• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf Thermostaat gekocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

SimonNolan

Nieuw lid
Lid geworden
23 sep 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Onlangs heb ik een thermostaat gekocht. Gisteren heb ik hem op de ketel aangesloten. Ik heb de basisinstellingen vrij snel uitgezocht. Na de eerste dag van gebruik kan ik de besparing per persoon op verantwoorde wijze aangeven - de ketel wordt veel minder vaak aangezet. Tegelijkertijd wordt de juiste temperatuur in het appartement gehandhaafd. Voordat u thuiskomt kunt u de temperatuur verhogen, wat erg handig is. Ik ben zeer tevreden met de aankoop. Ik hoop dat dit apparaat lang meegaat.
 
Link verwijderd i.v.m. reclame
 
Wees je er wel van bewust dat qua stoken 1 dag geen enkel inzicht geeft in hoe een thermostaat zich verhoudt. Als je net een dag meer zon hebt, of als het net die dag wat warmer is, warmt je huis anders op dan anders. Ik werk in de gas en elektra en als je daar een goede berekening wilt maken van wat het je oplevert heb je een langere periode nodig en moet je gaan rekenen met "graaddagen" om tot een vergelijkbare berekening te komen.

Na 1 dag valt er dus nog niet veel over te zeggen. Ik heb een aantal jaar terug mijn "domme" thermostaat gewisseld voor een Toon en dan leverde meer inzicht op en uiteindelijk een besparing, maar de grootste besparing komt uiteindelijk door je gedrag aan te passen en minder te stoken.
 
de ketel wordt veel minder vaak aangezet
Dan zijn de temperatuurverschillen ook groter......
Een beetje thermostaat heeft een hysteresis instelling waardoor die temperatuurverschillen klein blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan