• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Thuis/huisnetwerkje opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoe heb jij de drivers geïnstalleerd?
Heb jij dit ook zo gedaan?

Voorzorgsmaatregelen bij het gebruik van een USB-aansluiting
Verwijder de USB-kabel die het apparaat met de computer verbindt voordat u het stuurprogramma installeert.
Sluit de USB-kabel aan na de installatie van het stuurprogramma.

Verwijder de scanner driver eens en herstart de computer.
Kijk eens of deze beter werkt, dit is een oudere driver.
Ondersteuning voor de imageRUNNER C1028iF — Stuurprogramma's, software en handleidingen downloaden
 
Hallo,

Software werd geïnstalleerd precies zoals staat beschreven.
Intussen heb ik de driver (voor scanner) verwijderd. Ik laat nog weten wat de oudere driver doet. Laat ons hopen dat die niet naar een ip adres of host namevraagt.

Worden drivers normaliter niet overschreven bij herinstalleren?
 
Bij nieuwe drivers wel, maar volgens mij kun je beter altijd de drivers helemaal verwijderen.
Hopelijk krijg je het dan werkend.
 
Hallo Aarie, u denkt dat ik de machine alsnog aan de praat krijg (scannen via usb), want printen doet hij via usb, ondanks het een netwerkmachine is?
Alvast heel veel dank om met me mee te denken!
Nationaal Computerforum is hoe dan ook een geweldig initiatief
 
Jij mag je tegen mij zeggen hoor, u is echt niet nodig :)
Dat durft ik niet te zeggen.
Heb jij de andere driver er al opgezet?
Krijg je nog een melding over het ip adres?
 
Er is nog een andere gebruiksaanwijzing te downloaden. Hierin staan voor beide mogelijkheden, dus via netwerkkabel of via usb-kabel, de stappen beschreven om de bijbehorende software te installeren en het apparaat werkend te krijgen. Als je ook wilt scannen moet je de methode via netwerkkabel volgen, scannen werkt niet via USB.
 
Hallo, tot een half uur geleden aan werk geweest... Zelfstandig loonwerker... Altijd werk. Nooit gedaan. Maar we zullen maar niet klagen. Nu kan ik pc opnieuw bekijken. Welnu, nu lijkt de informatie van Maulem echt wel wat. Een usb-kabel in plaats van een netwerkkabel zal allicht het probleem zijn. Ik zal dit opzoeken en vandaag nog uitproberen. Maulem weet je toevallig nog op welke pagina van de handleiding ik moet gaan zoeken? Alvast bedankt voor zoveel hulp!
 
Ervanuit gaande dat je een netwerkkabel gaat gebruiken om te verbinden met een van de vier LAN-poorten van de bbox3, kun je het beste op pag. 3 beginnen en dan alle stappen doorlopen tot en met pag. 34.
 
Hoi, bedankt! Intussen heb ik de volledige handleiding aandachtig doorgenomen. Dat maakt dat het ook wat later is geworden om me nog veel te concentreren. Maar je spreekt over bbox3? Ik was in de veronderstelling met netwerkkabel terug van printer naar computer te gaan zoals ik het voordien ook deed met de USB-kabel. Maar met de USB-kabel kan ik niet scannen. Blijkbaar met de netwerkkabel dus wel. Maar natuurlijk zou ik liever zien dat de printer via de bbox3 wordt aangesloten. Maar zou je dan kunnen aangeven, stap voor stap, wat ik precies moet doen met bbox3? (Sorry, ik kan me enkel een beetje behelpen maar ken er niet zoveel van.) 1. Netwerkkabel van printer naar bbox3; 2. Software op elke pc installeren; 3. ...
 
Volgens mij is het niet nodig om de software op elke pc te installeren maar kan je het anders doen.Ik ga een handleiding voor je proberen te maken om zo op die manier in de interface van de printer te komen waar je dan ook het scannen kan regelen.

Doe het volgende:

Sluit de printer met een netwerkkabel aan op je router.
Ga vervolgens achter de computer zitten.
zoek via start op de computer naar CMD.
Bovenaan zal je Opdrachtprompt zien staan. Klik daarop.
Typ nu het volgende commando in: ipconfig
Zoek nu naar de vermelding Ethernet adapter
Daar zal je IPv4 Address zien staan. dat ziet er ongeveer zo uit: 192.168.1.1
onthoud dat adres want die heb je nodig bij stap 2.

Stap 2

Download Advanced IP Scanner van deze locatie.
Kies tijdens de installatie voor uitvoeren
Je ziet nu bovenaan een balk waarin staat 192.168.x.x daar moet je nu het ipadres invullen wat je bij stap 1 hebt opgehaald.
je hebt een adres opgehaald van 4 blokken ieder blok gescheiden door een punt. maak van dat laatste blok het cijfer 1. Het -254 moet je laten staan.
Klik nu op scannen.

Stap 3

Je krijgt een lijst met apparaten te zien. Kijk eens of je daar de printer terug kan vinden. Bijvoorbeeld op naam of op MAC adres. het mac adres staat meestal ergens op de printer vermeld.
Wanneer je printer hebt gevonden moet je het ip adres opschrijven want die hebben we later nodig.

Mocht je zover zijn dan hoor ik het wel dan gaan we weer verder.
 
@Rubensky :

Vooreerst mijn oprechte dank om met mij mee te denken om (netwerk)copier in netwerk te krijgen en zo ook te kunnen scannen.

Ik heb elke stap door jou beschreven netjes uitgevoerd en op 1 stap na is ook alles perfect geslaagd. Bij de laatste stap zie ik een 7 tal mac-adressen, doch 4 ervan k reeds toeschrijven aan een ander toestel, wat maakt dat er nog slechts 3 overblijven waarvan 1 van de 3 de copier is. Voorlopig kan ik het mac-adres ook niet terugvinden op het toestel. Het toestel staat ook niet bij naam in de lijst. Anders was het natuurlijk vrij eenvoudig geweest.

Ik zoek intussen alvast verder naar het mac-adres.

Misschien heb je wel een oplossing om het mac-adres van de copier eenvoudig te achterhalen?
 
@Rubensky :

Update! Om de printer te vinden heb ik een scan gedaan met gekoppelde netwerkkabel aan modem en een gedaan met niet-gekoppelde netwerkkabel aan de modem. In beide gevallen had de scan dezelfde toestellen gevonden, wat er inderdaad op wijst dat de copier niet werd gevonden door de scan...

Met veel interesse hoor ik graag je verdere instructies.

Bedankt!
 
Intussen ook nog eens gaan kijken op de interface van de modem (bbox) en ook daar zie ik geen copier/printer verschijnen...
 
Het is vreemd dat je de printer nu niet kan vinden als je een scan doet met aangesloten kabel. Probeer het nogmaals maar sluit dan eerst de printer aan schakel deze vervolgens uit en weer aan.
Als tweede kan je een configuratiepagina printen van de printer. Dit kan je doen via de printer. Dan weet je direct wat het mac adres is.
Kan je hem dan nog niet vinden dan kan je inloggen op de bbox en kijken of hij daar in het netwerkoverzicht staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan