• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

telefoonnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

ief

Junior lid
Lid geworden
5 nov 2011
Berichten
59
Waarderingsscore
0
Ik heb problemen met de telefoonnummers op mijn gsm , al de nummers zijn ook opgeslagen in google nu heb ik synchroniseren uitgeschakeld maar als ik de nummers verwijder in google worden ze ook verwijderd uit mijn gsm hoe is dit op te lossen zodat de nummers alleen op mijn gsm of op simkaart komen maar niet in google ?
 
Om het je beter uit te kunnen leggen is het handig om te weten welk toestel je hebt.
 
hoe is dit op te lossen zodat de nummers alleen op mijn gsm of op simkaart komen maar niet in google ?
Dat is met sommige moderne telefoons moeilijk of niet eens meer mogelijk.
De simkaart heeft maar beperkt ruimte, vaak moet je daar een aparte app voor installeren om dat mogelijk te maken.
In je GSM zetten gaat vaak wel nog, met als nadeel dat als die stuk gaat, je alle contacten kwijt bent.

Echter dit verschilt per toestel, dus komen we terug op de vraag van Rubensky welk toestel je hebt, om te kunnen zeggen hoe te handelen.
 
ik heb de" redmi note 10 pro"
 
Dat is dus een van die telefoons waar dat zo ongeveer niet meer gaat.
Wat je kunt doen is alle contacten synchroniseren dan staan ze op je telefoon en dan inderdaad de Google synchronisatie uitschakelen.

Dan even testen of contacten nog op je telefoon worden opgeslagen.

Vroeger had je nog een keuze optie bij instellingen van contactpersonen voor opslaglocatie. Dan kon je kiezen tussen Google, Telefoon en Simkaart.
De keuze is nadien gewijzigd naar Google en Telefoon (voor Android toestellen) en bij deze telefoon moet je op een account opslaan.

Op simkaart kan heel misschien beperkt via deze methode werken, maar het is mij niet zeker of je deze optie (of iets wat er op lijkt) op jouw toestel ook hebt.
Ga naar je contacten -> instellingen (of beheer contacten) -> importeren/exporteren (import/export).
Selecteer dan export en kies daar voor simkaart en selecteer de contacten die je naar je simkaart wilt exporteren.

Misschien dat Rubensky of iemand anders nog een beter idee heeft.
 
Het opslaan van contacten op de simkaart kan in veel toestellen niet meer. Of dat bij deze ook zo is weet ik niet, het zou mij niet verbazen. Sterker veel telefoons dwingen je om contacten in de cloud op te slaan. Dus ik twijfel of het nog mogelijk is.

Proberen kan je het in ieder geval via de optie exporteren en importeren die @Black Tiger aanhaalt.
 
Ik zie op mijn samsung A52 5G, dat ik contacten wel kan exporteren. Naar interne opslag, SD-kaart of SIM 1.
En ik kan ze ook nog verplaatsen naar Telefoon, Sim1, Google en Google (er staan 2 accounts op).

Even de Redmi 9 erbij gepakt. Omdat er geen SIM kaart meer inzit een ook geen gegevens. Denk ik dat je daar erg weinig mee kunt, zij werken met hun eigen cloud (naast die van Google de Xiaomi Cloud waar je ook synchronisatie voor aan kunt zetten.
 
De Samsung kan dat wel nog ja, maar Xiaomi en Oppo bijv. niet meer.
 
Je contacten + nummers kun je bij iedere GSM / Smartphone ook bewaren op een micro SD kaartje .
 
Ja je kunt exporteren naar een .vcf bestand, maar dat is alleen een backup, daar kun je geen gebruik van maken om mee te bellen zoals vanaf telefoon of simkaart of gmail contacten.
 
Je contacten + nummers kun je bij iedere GSM / Smartphone ook bewaren op een micro SD kaartje .
Heel veel telefoons hebben geen SD kaart slot meer dus dat het bij iedere telefoon zou kunnen is niet waar.

Bij de telefoon van de TS is het nog wel mogelijk.
 
Daar twijfel ik aan. Op veel Samsung toestellen heeft het wel gekund in ieder geval. Of het nog kan weet ik niet.
 
Ik ken op Samsung zo uit mijn hoofd ook geen keuze om een .vcf bestand als adresboek te gebruiken, wel om adresboek te importeren vanuit .vcf bestand of er naar te exporteren.
Dat is ook het geval bij de iPhone bijvoorbeeld.
Maar goed, dat kan @ief dan wel bekijken want dan zou het aangegeven moeten staan als mogelijkheid voor standaard adresboek in instellingen.
 
Even voor de volledigheid. Ik heb een screenshot gemaakt vanaf mijn eigen Samsung Galaxy S20. Daar heb ik de opties zoals in de afbeelding te zien. Waarbij de optie DAVx5 specifiek op mijn situatie van toepassing is. Die optie gebruik ik om mijn contacten (en agenda) te synchroniseren met mijn Synology.

646358fbbbf71-Screenshot_20230516_121709_Contacts.jpg
 
Waarbij de optie DAVx5
Dat is geen .vcf bestand, dus dat moet iets van specifiek Samsung zijn, niet waar wij het over hadden wat alle toestellen kunnen.
Maar je schreef ook voor jouw situatie specifiek.
Kan niet als adresboek gebruikt worden zo te zien, maar in elk geval wel als alternatieve synchronisatie optie. Staat die DavX tool standaard op de Samsung of is dat een app die je apart kon installeren?

Want als het een app is dan is dat misschien wel een interessant alternatief voor andere Android merken.
 
Het is een betaalde app die voor Android beschikbaar is om Carddav en Caldav te kunnen gebruiken (Apple heeft het standaard ingebouwd volgens mij).

Voor meer informatie zie:

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan