1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inactief telkens automatisch een nieuwe map op bureaublad

Discussie in 'Opgeloste / Inactieve HJT-logs' gestart door theplayer, 1 apr 2017.

Discussie telkens automatisch een nieuwe map op bureaublad in het Opgeloste / Inactieve HJT-logs forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. Abraham54

Abraham54 Administrator

Start [​IMG] MalwareBytes Anti-Malware.

• Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op de MBAM-snelkoppeling.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op de MBAM-snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
    • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Ïnstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
    • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
    • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
    • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

• Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

• Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Klik op de nieuwste Scan Log.
    • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

MBAM-Log posten:
    • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

2. theplayer

theplayer Gewaardeerd

Malwarebytes
    www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
    Scandatum: 11-07-17
    Scantijd: 21:41
    Logbestand: mbamlog 11-7.txt
    Beheerder: Ja

-Software-informatie-
    Versie: 3.1.2.1733
    Versie componenten: 1.0.160
    Update pakketversie: 1.0.2343
    Licentie: Gratis

-Systeeminformatie-
    Besturingssysteem: Windows 7 Service Pack 1
    Processor: x64
    Bestandssysteem: NTFS
    Gebruiker: RAY-PC\Eigenaar

-Scansamenvatting-
    Scantype: Bedreigingsscan
    Resultaat: Voltooid
    Objecten gescand: 374924
    Dreigingen herkend: 0
    (Geen kwaadaardige items gedetecteerd)
    Dreigingen in quarantaine: 0
    Verstreken tijd: 10 min, 2 sec

-Scanopties-
    Geheugen: Ingeschakeld
    Opstarten: Ingeschakeld
    Bestandssysteem: Ingeschakeld
    Archieven: Ingeschakeld
    Rootkits: Ingeschakeld
    Heuristiek: Ingeschakeld
    POP: Ingeschakeld
    POA: Ingeschakeld

-Scandetails-
    Proces: 0

Module: 0

Registersleutel: 0

Registerwaarde: 0

Registerdata: 0

Gegevensstroom: 0

Map: 0

Bestand: 0

Fysieke sector: 0

(end)

3. Abraham54

Abraham54 Administrator

Download [​IMG] ComboFix via één van deze locaties:
    Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je ComboFix start gedeaktiveert zijn!
    Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

Opmerkingen:
    • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
    ComboFix opstarten:
    • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op ComboFix.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
    ComboFix is opgestart:
    • Niet in het zwarte venster klikken, hierdoor kan ComboFix of zelfs Windows geheel "bevriezen"!
    • Combofix sluit tijdens de scan de internet verbinding – probeer deze tussentijds niet te herstellen!
    • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw opgestart moet worden, dit is normaal.
    • Wanneer ComboFix gereed is, zal het het een logbestand voor je maken.
    • Post de inhoud van dit logbestand in je volgende bericht.
    • Indien het log niet opstart, is dit terug tevinden in C:\ComboFix.txt
    Belangrijke opmerking:
    • Indien na de scan bij het opstarten van programma's er een error wordt getoond met de melding:
    • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
    • Start dan de computer opnieuw op.

4. theplayer

theplayer Gewaardeerd

5. Abraham54

Abraham54 Administrator

Hoe gaat het nu - nog steeds die map aanmaak?

6. theplayer

theplayer Gewaardeerd

Zojuist de laatste van 10-7 verwijderd. Wacht even af...

7. theplayer

theplayer Gewaardeerd

Ja, hoor! Ik heb er weer een...! Vanmorgen 13-7 om 09.23 uur.

8. Abraham54

Abraham54 Administrator

Dan wil ik nu graag dat jij de Eset Online Scanner op de juiste wijze gaat gebruiken:

Zie daarvoor: Handleiding Eset Online scanner
    Aansluitend graag het log ervan in jouw volgende antwoord posten.

9. theplayer

theplayer Gewaardeerd

De scan heeft ruim 18 (!) uur geduurd en daarom heb ik de pc 's nachts gewoon laten doordraaien.! Dat kwam omdat er ook verschillende harde schijven voor backups en hard copy's aan de pc gekoppeld zijn en die zijn eveneens meegenomen in de scan. Waarschijnlijk daardoor is het aantal (dubbele?) infecties veel groter geworden! Maar het grote aantal is desondanks toch wel onbegrijpelijk met de aanwezigheid van een betaalde virusscanner!

Ik stel nu grote vragen over de betrouwbaarheid en effectiviteit van mijn aangeschafte Norton Security virusprotectieprogramma van Symantec en zit te denken aan 100% geldteruggarantie!

Het is een erg groot tekstbestand geworden. Wikisend werkt niet meer. Ik krijg na vele pogingen telkens de volgende melding:
    Download wikisend.jpg

Hier een afbeelding van de scan
    Download ESET totaalscan na ruim 18 uur!.jpg

en hier het tekstbestand
    Download ESETscan 17 juli 2017 .txt

10. Abraham54

Abraham54 Administrator

Ik krijg er geen hoogte van hoe jij jouw PC hebt ingericht.

Op D & K staan documenten?
    En op K staan ook Program Files?

En de back-up files op K kan je allemaal weggooien - want overal zit adware in!

11. theplayer

theplayer Gewaardeerd

Eigenlijk niet zo moeilijk. Ik heb een grote map MIJN DOCUMENTEN op de D-schif staan. Dat is mijn werk HD en daar sla ik alle files in op. Die map is verdeeld in een groot aantal hoofdmappen (alfabetisch) met onderverdelingen van a t/m z. Zo heb ik bijv. een hoofdmap VIDEO verdeeld in submappen (muziekvideo's, nieuwsvideo's, vakantievideo's,documentaires, speelfilms enz.) Of een hoofdmap BELASTINGDIENST, EXAMENTRAINGEN enz..
    MIJN DOCUMENTEN is een erg grote hoofdmap en mijn D-schijf dreigde daardoor vol te raken en daarom een 3 Tb-schijf gekocht en daarna die hele map één -op-één naar een nieuw externe 3Tb-schijf gekopieerd. Vandaar mijn opmerking dat daar waarschijnlijk ook door de jaren heen geïnfecteerde kopieën tussen staan.
    De andere externe (kleinere) schijven zijn al ouder en bevatten ook gekopieerde opslag van eerder gecrashte pc's met data dus die ik heb kunnen redden. Allemaal heel logisch ingedeeld maar uit een tijdperk dat infecties nog niet goed bestreden werden...Iedereen heeft oude foto's dus ik ook in de vorm van bestanden die je graag bewaart....en ook bij tijd en wijle nodig hebt!

Als er adware gevonden is dan kan Eset die dus nou toch repareren...? Daar is dat prog toch voor?

Die K-schijf is dus mijn grootste nieuwe schijf met een kopie van alle bestanden van mijn interne D-schijf. In verband met het vollopen van mijn D-schijf heb ik daar ook al diverse nieuwe bestanden rechtstreeks naartoe geschreven. Weggooien is dus geen optie! En omdat er nooit enige melding kwam van Norton over infectie, virussen enz. nam ik dus voetstoots aan dat alles daarop schoon is.

Wat moet je dan als je een als je een "NR.1 consumentenbeveiliging voor je apparaten, met 100% Virus protection Promiss" 100% GELDTERUGARANTIE NIET MEER KUN VERTROUWEN?? Norton Security 2017 DUS...!

Laatst bewerkt: 17 jul 2017
  12. Abraham54

Abraham54 Administrator

De Esetonline scanner is goed.
    Maar Norton is ook goed - laat elke partitie nu door Norton scannen en laat Norton verwijderen wat het vindt.
    Doe dat dus voor elke partitie of HD in jouw computer - te beginnen met de systeemschijf!

Deel Deze Pagina