Ik heb een 500 mBit abo van Ziggo.
Na veel (positieve) discussie heeft Ziggo haar eigen netwerk in onze wijk aangepast en sindsdien heb ik een zeer stabiele verbinding.
Echter ik het het gevoel (ja ik weet het dit is erg vaag) dat de snelheid terugloopt.
Via de Ziggospeedtest heb ik superstrak 510mBit down en 40 mBit up. Keurt hier de slager zijn eigen vlees?
Als ik bij Speedtest diverse aansluitingen bekijk kom ik incidenteel tegen dat het gelijk is aan Ziggo maar het merendeel is rond de 460 mBit.
Nu is het zo dat na de aanpassing van Ziggo ik ook mijn router opnieuw heb opgestart en de snelheden die Ziggo aangeeft werden ook daadwerkelijk gehaald.
Een vraag die in mij opkwam heeft het zin om de router periodiek te herstarten? Loopt er iets van een buffer vol?
Hoor graag gemotiveerde bevindingen.
Na veel (positieve) discussie heeft Ziggo haar eigen netwerk in onze wijk aangepast en sindsdien heb ik een zeer stabiele verbinding.
Echter ik het het gevoel (ja ik weet het dit is erg vaag) dat de snelheid terugloopt.
Via de Ziggospeedtest heb ik superstrak 510mBit down en 40 mBit up. Keurt hier de slager zijn eigen vlees?
Als ik bij Speedtest diverse aansluitingen bekijk kom ik incidenteel tegen dat het gelijk is aan Ziggo maar het merendeel is rond de 460 mBit.
Nu is het zo dat na de aanpassing van Ziggo ik ook mijn router opnieuw heb opgestart en de snelheden die Ziggo aangeeft werden ook daadwerkelijk gehaald.
Een vraag die in mij opkwam heeft het zin om de router periodiek te herstarten? Loopt er iets van een buffer vol?
Hoor graag gemotiveerde bevindingen.