• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Te hoge memory usage

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog steeds hetzelfde, op het moment is het geheugengebruik 84% terwijl ik alleen discord en skype open heb staan.
 
Download ZHPDiag naar het bureaublad.
Attentie:
  • Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen.

Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Schakel de antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag.
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

ZHPDiag 2015 opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op ZHPDiag3.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, B]Windows 8[/B] en Windows 10: via rechtsklik op ZHPDiag3.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

ZHPDiag 2017 gebruiken:

55ab5f19f2486-ZHPDiad_2015.jpg


  • Klik op de grote knop "Scanner" (Knop met vergrootglas).
  • De scan start en kan even duren, heb dus geduld.
  • Nadat de scan klaar is, klik dan op de grote knop "Rapport" (Knop met letter T) en dat zal dan het scanlog openen.
  • Op het bureaublad vindt u dat zelfde log ook opgeslagen als ZHPDiag.txt

ZHPDiag 2017-Log posten:
  • Post de inhoud van ZHPDiag.txt mee in jouw volgende bericht.
 
Alstu
 

Bijlagen

  • ZHPDiag.txt
    149 KB · Weergaven: 1
Behalve KMSPico is er niks aan de hand.

Indien onderstaande scan ook niets oplevert gaan we iets anders doen!

Download
51a5d25f95083-roguekiller.png
RogueKiller 32 bit (x86) of RogueKiller 64 bit (x64).

RogueKiller opstarten:
  • Sluit eerst alle openstaande programma's!
  • Windows XP: dubbelklik op RogueKiller.exe.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op RogueKiller.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
Scannen:
  • Na opstarten gaat RogueKiller eerst initialiseren. Wacht dit geduldig af.
  • Na het initialiseren, klik op de knop Scan.
  • Indien tijdens de scan de melding verschijnt "Virustotal Upload about to start", klik op Ja.
  • Wacht tot de scan klaar is.
  • Sluit het venster "RogueKiller FREE".
  • Klik op de knop Rapport en vervolgens op "Export TXT". Geef een bestandsnaam op en bewaar het logbestand op je bureaublad.
Na het scannen:
  • Doe verder nog niks met RogueKiller maar plaats eerst de log als bijlage in je volgend bericht.
 
Hij geeft een melding ''Deze app kan niet worden uitgevoerd op deze pc''
 
We gaan Windows Repair gebruiken!

Deel uitleg op Handleiding - Windows Update repareren met Windows Repair

Jij gebruikt de optie: Heb je meer problemen in Windows - dan kan je ervoor kiezen om een gehele reparatie uit te voeren.

Dus stel links boven nu niks in maar klik meteen op StartRepairs!
Wees geduldig - jouw gehele Windows wordt gerepareerd en dat is een klus die even duurt.

Mocht je nog vragen hebben - stel ze.
 
Gedaan, niet echt iets veranderd.
 
Dan denk ik zo langzamerhand, dat jij jouw Windows opnieuw installeert.

En de games die jij speelt - gekocht of torrent downloades?
 
Oké.

Even terugkomend op WindowsRepair - heb je het tool zoals voorgeschreven in Veilige Modus gebruikt?
 
Al ik jou was - dan had ik de laatste versie van Windows 10 gedownload en een schone installatie ermee gedaan.

Het gros van jouw games zal nik in het Windows register hebben gezet en kan je op kopiëren naar een veilige lokatie - bijv. een externe HD en later gewoon terugzetten in jouw Windows.
 
Hoe doe ik een schone installatie? ^.^
 
Werkt prima nu, ben wel van plan om meer RAM aan te schaffen. Heb daar ook nog een ''probleempje'' mee, ik heb 2400Mhz RAM in mijn pc zitten maar hij draait op slechts 2133Mhz. Ik neem aan dat ik iets aan mijn moederbord moet veranderen. (Gigabyte Z170 Gaming K3)
 
Mooi dat je machine nu goed werkt.
Ik denk dat het het tempo van het ram meer dan normaal is.

Maar wil je daarover weer meer weten maak dan een daarover in Hardware Problemen een nieuw topic aan.

Zijn er overigens nog resten over van de programma's die we gebruikt hebben?
En welke antivirus draait er nu in jouw machine?
 
De meeste programma's die gebruikt zijn heb ik verwijderd en ik gebruik nu Avira antivirus.
 
Mooi zo.

Voor het geval dat je toch nog wil veranderen, Kaspersky Free is dan een bijzonder goed alternatief.
 
is 8gb is dat niet gewoon normaal tijdens game....
zit zelf ook gewoon over de 8gb ram tijdens game zoals je ziet linksboven

btw voor je geheugen die op 2133 loopt is vrij normaal je moet XMP aanzetten.
ghHNIzB.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan