Tekst kopieren naar FB

TS
TS
I

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Waarderingsscore
6
Punten
0
Sorry, misverstand. Firewall ingeschakeld tezamen met Avira virus scanner. Probleem ?

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Waarderingsscore
101
Punten
0
Dat zou geen probleem mogen zijn. Ik zou voor de aardigheid, mits je die op beide systemen gebruikt, toch Avira eens uitschakelen en op Windows Defender draaien (wordt volgens mij automatisch ingeschakeld als je Avira uitschakelt).

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Waarderingsscore
101
Punten
0
Ik was wat voorbarig. Als je twee firewalls gelijktijdg gebruikt kan dat blijkbaar ook problemen geven:
Citaat: "Heb je het echter over softwarematige firewalls (en dat doet je topicstart vermoeden) dan kon het wel eens gaan "vechten" ja. Nogal wiedes, want je hebt nu 2 stukken software die zich low-level in je TCP/IP stack nestelen en vanalles met die pakketjes gaan doen."

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
108
Punten
0
Firewall kan misschien wel iets raars veroorzaken als het de Avira security suite betreft.

Ik heb zelf ook Avira draaien met MSdefender. Defender schakelt bepaalde functies van zichzelf dan automatisch uit (met name de willekeurige automatische scan).
Dat werkt prima met elkaar samen.

Maar als er van Avira zelf ook nog eens de firewall gebruikt wordt dan lijkt me niet dat dit soort met functies als copieren en plakken, maar men wete maar nooit, wel eens vreemdere kuren gezien met apare firewalls inderdaad. ;)

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan