• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tekst uitlijnen afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kumquat

Bekend gezicht
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
145
Waarderingsscore
0
Hi, als ik een afbeelding heb geopend in bijv. Paint . net en ik wil hier tekst aan toevoegen doe ik dit via een nieuwe laag. Maar de tekst wil ik precies in het midden van de afbeelding, zowel horizontaal als verticaal. Ik krijg het niet voor elkaar... hopelijk heeft iemand hier een idee?
 
Ik heb Paint.net nog niet eerder gebruikt, maar naar aanleiding van je vraag heb ik het programma (versie 4.0.21) zojuist gedownload en geïnstalleerd.
Wanneer je een nieuwe laag hebt aangemaakt en daarin de tekst hebt getypt, zie je een handgreep, rechtsonderaan die getypte tekst. Zie de rode pijl in onderstaande afbeelding:

5a6f2be155d8b-2018-01-29_15_02_41-IJsbeer_op_zijn_rug.jpg_-_paint.net_4.0.21.png


Pak die handgreep beet en sleep de tekst met ingedrukte linker muisknop naar de gewenste plaats. Lukt dat wel?
Je zult de tekst dan niet op de pixel exact in het midden krijgen, maar is het erg dat de tekst 1 of 2 pixels naar links of naar rechts staat?
In bovenstaande foto heb ik de tekst expres niet precies in het midden gezet, omdat hij anders op het lijf van de ijsbeer zou komen te staan.

Wanneer je de tekst meer exact in het midden zou willen hebben, zou je een grid als hulp kunnen gebruiken: klik!

Maar je merkt wel dat ik een echte beginner ben met Paint.net. Misschien zoek jij een handeling waardoor de tekst automatisch exact in het midden komt te staan. Ik heb, als beginner, geen idee of dat mogelijk is.
 
Bedankt voor je reactie! Dat handgreepje was me al bekend. Omdat ik het plaatje met tekst als sjabloon wil gebruiken (de tekst is het enige wat ik steeds aanpas dus) wil ik het precies in het midden. Ik ga naar je link kijken, ben benieuwd. Ik laat het weten als ik het getest hebt
 
Met het grid is het gelukt! Ik moet wel steeds opnieuw het grid plaatsen, maar het achtergrondplaatje heeft een vaste afmeting, ik heb genoteerd hoe groot ik het grid plaats en zo is het toch gelukt om overal de tekst in het midden te krijgen. Bedankt voor de hulp
 
Mooi dat het je gelukt is!
Paint.net lijkt me een aardig programma. Ik zal het binnenkort eens wat meer gaan gebruiken om te zien wat er allemaal mee mogelijk is.

Groeten,
porrelaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan