• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Teruglopende internetsnelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja ik basis klopt het wat je zegt. Echter ik heb zeer intensief contact gehad met Ziggo en het is nu zoals door mij omschreven..
Het zou zomaar aan je router kunnen liggen. Je zou middels een tijdklok bijv. 1x per nacht de router kunnen laten herstarten.

Andere mogelijkheid is om het Ziggo modem weer in router mode te laten zetten. Dan configureer je jouw router als switch, of laat het zoals het nu is en zet zijn (dan lokale 192.168.178.x) WAN ip in de DMZ van het modem. Dan kun je ook alles in je router configureren zoals je het nu doet.
Maar dan kun je ook rechtstreeks op je modem een snelheidstest doen. Geheid dat die wel goed is.
Op die manier kun je definitief testen of het echt aan de verbinding of je router ligt, in bridgemode gaat dat niet, tenzij je er een pc rechtstreeks op aan sluit zodat die het externe ip krijgt.
 
Kijk dit lijkt op mijn situatie, Hoe vaak herstart je je router? Eén keer per maand?
En heb je enig idee waardoor dit komt. Wat doet die router dan wat dit "probleem" mogelijk veroorzaakt?
Ik herstart m'n router als ik merk dat ik niet de 250 mbit haal.
Heb een eigen router dus geen idee wat dit veroorzaakt. Zal wel firmware zijn ofzo.
 
wel als je even een nieuw game wilt downloaden of een grote update 10GB is niets meet tegenwoordig
 
Het zou zomaar aan je router kunnen liggen. Je zou middels een tijdklok bijv. 1x per nacht de router kunnen laten herstarten.

Andere mogelijkheid is om het Ziggo modem weer in router mode te laten zetten. Dan configureer je jouw router als switch, of laat het zoals het nu is en zet zijn (dan lokale 192.168.178.x) WAN ip in de DMZ van het modem. Dan kun je ook alles in je router configureren zoals je het nu doet.
Maar dan kun je ook rechtstreeks op je modem een snelheidstest doen. Geheid dat die wel goed is.
Op die manier kun je definitief testen of het echt aan de verbinding of je router ligt, in bridgemode gaat dat niet, tenzij je er een pc rechtstreeks op aan sluit zodat die het externe ip krijgt.
Ik ben geen netwerk specialist. DMZ in het modem. Helaas gaat er geen lampje bij me branden.
Moet ook nog eens zien om het modem weer te benaderen.
 
Het zou zomaar aan je router kunnen liggen. Je zou middels een tijdklok bijv. 1x per nacht de router kunnen laten herstarten.

Andere mogelijkheid is om het Ziggo modem weer in router mode te laten zetten. Dan configureer je jouw router als switch, of laat het zoals het nu is en zet zijn (dan lokale 192.168.178.x) WAN ip in de DMZ van het modem. Dan kun je ook alles in je router configureren zoals je het nu doet.
Maar dan kun je ook rechtstreeks op je modem een snelheidstest doen. Geheid dat die wel goed is.
Op die manier kun je definitief testen of het echt aan de verbinding of je router ligt, in bridgemode gaat dat niet, tenzij je er een pc rechtstreeks op aan sluit zodat die het externe ip krijgt.
"Het zou zo maar aan je router....... " Wat zou dan een mogelijke oorzaak kunnen zijn? Is dit iets voor routers in het algemeen of Synology in het bijzonder?
 
Je hoeft geen hele berichten te quoten hoor, kunt ook je vraag zo stellen of alleen die regels quoten waar het over gaat.
Een Synology is een NAS, die gaat niet over vertraagd internet dus het gaat over routers in het algemeen.

DMZ is in een instelling in je modem, deze is veelal bij de poort forwardings te vinden. Kan het nu niet precies zeggen. Kan even niet op mijn modem inloggen momenteel.
Maar als je daar gaat rond kijken kom je het geheid tegen.

DMZ zorgt dat alles wat er binnenkomt doorgestuurd wordt naar een bepaald ip adres, poortforwardings zijn dan niet nodig. Bridge mode ook niet.

Voordeel:
- Geen bridge mode nodig
- Je kunt altijd rechtstreeks op het modem testen
- Bij Ziggo verlies je dan niet het gebruik van wifispots.

Nadelen:
- Geen t.o.v. Bridge modus.

Werkt alleen met een Arris Connectbox. De Compal Connectbox heeft problemen met DMZ en nat_loopback werkt er ook niet mee. Technische termen. Maar als je een Compal hebt (staat ergens op de stickers vermeld in het klein) dan gaat de DMZ truuk waarschijnlijk niet door.
 
Oh kijk aan, zo zie je maar weer, Men blijft bij leren, goed om te weten. Thanks.
 
Na het resetten van de router is de download snelheid met circa 60 mbps toegenomen. Nu kijken hoelang dit blijft.
Er schijnt dus iets te gebeuren waarom dit is, ik zou wel eens willen weten wat.
 
Wat je nog zou kunnen doen is een topic op de Ziggo community aanmaken.
Daar zijn klanten en moderators die dan ook jou up en down stream logs kunnen bekijken.
Ook vragen ze dan naar foto`s van jou modem aansluiting.
Het zou kunnen dat er nog dingen zijn dien verouderd zijn en dus voor een mindere internet zorgen.
Je kunt hier inloggen met jou Ziggo account.
 
Monteurs van Ziggo hebben het recent de installatie bekeken en daar waar nodig geoptimaliseerd.
Gezien het feit dat de Ziggo snelheid gehaald wordt maar later afzwakt geeft mij heel sterk het vermoeden dat iets in mij netwerk (router?) de zaak naar verloop van tijd "volloopt". Na reset is het weer zoals het moet zijn.
Ik ga eens verder kijken bij Synology.
(Bijvoorbeeld: Vanuit het verleden heb ik begrepen dat je verkeerbeheer niet moet gebruiken omdat dit de snelheid beïnvloed. Verkeerbeheer heb ik zelf niet nodig dus staat uit.)
 
Ik weet niet wat er allemaal in jou netwerk hangt, maar als Ziggo alles goed heeft nagekeken kun je zoals jij zelf al zegt eens in jou eigen netwerk duiken, om te kijken waardoor het volloopt.
Hopelijk vind je dan het probleem.
 
Heb je nog een andere router liggen om te testen? Lijkt wel alsof de arp cache of iets soortgelijks vol loopt waardoor hij niet meer lekker wil totdat ie gereset is.
 
Wat is het probleem om zo nu en dan je router te rebooten? Zoals eerder aangegeven heb ik exact het zelfde probleem.
Ik host enkel een prive voice server dus ik kan gewoon een reboot uitvoeren wanneer ik dat wil. Is dat bij jou een probleem?
 
Mijn vraag ligt bij Synology in afwachting van antwoord.

Het vaker herstarten van de router is ook geen probleem. Sterker nog, Synology voorziet in een optie om dit naar eigen dunken op gezette tijden uit te voeren, automatisch dus.
Maar wil natuurlijk wel graag weten hoe een en ander in elkaar steekt. Vandaar dat ik blijf zoeken.
Daarnaast weet ik niet of het telkens maar herstarten niet ten koste van de levensduur gaat.

Verder is de snelheid alweer 4 dagen zeer stabiel op 500+ Mbps.
 
Naja goed ik classificeer dit onder "mierenneuken", no offense hoor.
In de IT gaan op netwerkgebied gewoon dingen fout. Like it or leave it.

Het probleem van jou zou ik niet zo serieus nemen en een heel onderzoek laten starten. Buiten het feit om dat je de uitkomst toch al weet. Synology gaat vrijwel zeker zeggen ga maar naar je ISP en Ziggo zegt het tegenovergestelde (of zegt dat ze geen ondersteuning geven op hardware dat niet van hen is).
 
In de IT gaan op netwerkgebied gewoon dingen fout. Like it or leave it.
Vreemde uitspraak voor een IT'er. Liken doe je dat zeker niet als dingen mis gaan en leaven ook niet.

Het is wel de bedoeling dat dingen die mis gaan opgelost worden. En een router elke nacht herstarten is een workaround, geen oplossing. Dan zit er toch echt ergens iets gewoon fout. Men kan genoegen nemen met die workaround als dat verder geen problemen oplevert, in een thuissituatie dan.

Kan me wel voorstellen dat iemand nieuwsgierig wordt naar wat nu echt het euvel veroorzaakt. Ben het wel met je eens dat dit niet de ISP hoeft te zijn. Die maken zich daar ook niet moe aan want dat is hun zaak niet.
 
Vreemde uitspraak voor een IT'er. Liken doe je dat zeker niet als dingen mis gaan en leaven ook niet.

Het is wel de bedoeling dat dingen die mis gaan opgelost worden. En een router elke nacht herstarten is een workaround, geen oplossing. Dan zit er toch echt ergens iets gewoon fout. Men kan genoegen nemen met die workaround als dat verder geen problemen oplevert, in een thuissituatie dan.

Kan me wel voorstellen dat iemand nieuwsgierig wordt naar wat nu echt het euvel veroorzaakt. Ben het wel met je eens dat dit niet de ISP hoeft te zijn. Die maken zich daar ook niet moe aan want dat is hun zaak niet.
Ik heb het over IT in algemene zin. In netwerken gaat zo veel fout.. Het is gewoon onmogelijk om 100% garantie te geven.
'T enige wat ik mij gewoon afvraag is waarom je zo moeilijk zou doen voor een probleem wat je in 30 sec kan verhelpen.
Er is ook geen enkele ISP die 100% uptime, 0 packetloss e.d. heeft, of garantie op geeft. Part of the game.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan