• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost TeamViewer toegang eenvoudig zonder wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Ik maak gebruik van TeamViewer 15.24.5. Weet iemand hoe je kunt instellen dat je vanaf de remote computer eenvoudig zonder steeds van het random wachtwoord van de host gebruik te maken de hostcomputer kan bedienen? Ik lees in Help iets over dat dat via een TeamViewer account gaat, maar ik krijg het niet werkend. Waar op de remote computer moet ik dan de gegevens van dat account opgeven?
 
Volgens mij moet je op de remote computer toegang zonder toezicht instellen, in het hoofdmenu zie ik het staan. Teamviewer samen met Windows starten, en eenvoudig toegang verlenen.
Ik heb het ooit voor mijn moeder ingesteld, maar dat is al even geleden, en ik heb het nog nooit nodig gehad :)

Maar ik heb wel de handleiding gevonden:
blz 51

Handleiding voor beheer op afstand​

Alles over hoe u TeamViewer moet gebruiken voor beheer op afstand.


9 Andere aansluitmogelijkheden

Hinweis: Als u uw TeamViewer-account nog nooit hebt gebruikt op een apparaat, met een app, of binnen een

browser, moet u het accountgebruik autoriseren bij de eerste aanmelding. Raadpleeg voor meer informatie

Abschnitt 12.9, Seite 106.

3. Klik op Extra | Opties.

4. Selecteer het tabblad Beveiliging.

l Als het apparaat al aan uw account is toegewezen, selecteert u onder Persoonlijk wachtwoord (voor onge-

tended toegang) het selectievakje <JOUW ACCOUNT>, <JOUW BEDRIJF>

eenvoudige toegang.

l Als het apparaat nog niet aan uw account is toegewezen, klikt u op de knop Configureren....

Het dialoogvenster Toewijzen aan account wordt geopend.

1. Klik op de knop Toewijzen.

2. Onder Persoonlijk wachtwoord (voor onbeheerde toegang) selecteert u het selectievakje Toewijzen

<JOUW ACCOUNT>, <JOUW BEDRIJF> gemakkelijke toegang.

5. 5. Klik op de knop OK.

U hebt easy access voor dit apparaat geactiveerd.

Hinweis: U moet deze functie voor elke computer afzonderlijk activeren.

Om verbinding te maken met een computer met gemakkelijke toegang, volgt u deze stappen:

1. Open TeamViewer.

2. Meld u aan bij uw lijst Computers & Contacten met uw TeamViewer-account (siehe Abschnitt 10.1.3

, Seite 55).

Hinweis: Als u uw TeamViewer-account nog nooit hebt gebruikt op een apparaat, met een app, of binnen een

browser, moet u het gebruik van het account autoriseren bij de eerste aanmelding. Raadpleeg voor meer informatie

Abschnitt 12.9, Seite 106.

3. Dubbelklik op een computer waartoe u gemakkelijk toegang hebt.

Het venster voor de afstandsbediening wordt geopend. U hebt verbinding gemaakt met een computer met

toegang.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
 
Gaat echter niet zonder wachtwoord. Je zult altijd een wachtwoord nodig hebben. Maar als het goed is kun je dan wel steeds het ingestelde wachtwoord gebruiken.

Instellen gaat heel gemakkelijk. Open je teamviewer, klik dan bovenaan op de 3 streepjes, dan extra's en dan opties.
Onderaan bij "algemeen" heb je account toewijzing. Op die manier kun je dat aan je teamviewer account toewijzen. Moet je wel even een account maken maar dat is gratis.
 
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb inmiddels toegang met een enkel wachtwoord kunnen instellen, dat wachtwoord is steeds hetzelfde, dus ik ben al tevreden. Ik heb geen TeamViewer account hoeven maken.
 
Ben benieuwd of je er dan ook vanaf een andere locatie (dus buitenshuis) verbinding mee kunt maken.
In elk geval fijn om te horen dat het gelukt is.
 
Ik gebruik het alleen om vanaf de ene pc naar de andere te verbinden, dus niet van buitenaf maar gewoon in huis. Ik heb een wat makkelijkere stoel genomen en heb nu een laptop in gebruik, maar mijn data en programma's staan op een desktop pc met genoeg opslagruimte dus dan bedien ik die progs remote via TeamViewer. Ik ben op dit moment bezig met ASP.NET MVC en Vue. Dit met het oog op de vele (thuiswerk) vacatures op dit gebied, die tegenwoordig online staan.
 
Probeer eens AnyDesk, een mooi en gratis alternatief voor Teamviewer en die gooit je niet eruit na een dik half uur.
 
Als het toch over het lokale netwerk gaat en de host Windows Pro (of Ultimate) draait, dan kan je ook Remote Desktop (zit standaard in PRO) gebruiken. Grootte voordeel dat je rechtstreeks met de host zelf verbind, in plaats van gebruik te maken van je internet verbinding. Dus geen externe toegang waar een hacker gebruik van kan maken. De kans is klein, maar het is wel eens gebeurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan