Black Tiger
Netwerk hobbyist. :)
- Lid geworden
- 16 sep 2019
- Berichten
- 1.852
- Waarderingsscore
- 477
Het zou zomaar aan je router kunnen liggen. Je zou middels een tijdklok bijv. 1x per nacht de router kunnen laten herstarten.Tja ik basis klopt het wat je zegt. Echter ik heb zeer intensief contact gehad met Ziggo en het is nu zoals door mij omschreven..
Andere mogelijkheid is om het Ziggo modem weer in router mode te laten zetten. Dan configureer je jouw router als switch, of laat het zoals het nu is en zet zijn (dan lokale 192.168.178.x) WAN ip in de DMZ van het modem. Dan kun je ook alles in je router configureren zoals je het nu doet.
Maar dan kun je ook rechtstreeks op je modem een snelheidstest doen. Geheid dat die wel goed is.
Op die manier kun je definitief testen of het echt aan de verbinding of je router ligt, in bridgemode gaat dat niet, tenzij je er een pc rechtstreeks op aan sluit zodat die het externe ip krijgt.