• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

televisie met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cashje

Gewaardeerd
Lid geworden
11 jul 2015
Berichten
1.098
Waarderingsscore
28
Hallo allemaal.
Ik heb nog een hele oude analoge tv en ik wil een nieuwe gaan kopen rond de kerstdagen.
Voor mij is het belangrijk dat ik zo nu en dan een film kan huren online bij pathe thuis of movie max of iets in die geest, series kijken die ik nooit.
YouTube en uitzending gemist wil ik er ook op hebben.
Eerste instantie dacht ik aan een smart tv , maar daar heb ik niet veel vertrouwen in qua veroudering van apps en zo.
Het zou zonde zijn om elke 4 jaar weer een nieuwe te moeten aanschaffen.
Dus denk ik nu om een mooie led tv te kopen met een los apparaat dat kan streamen .
Nu ben ik wel het een en ander tegengekomen zoals raspberry pi , apple tv , android mediabox , google chromecast.
Maar wat is interessant en wijsheid om te kopen en wat is qua apps een beetje uitgebreid en welke heeft een lange levensduur qua ondersteuning van apps?
 
Een Chromecast is eigenlijk gewoon een mogelijkheid om je mobiel/tablet met je tv te verbinden. Je gebruikt je tablet/mobiel om media af te spelen, en die worden dan op je tv getoond. Als je alle zaken die je wil op je telefoon af kan spelen kan je die dus ook op je tv tonen met een Chromecast, misschien is dat in dit geval ook wel de makkelijkste en tevens goedkoopste oplossing.


Ik ben niet bekend met pathe thuis of movie max. Ik durf ook niet te zeggen of je die 2 zaken kan gebruiken op apple tv en/of android. Met die kastjes ben je echter wel ook weer afhankelijk van het updatebeleid.


Raspberry Pi, daar kan je prima OpenElec of LibreElec op draaien met Kodi. In Kodi zijn wel mogelijkheden om youtube te gebruiken en uitzending gemist te bekijken, maar of je daar ook de mogelijkheid heb om pathe of movie max te bekijken weet ik dan weer niet.
 
Dus als ik een smart tv zou hebben en die na een x aantal jaar is verouderd zodat bepaalde apps niet meer werken kan ik altijd nog google chromecast er aan hangen.
 
Ja dat zou een optie kunnen zijn.
Maar als je een smart tv koop kijk dan ook hoe oud het al model is, dit kan dan weer schelen hoe lang een app nog wordt ondersteunt.

Heb jij geen optie om films te huren via jou provider?

Uitzending gemist bijvoorberld kan ook via Ziggo zelf terug kijken.
 
@cashje

Kijk wel als je een Chromecast haalt of je de nieuwste versie heb.

Met de nieuwe Chromecast kun je eenvoudig van online content genieten op je tv: films, tv-programma’s, series, muziek, en nog veel meer. De nieuwe Chromecast ondersteunt apps van o.a. Videoland, NPO, Spotify, Netflix en Youtube. Nooit meer met z'n allen rond kleine schermpjes en speakers, maar gewoon op de bank voor de tv. De Chromecast wordt automatisch bijgewerkt en werkt met een groeiend aantal apps. Bekijk de videoclip en zie hoe gemakkelijk het gaat. Er zijn inmiddels honderden apps die de Chromecast ondersteunt. Hier een shortlist van enkele populaire toepassingen.

Apps voor Chromecast:
  • Netflix
  • Videoland
  • NPO
  • Spotify
  • Youtube
  • Knippr
  • VEVO
  • Chrome
  • Google Play
  • PLEX
 
Dank je wel voor deze info aarie.
Nu heb ik even wat uit te zoeken.
En van hoe oud het model tv is is ook een goeie tip.
Ik heb trouwens ziggo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij Ziggo kun je on demand films huren.
Ook kun je veel programma's terug kijken.
Maar in combinatie met een Google cromecast een goede combinatie.
Geen dank!
 
Ik heb wat gezocht en weet hoe ik het ga doen.
Het word een tv zonder smart gebeuren er op en koop een losse android mediabox x92 pro of H96 pro.
Dit lijkt me een super gaaf apparaatje met voldoende mogelijkheden.
En als ie verouderd is hoef ik alleen de mediabox te vervangen ipv de gehele tv.
 
Dat kan ook een goede oplossing zijn.
Kijk anders welk model nieuwer is, scheelt weer een langere ondersteuning;)
 
De H96 is de nieuwste met Android 7.
 
Dan zou ik die nemen, maar dat is eigen keus natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan