• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

tablet raakt netwerkverbinding kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansiv

Bekend gezicht
Lid geworden
1 jun 2014
Berichten
102
Waarderingsscore
3
Dag iedereen,

Ik heb een probleem met mijn tablet. Als die een poosje in slaapstand is geweest, is vaak (dus niet altijd) de netwerkverbinding verdwenen. Dit gebeurt zowel op mijn thuisnetwerk als op een vreemd netwerk.
De ultieme oplossing is da om een herstart uit te voeren, waarna het probleem opgelost is.
Tablet is Samsung Galaxy A8 met Android 11 als besturingssysteem. Andere tablet en telefoons hebben er geen last van.
Iemand enig idee wat dit is en hoe op te lossen?
Bij voorbaat dank.

Hans Vermeulen
 
Hallo,

De tablet doet dit waarschijnlijk om energie te besparen.
Kijk eens of je deze instellingen kunt vinden en aanpassen.

Dit komt van een site die het vertaald heeft uit een andere taal, dus het kan er anders uit ziet/werkt.

In Android-versies nieuwer dan 4.4 ziet het algoritme er door de nieuwe interface iets anders uit. Daarin zoekt de draadloze module naar toegangspunten in de slaapmodus, wat betekent dat het stroomverbruik zal toenemen, zelfs als er geen actieve internetverbindingen zijn van de kant van de gebruiker.

Open de configuratieparameters van draadloze netwerken en ga naar de gewenste sectie.
Tik onderaan op het item "Extra opties".
We klikken op een bekend item.
Geef de gewenste waarde op en sluit alle vensters. U kunt ervoor kiezen om de Wi-Fi-module altijd of nooit in de slaapstand uit te schakelen.

Anders kun je kijken of je dit kunt vinden.
Zorg er wel voor dat je de slaapstand van wifi altijd hebt aanstaan. Dit kun je doen door naar ‘Instellingen > wifi (draadloze verbindingen)‘ te gaan en vanuit daar te tikken op de optieknop en op ‘Geavanceerd.’
 
Bedankt voor uw reactie. Ik zal deze tips nalopen en zien of dat helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan