• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

telkens automatisch een nieuwe map op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Start
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op de MBAM-snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op de MBAM-snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Ïnstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 11-07-17
Scantijd: 21:41
Logbestand: mbamlog 11-7.txt
Beheerder: Ja

-Software-informatie-
Versie: 3.1.2.1733
Versie componenten: 1.0.160
Update pakketversie: 1.0.2343
Licentie: Gratis

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 7 Service Pack 1
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: RAY-PC\Eigenaar

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 374924
Dreigingen herkend: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)
Dreigingen in quarantaine: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)
Verstreken tijd: 10 min, 2 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Ingeschakeld
POA: Ingeschakeld

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestand: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
 
Download
51c590ce361e7-ComboFix_resized_2.png
ComboFix via één van deze locaties:
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je ComboFix start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
ComboFix opstarten:
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op ComboFix.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
ComboFix is opgestart:
  • Niet in het zwarte venster klikken, hierdoor kan ComboFix of zelfs Windows geheel "bevriezen"!
  • Combofix sluit tijdens de scan de internet verbinding – probeer deze tussentijds niet te herstellen!
  • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw opgestart moet worden, dit is normaal.
  • Wanneer ComboFix gereed is, zal het het een logbestand voor je maken.
  • Post de inhoud van dit logbestand in je volgende bericht.
  • Indien het log niet opstart, is dit terug tevinden in C:\ComboFix.txt
Belangrijke opmerking:
  • Indien na de scan bij het opstarten van programma's er een error wordt getoond met de melding:
  • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
  • Start dan de computer opnieuw op.
 
Zojuist de laatste van 10-7 verwijderd. Wacht even af...
 
Ja, hoor! Ik heb er weer een...! Vanmorgen 13-7 om 09.23 uur.
 
Dan wil ik nu graag dat jij de Eset Online Scanner op de juiste wijze gaat gebruiken:

Zie daarvoor: Handleiding Eset Online scanner
Aansluitend graag het log ervan in jouw volgende antwoord posten.
 
De scan heeft ruim 18 (!) uur geduurd en daarom heb ik de pc 's nachts gewoon laten doordraaien.! Dat kwam omdat er ook verschillende harde schijven voor backups en hard copy's aan de pc gekoppeld zijn en die zijn eveneens meegenomen in de scan. Waarschijnlijk daardoor is het aantal (dubbele?) infecties veel groter geworden! Maar het grote aantal is desondanks toch wel onbegrijpelijk met de aanwezigheid van een betaalde virusscanner!

Ik stel nu grote vragen over de betrouwbaarheid en effectiviteit van mijn aangeschafte Norton Security virusprotectieprogramma van Symantec en zit te denken aan 100% geldteruggarantie!

Het is een erg groot tekstbestand geworden. Wikisend werkt niet meer. Ik krijg na vele pogingen telkens de volgende melding:
Download wikisend.jpg

Hier een afbeelding van de scan
Download ESET totaalscan na ruim 18 uur!.jpg

en hier het tekstbestand
Download ESETscan 17 juli 2017 .txt
 
Ik krijg er geen hoogte van hoe jij jouw PC hebt ingericht.

Op D & K staan documenten?
En op K staan ook Program Files?

En de back-up files op K kan je allemaal weggooien - want overal zit adware in!
 
Eigenlijk niet zo moeilijk. Ik heb een grote map MIJN DOCUMENTEN op de D-schif staan. Dat is mijn werk HD en daar sla ik alle files in op. Die map is verdeeld in een groot aantal hoofdmappen (alfabetisch) met onderverdelingen van a t/m z. Zo heb ik bijv. een hoofdmap VIDEO verdeeld in submappen (muziekvideo's, nieuwsvideo's, vakantievideo's,documentaires, speelfilms enz.) Of een hoofdmap BELASTINGDIENST, EXAMENTRAINGEN enz..
MIJN DOCUMENTEN is een erg grote hoofdmap en mijn D-schijf dreigde daardoor vol te raken en daarom een 3 Tb-schijf gekocht en daarna die hele map één -op-één naar een nieuw externe 3Tb-schijf gekopieerd. Vandaar mijn opmerking dat daar waarschijnlijk ook door de jaren heen geïnfecteerde kopieën tussen staan.
De andere externe (kleinere) schijven zijn al ouder en bevatten ook gekopieerde opslag van eerder gecrashte pc's met data dus die ik heb kunnen redden. Allemaal heel logisch ingedeeld maar uit een tijdperk dat infecties nog niet goed bestreden werden...Iedereen heeft oude foto's dus ik ook in de vorm van bestanden die je graag bewaart....en ook bij tijd en wijle nodig hebt!

Als er adware gevonden is dan kan Eset die dus nou toch repareren...? Daar is dat prog toch voor?

Die K-schijf is dus mijn grootste nieuwe schijf met een kopie van alle bestanden van mijn interne D-schijf. In verband met het vollopen van mijn D-schijf heb ik daar ook al diverse nieuwe bestanden rechtstreeks naartoe geschreven. Weggooien is dus geen optie! En omdat er nooit enige melding kwam van Norton over infectie, virussen enz. nam ik dus voetstoots aan dat alles daarop schoon is.

Wat moet je dan als je een als je een "NR.1 consumentenbeveiliging voor je apparaten, met 100% Virus protection Promiss" 100% GELDTERUGARANTIE NIET MEER KUN VERTROUWEN?? Norton Security 2017 DUS...!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Esetonline scanner is goed.
Maar Norton is ook goed - laat elke partitie nu door Norton scannen en laat Norton verwijderen wat het vindt.
Doe dat dus voor elke partitie of HD in jouw computer - te beginnen met de systeemschijf!
 
Ik heb kennelijk een voorspellende blik gehad want ik ben een uur geleden al met die externe K-schijf begonnen om die alléén te laten scannen door ESET. Die heeft nu al 64 files gevonden, die waarschijnlijk ook al op de D-schijf staan, want dat is de originele HD in de pc. Dan kan ik uiteindelijk die infecties laten verwijderen door ESET. Daarna evventueel nog door Norton. En zo elke externe schijf afhandelen. Daarna een algehele scan nog laten doen door ESET en Norton en dan kijken wat het uiteindelijk resultaat wordt. Ook voor de aanmaak van die telkens terugkerende map....!
Ik ben er dus voorlopig nog wel een tijd mee bezig en de voortgang van dit topic ligt daarom even op een lager pitje...
In ieder geval al reuze bedankt :) voor alle hulp...!! Wordt vervolgd!
 
Ik vermoed dat di externe door iets op een van jouw andere schijven wordt geproduceerd.
En het is even een behoorlijke klus om alles schoon te krijgen.
Succes ermee.
 
Ik heb de pc nu sinds maandag onafgebroken alle opslagmedia en allemaal telkens afzonderlijk laten scannen.Het ging om de interne C:- en D-schijf en 3 externe HD's. Elk opslagmedium bevatte zoals voorspeld vele infecties. Die heb ik telkens op het einde van de scan laten verwijderen dan wel laten opschonen. Ik heb overigens nog meer HD's maar die zijn niet standaard aangesloten. Die ga ik ook nog scannen.
En een mooi detail...: geen aanmaak van een nieuwe map op mijn bureaublad tot nu toe. Natuurlijk nog een slag om de arm houden maar het ziet er goed uit.
Blijft de vraag waarom Norton Security niet kan wat ESET wel voor elkaar krijgt. Daarom denk ik overstappen naar deze scanner na beëindiging van mijn huidige abonnement.....!
Nogmaals dikke pluim voor alle hulp! :)
 
Hoho - Norton is beter dan Eset - als je echt het beste wil ga je voor Kaspersky of het duurdere Bitdefender - beiden zijn de top in de AV's.

Het is al weer een paar jaar zo dat de Eset Online Scanner zelfs meer vind dan wanneer je Eset in je computer zou hebben.
Vraag mij niet hoe dit kan maar daarom wordt de Eset Online Scan ook door mijn internationale collega's vaak gebruikt.
 
Goed, de online versie dan maar gebruiken, en met enige regelmaat. Kaspersky heb ik gehad maar die liet ook veel door. Norton vond nu na een syseemscan ook nog een aantal bedreigingen. Ze zijn allemaal verwijderd op één na. Die kon niet "uitgesloten" (?) worden...
De aanmaak van een nieuwe map blijft weg!:). Geen idee wat dat nu al die tijd heeft veroorzaakt. Maar de pc lijkt nu weer redelijk schoon...
Nogmaals dank!!
 
Welke bedreiging krijg jij niet verwijderd?
En dat die map werd telkens gemaakt lag mijn inziens dus ook aan een van de toestanden op een van de andere schijven!
 
Sorry, ik heb je reactie al die tijd niet meer gelezen omdat ik blij was dat ik van de mapaanmaak telkens eindelijk verlost was.
Zojuist was ik echter bezig om te kijken naar de inhoud van mijn C:/schijf van 127 Gb die behoorlijk volloopt (nog 3 Gb) over) en wilde dus kijken of ik iets kon verplaatsen of verwijderen. Veel mappen bevatten echter 0 Mb! Ik weet niet wat dan zoveel GB in beslag neemt.

Maar eenmaal terug op mijn bureaublad: jawel, hoor... weer een nieuwe map. meteen cgecontroleerd: die was 4 minuten eerder aangemaakt....
Systeemherstel uitgevoerd: naar 1 dag terug, zonder beïnvloeding van andere progs.
Daarvóór heb ik nog Eset een uitgebreide scan laten doen: 0 geïnfecteerde bestanden gevonden.
Daarna Norton met een snelle scan laten zoeken: geen bedreigingen.

Waar komt zo'n die map toch telkens vandaan...?? Er staan toch geen programma op andere externe HD's dat daarvoor verantwoordelijk is ?
Volgens mij gaat het ook niet om een infectie maar om een signaal dat ervoor zorgt dat er een nieuwe map op het bureaublad geplaatst moeten worden....
 
Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan