• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Terra laptop laad probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryschippers2023

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2023
Waarderingsscore
38
Mijn terra laptop laad niet / nauwelijks op;
Is een wat oudere laptop welke stil heeft gestaan, helaas, toen ik de oplader er uit trok viel hij uit; hij geeft een bliksem symbool bij de lege accu symbool ( hou ik de muis er op, dan geeft ie aan netstroom aan gesloten (en dan nog iets over de accu.. ) maar geen indicatie van de laadtijd

(en dan nog iets over de accu.)
Ja en wat vertelt dat 'iets' je?

Even los van wat er staat lijkt het mij een overleden batterij. Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat de kabel beschadigd is.

Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde symptomen gehad met een HP laptop.
Ik heb wel lang naar de oorzaak gezocht omdat die laptop niet werkte met de lader aangesloten. Laptop laadde wel op maar werkte alleen op batterij als de lader niet aangesloten was.
Achteraf bleek de lader defect. Nieuwe lader en probleem was opgelost.
Deze werkt nu alweer 2 jaar zonder problemen.

Als je zoiets ziet, dan is eigenlijk het beste om te proberen de laptop AAN laten, en zo een 24 uur of langer laten staan om te zien of het vol raakt. Hierdoor zal de laadstroom laag zijn (een deel wordt voor de draaiende laptop gebruikt), en dat is beter na een lange tijd van stilstand. "Break in" wordt dat wel genoemd, een lagere en langere laadstroom om de accu te proberen wakker te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan