt al jaren niet meer ondersteund, maar het werkt nog wel goed. Bij Google kun je het niet meer downloaden, maar nog wel op andere plaatsen, bijvoorbeeld hier: https://nl.downloadastro.com/apps/picasa/

Als Picasa geïnstalleerd en geopend is, zullen eerst de foto's op je pc geïnventariseerd worden en daarna als mappen getoond worden in de linker kolom. Je kunt zelf via Mappenbeheer aangeven in welke mappen er naar foto's gezocht mag worden.

Daarna ga je de collage maken. Ik houd even hetzelfde voorbeeld aan als wat Jan222 toonde: 4 foto's met wat witruimte ertussen:
1. Selecteer met ingedrukte Ctrl-toets 4 foto's
2. Klik in de menubalk op Maken
3. Klik op Afbeeldingscollage

666990bbed813-2024-06-12_13_25_25-Picasa_3.png

In het volgende venster doe je het volgende:
1. Klik op het naar beneden gerichte pijltje en kies dan Raster
2. De rasterspatiëring is naar wens in te stellen door het schuifje te verslepen
3. Klik op Collage maken
6669916a7933e-2024-06-12_13_28_51-Picasa_3-collage.png

En klaar is Kees Jan222

Daar had nik zelf nog niet aan gedacht, ook al gebruik ik zelf ook al jaren Picasa als fotoviewer. Hele goeie tip

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan