• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tekstbestand zichtbaar maken op pc TIJDENS het installeren van Windows 11

speedo

Gewaardeerd
Lid geworden
2 okt 2011
Waarderingsscore
17
Beste leden,

Ik vroeg me af of het mogelijk kan zijn dat wanneer je nog tijdens de installatie van Windows 11, een tekstbestand (notepad) of andere bestanden die op een usb staat kan zichtbaar maken op het scherm? Heeft er iemand enig idee?
Wat wel kan, is CMD gebruiken tijdens de installatie op het toetsenbord op shift + F10 te drukken.
Maar kan ik een tekstbestand zichtbaar maken, een interessante gedachte niet?

Lieve groeten.

Heb je geprobeerd om in die opdrachtprompt Notepad te typen om te zien of dat beschikbaar is ?

In een opdrachtprompt werkt het oude DOS command 'type' nog. Aangenomen dat je USB stick de schijfletter H: heeft, en het bestand in de root staat en 'voorbeeld.txt' heet, kan je met de volgende opdracht dat tekstbestand in de prompt leesbaar maken:

Code:
type  H:\voorbeeld.txt  |  more

Heb je ook dat verticale streepje (pipe) op je keyboard eens gebruikt :)
Je krijgt de eerste pagina te zien, en met de enter toets wordt de volgende regel getoond, met de spacebar wordt de volgende pagina getoond.
Opdrachten aan de prompt kan je herhalen door je pijltje omhoog te drukken, dan zie je de vorige opdracht, die kan je dan herhalen of editten.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan