• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Telefoongesprek opnemen

FreekVerhulst

Gewaardeerd
Lid geworden
1 jun 2010
Waarderingsscore
4
Ik vraag me af of je tegenwoordig nog wel telefoongesprekken op mag nemen. Ik probeerde Cube ACR , maar die is niet gratis Ik heb een Samsung S23

Je zou eens kunnen kijken of dit werkt.

Hoe kan je een gesprek opnemen met een Samsung of andere Android apparaat?

Je hebt geen app nodig om een gesprek op te nemen op je Samsung of een andere Android telefoon:
  • Start met bellen.
  • Ga naar het gespreksvenster van je Android telefoon als het gesprek start.
  • Je kan nu op ‘Opnemen’ drukken.
  • Het gesprek wordt nu opgenomen.
  • Na het bellen vind je het opgenomen gesprek in de Telefoon app onder Recent.
Mag je zomaar een telefoon gesprek opnemen?

Ja. Als particulier mag je altijd een gesprek opnemen. Je bent ook niet verplicht de ander dit te laten weten. Al mag dat natuurlijk wel. Bedrijven moeten wel vooraf laten weten als ze een gesprek opnemen.

Strafrechtelijk gezien is er geen bezwaar tegen het opnemen van gesprekken. Dat is namelijk niet strafbaar. Voorwaarde is dan wel dat je zelf actief aan het opgenomen gesprek deelneemt.

Heel vaag meen ik me te herinneren gelezen te hebben dat dit hardwarematig niet meer mogelijk is. |E.o.a. layer is uitgeschakeld o.i.d.
Maar ik kan me vergissen.
Met een beetje Googelen moet dat te vinden zijn.

Laatst bewerkt:
Veelal kan men een .apk bestand via de web browser downloaden en installeren,
Wel toestaan dat de app vertrouwd is:
Dit blokkeert Samsung standaard.

Hier een flinke lap tekst over de app 'Telefoon':

Of het mag.... Ja, volgens mij wel, maar ik lees veel over dat beide zijden toestemming moeten geven.
(Bij 'normale' gesprekken is die toestemming zover ik weet niet nodig, maar het materiaal gebruiken is dan wel weer beperkt)

Ik zie op mijn S23 geen mogelijkheid in de app Telefoon zoals in die Google info vermeld.

Dit zegt misschien alles:
"Record calls on your Android phone by starting or receiving a call, tapping on the Record button. You can stop recording by hitting the Stop button. This method works on Google's official Phone app, given your country, phone, and carrier support it."

Laatst bewerkt:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan