• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Temperatuur GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friep

Junior lid
Lid geworden
21 okt 2006
Waarderingsscore
0
Omdat mijn computer bij het opstarten lawaai maakte alsof een koeling het niet goed deed, installeerde ik speedfan. Daarin werd aangegeven dat mijn GPU op dat moment boven de 50 graden was. Kort daarna stond het zelfs op 67 graden, een andere keer haalde hij de 70.

Ik heb de computer uit gezet en ben op mijn laptop op internet gaan zoeken. Daar vond ik op zeker 3 forums dat dat geen ongebruikelijke temperatuur is voor een Nvidia. Er stond zelf dat een GPU best 90 graden mag worden.
Dat is gloeiend heet. Ik kan mij haast niet voorstellen dat dat waar is. In een vorige computer heb ik al eens een kapotte grafische kaart gehad (ik weet niet of dat door de temperatuur kwam), en ik heb verhalen gehoord over in brand vliegende pc's.

Ik durf die pc nu dus nauwelijks te gebruiken.

Ik hoop dat iemand mij hier wijzer over kan maken. Is die temperatuur verontrustend, of kan ik de pc met een gerust hart gebruiken?

Friep

Het zijn wel normale temperaturen, heb ik ook met mijn NVidia!
Als je het niet vertrouwd, kan je altijd een betere koeling monteren! (Ik heb waterkoeling, nu 50 graden)

Ik heb nu een (zelf overgeklokte) Nvidia 8600GT. Ik ga binnenkort een nieuwe bestellen, maar op het moment wordt deze, tijdens gamen oook toch wel een graadje of 90. Niets aan de hand dus :)

Ik heb nu een (zelf overgeklokte) Nvidia 8600GT. Ik ga binnenkort een nieuwe bestellen, maar op het moment wordt deze, tijdens gamen oook toch wel een graadje of 90. Niets aan de hand dus :)

Ik heb ook een Nvidia 8600GT!
(Niet overgecklocked, wordt hij dan beter?, en nog belangrijker: wat kan er fout gaan?)

Hallo Ewald en Louis.
Bedankt voor jullie reacties.
Louis, wat is een waterkoeling, en is dat duur?

Friep

Ja het is duur, en ingewikkeld. Ik zou het niet aanraden aan iemand die niet echt een pc "technicus" is.
Gewoon zou houden, de temps zijn heus niet te hoog!

En @ Louis; Ja hij wordt beter. En met waterkoeling hoeft ie ook niet zo heet te worden :)

Je hebt 2 soorten koeling, lucht (met ventilatoren) en water (met water :P)

Als je waterkoeling wilt, moet je even op internet kijken, of het laten doen als je er geen vertrouwen in hebt (het mag uiteraard niet lekken!)

Nvidia gpu's mogen meen ik 115 graden heet worden. 70 graden is echt geen probleem. Koeler is natuurlijk altijd beter, maar dit is geen reden tot zorg. Anders dan bij een cpu dus.

alleen de levensduur van u pc gaat erop achteruit:)

Hoezo? Dit is een NORMALE temperatuur.

mijn passieve hd4350 kwam wel eens richting de honderd, meer dan wat minder goed plakkende stickers zal het niet kwaad doen!

Hoezo? Dit is een NORMALE temperatuur.

inderdaad,
als dit beschouwd wordt als normale temperatuur,
mag de pc er geen schade van oplopen
(of bedoelde je dit niet?)

Load. Idle 70 graden is teveel.

Het zijn wel normale temperaturen, heb ik ook met mijn NVidia!
Als je het niet vertrouwd, kan je altijd een betere koeling monteren! (Ik heb waterkoeling, nu 50 graden)

Ik heb een msi ge force gtx 980 en ik haal temperatuur van 30c t/m 40c

:welkom: op het forum, MCV!

Maar lees a.u.b. het forumreglement even door: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=14969
Punt 11 van het reglement:
Het is niet de bedoeling dat u reageert in oude topics (waar meer dan 2 weken niet meer op is gereageerd), tenzij u hetzelfde probleem hebt en de voorgestelde oplossingen niet werken. Ook wordt het niet gewaardeerd wanneer u met uw vraag of probleem andermans topic overneemt. Maak bij twijfel gewoon een nieuw topic aan of neem contact op met een van de administrators of moderators.

Ik zet daarom een slotje op deze discussie.

P.S. Het gradenteken maak je met Alt 248. Het is nu 22.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan