• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Teruglopende internetsnelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
'T enige wat ik mij gewoon afvraag is waarom je zo moeilijk zou doen voor een probleem wat je in 30 sec kan verhelpen.
Er is helemaal nergens 100% garantie op te geven en overal gaat wel iets mis that's life.
Maar ik begrijp nu wel wat je bedoeld.
Van de andere kant kan ik me wel de technische nieuwsgierigheid voorstellen om achter de oorzaak van het probleem te komen.
Gezien mijn interesse en hobby bijv. zou ik nooit genoegen nemen met een tijdklok of zo waardoor een modem of router elke nacht een keer opnieuw start. Dan wil ik het echt goed hebben dus dan nog liever nieuw. Echter dat ligt gewoon aan iemands wensen.
Maar zou wel de oorzaak willen onderzoeken. Zelf dan of evt. met forum mensen die dat interessant vinden, niet door een ISP want dat is hun afdeling niet.
 
Effe tegenaan tippen: heb je ook tests gedaan binnen je netwerk zelf, b.v. bestanden over zetten ?
 
Er is helemaal nergens 100% garantie op te geven en overal gaat wel iets mis that's life.
Maar ik begrijp nu wel wat je bedoeld.
Van de andere kant kan ik me wel de technische nieuwsgierigheid voorstellen om achter de oorzaak van het probleem te komen.
Gezien mijn interesse en hobby bijv. zou ik nooit genoegen nemen met een tijdklok of zo waardoor een modem of router elke nacht een keer opnieuw start. Dan wil ik het echt goed hebben dus dan nog liever nieuw. Echter dat ligt gewoon aan iemands wensen.
Maar zou wel de oorzaak willen onderzoeken. Zelf dan of evt. met forum mensen die dat interessant vinden, niet door een ISP want dat is hun afdeling niet.
Opzich is dat goed! Als ik jou was zou ik terug naar de basis gaan.
Dus Ziggo bellen en je modem uit bridged laten halen terug naar 'normaal'.
Factory reset van dat modem en je bent terug bij de basis.
Verander geen instellingen, echt terug naar de fabrieksinstellingen.

Dan eens goed duurtesten met een bekabelde PC. Je zou bijvoorbeeld 8 a 10 uur lang (s'nachts) een ping kunnen uitvoeren naar de server(s) van Google. Hiermee kun je bekijken of er package loss optreedt, en zo ja hoeveel.

Commando = "ping -t www.google.com"

Hiermee kan je over een langere periode de stabiliteit van je verbinding checken. Als je de ping wil stoppen druk je "ctrl + c" in. Hierna krijg je de verzonden, ontvangen en verloren pakketjes te zien. Ook laat hij de reactietijd in ms zien.

Dit lijkt mij stap 1. Hierna kunnen we eens kijken naar de up en downstream.
 
Opzich is dat goed! Als ik jou was zou ik terug naar de basis gaan.
Niet mij, je bedoeld de vraagsteller. Ik heb nergens problemen mee. ;)
Ik ben overigens ook een voorstander van het niet bridge hebben van het Ziggo modem.
 
Weer wat dagen verder. Nog steeds superstrak 500+ Mbps. Voor mij zo voldoende "stabiel".
Ik houd het in de gaten maar heeft geen prioriteit meer.
Iedereen bedankt voor zijn of haar bijdrage.
 
Fijn dat het al enkele dagen stabiel is.
Ik heb daarom dit topic op opgelost gezet, bij vragen/problemen kun je hier gewoon verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan