• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

temperaturen ok?

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Apollo

Gast
Hallo,

Ik heb net wat nieuwe pc-onderdelen gekocht (een Neohe 430-watt kwaliteitsvoeding van antec, een samsung spinpoint 250 GB harde schijf, een Asus EN7300GT Silent videokaart, en 2x 512MB Dual Channel Kingston geheugen). Dit brengt nieuwe temperatuurstatistieken met zich mee. Ook al maak ik me een beetje zorgen over deze temperaturen, aangezien ze idle zijn:

http://img526.imageshack.us/img526/5450/screenshottemperatuurrq3.png

Vooral de GPU en het moederbord baren mij zorgen... Dit is overigens bij een kamertemperatuur van slechts 23 graden celcius, en is goed schoon (dus geen stof of iets dergelijks). Er draait al een extra fan. Moet ik me hierom zorgen maken of valt het allemaal wel mee?

Groeten Nilssiej.
 
Laatst bewerkt:
Alleen de temperaturen van je Cpu en Moederbord zijn wat hoog maar voor de rest ziet het er goed uit.
 
Processor is ook niks te warm. Alleen het moederbord is wat warmer dan normaal. Misschien kun je eens kijken of de luchtstroom in je kast wel goed genoeg is. Bij de hardware tutorials kun je nalezen hoe je dat het beste kunt doen.
 
Ziet er wel redelijk uit.
Zuig het stof in je pc eens weg en werk de kabels weg voor een betere luchtstroom.

tip!

Download Orthos [GOOGLE] Download Orthos [/GOOGLE]
En laat het voor 15 minuten draaien.
En laat ook gelijk Everest home mee draaien om te kijken hoe warm je cpu wordt.

Orthos stressed je CPU 100% dus dan weet je de max temp van je processor.
 
Beste allemaal,

Ik heb de test gedaan, en full stressed kwam hij op 55 graden uit. Het viel me wel op dat toen hij stopte, hij al heel snel zakte, maar dat zal wel normaal zijn denk ik. Verder, de kabels zijn al gemeshed in de fabriek, ik heb een high efficient voeding gekocht :biggrin: dus dat zit ook wel goed. Toch, als de de klep van de PC eraf haal dalen de temperaturen niet echt drastisch veel, ze blijven net zo stabiel.

Ik heb trouwens al veel gedaan om de temperatuur van het moederbord omlaag te krijgen, maar dat lijkt me maar niet te lukken en krijg ik op zijn best op zo'n 41 graden (nu met deze computeronderdelenupdate is het allemaal +/- 3 graden omhoog geschoten).

Maar ik ben wel blij om te horen dat het toch nog wel redelijk is. Zelf vond ik het verschil met de binnentemperatuur van de pc en de kamertemperatuur nog wel groot...

Apollo
 
Laatst bewerkt:
55 graden is prima hoor.
Niets om je zorgen over te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan