• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Thuiscomputer maken van netwerkcomputer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de kast staat 7. Ik heb voor een paar euro een windows 7 home premium iso en code gekocht/gedownload. Nu moet ik hiervoor een programma installeren ofzo toch om die iso op een usb stick te zetten zodat ik daar een boot usb van kan maken toch?
En dan de volgorde in de bios veranderen en dan booten met f12?
 
Indien er inderdaad een sticker van Microsoft op de kast hangt, met een win 7 licentiekey, heb je geen nieuwe licentie nodig.
Een win 10 installatie usb stick aanmaken met Windows Media Creation Tool (usb stick van 8 gb) en daarmee win 10 installeren en je win 7 code invullen en je win 10 wordt geactiveerd.
2 weken terug werkte dit nog.
 
Het is een windows 7 Enterprise staat in het startbericht te lezen . Of je die zomaar kan upgraden naar Windows 10 betwijfel ik .
 
Ik heb met Rufus de usb gemaakt. Als ik in boot menu (f12) ben dan selecteer ik de usb storage device alleen dan krijg ik de melding dat "selected boot device failed" (zie bijlage). Moet ik een andere optie selecteren?
 

Bijlagen

  • IMG_20180830_203811.jpg
    IMG_20180830_203811.jpg
    452,1 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20180830_204039.jpg
    IMG_20180830_204039.jpg
    553,8 KB · Weergaven: 5
Ik ben verder in de setup gekomen door de UEFI: usb flash memory te selecteren. Kom dan in het menu terecht met de harde schijf keuze (zie bijlage). Zie dat schijf is opgedeeld in partities met bij ieder gedeelte de melding windows kan niet worden geïnstalleerd. Kan ik alles formatteren en dan een schijf selecteren?Bij de waarschuwing staat iets over een MBR-partitielabel (zie bijlage).

Bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_20180830_210756-min.jpg
    IMG_20180830_210756-min.jpg
    955,9 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20180830_210741-min.jpg
    IMG_20180830_210741-min.jpg
    867,8 KB · Weergaven: 6
Die harde schijf moet geherpationeerd worden . Partitities selecteren en op verwijderen klikken .
 
Ik heb met Rufus de usb gemaakt. Als ik in boot menu (f12) ben dan selecteer ik de usb storage device alleen dan krijg ik de melding dat "selected boot device failed" (zie bijlage). Moet ik een andere optie selecteren?

Je moet met de pijltjestoets de USB stick naar boven plaatsen zodat die als eerste staat . F10 en die zal herstarten en normaal booten met de USB stick .
 
Kan ik alle partities verwijderen of moet er iets blijven staan?
 
Ik denk dat er ergens iets niet goed is gegaan. In het boot menu kreeg/krijg ik steeds de melding bij het selecteren van "USB Storage Device" onder het Legacy boot kopje dat er geen boot device is gevonden.
Ik heb toen "UEFI: USB flash drive memory" geselecteerd en daarbij kreeg ik wel de optie om windows te installeren wat werkte. Nu na installatie krijg ik bij iedere keer dat ik de computer opnieuw wil opstarten de melding "selected boot device failed" en kom ik niet in windows. De hardeschijf staat op plek 1 in de boot volgorde.

Ga er nu maar vanuit dat die UEFI functie niet de juiste was? Weten jullie dan hoe het komt dat de usb niet gevonden kan worden in de Legacy boot?

Bedankt
 
Wat heb jij nu in het Bios gedaan?
A) oorspronkelijk stond het op Legacy - indien nu op UEFI - terugzetten naar Legacy,
B) heb jij wel of niet bij Boot het vinkje bij USB gezet?
 
Hierbij afbeelding zoals boot sequence scherm er nu uitziet. De usb stick zit in pc en als ik bij opstarten op f12 druk en in het scherm komt staat er dat Boot mode is set to Legacy.

Als ik in dit scherm nu de USB Storage Device kies onder het kopje Legacy boot dan krijg ik de melding dat boot device niet gevonden is en kom ik in die loop terecht. Als ik dit selecteer terwijl de usb er niet in zit dan kom ik weer in hetzelfde scherm terecht. Lijkt erop dat hij het bootprogramma op de usb niet herkent. Kan het zijn dat ik in Rufus verkeerde opties heb geselecteerd?
Binnen Rufus zie ik dat bij het aanmaken van de usb het doel systeem standaard op UEFI staat, weet niet of dat nog uitmaakt.
Partiti-indeling kan worden ingesteld op GPT (hierbij staat doel systeem op UEFI) of op MBR (hierbij staat doel systeem op BIOS).
Zie nu ook staan bij de info dat de standaard instellng met UEFI niet in legacy mode gestart kan worden. Dus moet de usb opnieuw aanmaken en dan ingesteld op MBR en BIOS (legacy mode). Was iets te snel met het aanmaken van de vorige :)

Bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_20180830_231451-min.jpg
    IMG_20180830_231451-min.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 32
  • IMG_20180830_203811.jpg
    IMG_20180830_203811.jpg
    452,1 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20180830_204039.jpg
    IMG_20180830_204039.jpg
    553,8 KB · Weergaven: 7
Uw bootvolgorde staat ingestend dat er moet geboot worden van de harde schijf . Maar op die harde schijf staat geen OS , vandaar die error !
Als je de USB stick naar boven zet staat die als eerste .
Zo weet het BIOS als er een opstartbare USB stick is ingeplugd moet booten vanaf USB stick .
Zonder stick gaat die booten vanaf HD eens windows is geïnstalleerd .
 
Als de USB-stick wordt gekozen bij opstarten en de melding kkomt dat er geen besturingssysteem is gevonden, dan is de USB-stick verkeerd geconfigureerd - mogelijk staat RUFUS bij het maken op GPT en is de stick in FAT32 aangemaakt.

5b88fbf776c39-Rufus.png
 
Ik denk maar even mee .
Aan die USB stick zit toch soms geen klein knopje dat je kan in/uit drukken ? Je moet er heel goed opletten want het is echt heel klein . Met dit kleine knopje kan de USB stick aan en uitgezet worden . Een schakelaartje dus om aan en uitgezet te worden . Werd dat knopje ingedrukt om uit te zetten word de USB stick ook niet meer herkend . Niet verwarren met een schakelaartje of schuivertje om de schrijfbeveiliging aan en uit te zetten .
 
Boot sequence is de bootvolgorde . De volgorde van de bootapparaten . Bekijk nog eens goed welk medium het eerste in de bootvolgorde staat en bovenaan te lezen valt om de pijltjestoetsen te gebruiken om de volgorde aan te passen .
Als de PC moet geboot worden moet een F.. toets ingedrukt worden en krijgt je een menuutje te zien met welke apparaten er kan geboot worden .
In dat lijstje selecteert men dan een bootapparaat , in dit geval USB device .
Zit er een bootable USB stick ingeplugd zal de PC automatisch opstarten via de USB stick zonder dat de PC moet heropgestart worden .
 
img_20180830_231451-min-jpg.10207


Hieraan is te zien dat het BIOS werd teruggezet naar Default instellingen .
Controleer eens welke datum en tijdsnotatie in het BIOS te lezen valt . Cpmputer komt uit een bedrijfsnetwerk !
 
Ik heb nog eens goed doorlezen .
Nu na installatie krijg ik bij iedere keer dat ik de computer opnieuw wil opstarten de melding "selected boot device failed" en kom ik niet in windows. De hardeschijf staat op plek 1 in de boot volgorde.

Zou het mogelijk zijn dat in de computer twee harde schijven zitten en de zoekvolgorde niet juist staat .
Windows geïnstalleerd op schijf 2 en in het BIOS schijf 1 is aangeduid om van te booten of omgekeerd .
 
Hoi allen, beetje late response van mijn kant maar het is gelukt! Windows staat erop en werkt prima :) Iedereen bedankt voor de hulp hierbij! :)

Heb nog één andere vraag. Wij hebben nog zo'n zelfde computer van werk meegekregen. Kan ik nu het ram geheugen van die computer zonder problemen in deze computer stoppen? Zodat het van 4 naar 8 gb gaat? Zal dit de snelheid/performance van de computer verbeteren of is 4gb ook prima.
Die andere computer doen we namelijk toch niks mee (gaat waarschijnlijk naar de afvalstraat)

Bedankt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan