• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Thuisnetwerk verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefken

gepensioneerd ingenieur
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
513
Waarderingsscore
2
Hi,

Mijn laptop is door coolblue terug in orde gesteld en geupdated met een sdd van 500GB en een hdd van 2TB.
Ik heb hem terug kunnen instellen met de asus drivers en nu heb ik het volgende probleem:
vroeger had ik en thuisnetwerk samen met de laptop van mijn echtgenote en daar staat een printer aangesloten die ik ook gebruikte vanaf mijn laptop.
Na de update 1803 van windows 10 is het thuisnetwerk verdwenen.
In mijn netwerk in verkenner zie ik geen enkele laptop meer staan en kan ik ook de printer niet installeren op mijn laptop zodat ik niet kan afdrukken op de gemeenschappelijke printer.
Normaal moeten de twee laptops toch verschijnen in netwerk en zou ik die printerdrive ook op mijn laptop moeten kunnen installeren zoals dat ging met thuisnetwerk toch?

Hoe gaat dat nu in zijn werk met die update 1803?
 
Hallo,

Helaas ben jij niet de enigste hier op het forum die dit probleem heeft.
Dit meld Microsoft er over.

Nadat uw pc is geüpdatet naar Windows 10 (versie 1803) merkt u het volgende:

  • Thuisgroep wordt niet meer weergegeven niet in Verkenner.
  • Thuisgroep wordt niet meer weergegeven in het Configuratiescherm, wat betekent dat u geen thuisgroep kunt maken, er deel aan nemen of deze verlaten.
  • Thuisgroep wordt niet weergegeven op het scherm Problemen oplossen wanneer u gaat naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Problemen oplossen .
  • U kunt geen nieuwe bestanden en printers delen door middel van Thuisgroep.
Als je hier kijkt vind je informatie over hoe je wel een printer werkend kunt krijgen.
Klik hier
 
ik zie spijtig genoeg in verkenner netwerk de andere laptop niet staan zelfs de eigen laptop niet,microsoft heeft er wel een zootje van gemaakt. Is zeker niet meer voor de amateur. Thuisnetwerk instellen ging automatisch en gemakkelijk.
ik heb hierboven vermelde tips uitgepluisd maar ik geraak er niet wijs uit.
 
betreffende het delen dient men dus een netwerk map aan te maken om dat in versie 1803 effectief het verbinden tussen 2 of meerdere computers werd stop gezet …

Een lokale netwerkmap !
"Wees hier wel voorzichtig mee, want zonder goede beveiliging worden je persoonlijke bestanden alsnog gedeeld met je ‘vrienden’ op het internet! "

Nog eens een zeer mooi voorbeeld hoe onveilig Windows 10 is .
 
ik kan van de ene ltop pingen naar de andere dus ze staan wel degelijk in het netwerk
de ene heeft ip 192.168.1.25 en de andere heeft ip192.168.1.27
maar als ik naar netwerk kijk in verkenner zie ik wel verschil in ltop.
op de lt1 zie ik
netwerk lp1.JPG
dus ik zie niks van computer boven

van ltop 2 zie ik
netwerk lp2.JPG
boven zie ik hier computer (2) en daarin staan mijn twee ltops

als ik met rechtermuisknop op netwerk in verkenner klik zie ik op lt1

netwerk lp1 1.JPG

en op ltop2 zie ik
netwerk lp21.JPG

dus 2x hetzelfde nl particulier netwerk en de netwerkdetectie ingeschakeld



maar waarom zie ik in de ene lt 2 ltops en in de andere niet

dat is mij al een raadsel.
Ik kan ze alle twee pingen maar als ze in beide niet zichtbaar hoe kan ik dan een printer die aangesloten is op lt1 delen met lt2?



ik moet hier misschien aan toevoegen dat op lt1 win10 1803 staat sinds de update en dat op lt2 een proper installatie win 10 1803 uitgevoerd werd door coolblue.

eerder kon ik de printer wel delen
 
indien je terug zou gaan op al je systemen naar de versie 1709 en je maakt daar dan een thuisnetwerkje aan om vervolgens daarna te upgraden naar versie 1803 dan word het thuisnetwerk ook meegenomen en zat je nu niet met dit probleem ...dus indien je nog een oude back-up liggen heb van je systemen is dit allezins het overwegen waard .
 
indien je terug zou gaan op al je systemen naar de versie 1709 en je maakt daar dan een thuisnetwerkje aan om vervolgens daarna te upgraden naar versie 1803 dan word het thuisnetwerk ook meegenomen en zat je nu niet met dit probleem ...dus indien je nog een oude back-up liggen heb van je systemen is dit allezins het overwegen waard .

Helaas Emi kan ik niet meer terug naar 1709 op die twee systemen. Ik heb deze maand reeds problemen genoeg gehad met een ven de laptops, bovendien riskeer ik het niet om die laptop van mijn vrouw in de fik te draaien desnoods mail ik mijn bestanden naar mijzelf en open ik ze op de laptop van mijn vrouw om ze daar af te printen. Bovendien moet ik dan de trap op en is dit goed voor de conditie. En verder maar afwachten of Microsoft dit euvel eens zal verhelpen???????

Hoe gebeurt het dan nu met de nieuwe installaties? En krijgt iedereen dezelfde problemen als ze een propere installatie doen.
 
Heb blijft vreemd dat jou printer niet werkt.

Mappen, bestanden en printers die u voor de update deelde via Thuisgroep, worden nog steeds gedeeld. Dit houdt het volgende in:

  • Gedeelde netwerkmappen zijn nog steeds beschikbaar. U kunt ze in de Verkenner openen door de naam van de pc en de naam van de gedeelde map in de volgende notatie in te typen: \\ThuisPc\NaamGedeeldeMap.
  • Als op een pc een gebruikersaccount is ingesteld voor het delen, kunt u nog altijd verder delen met deze account.
  • U kunt nog steeds in het dialoogvenster Afdrukken de gedeelde printers bereiken.
 
zoals aarie meedeeld zou je eender wat nog kunnen delen door simpel rechts klik op het item dat je wilt delen ..bv heb ik hier een document en ik klik hier met rechts op , vervolgens kies ik toegang verlenen tot en wat zie ik hier nu tot mijn verbazing !!
hier zijn 4 opties ...
-toegang verwijderen
-thuisgroep openen
-thuisgroep openen en bewerken
-specifieke personen

kies je hier thuisgroep openen en bewerken en je klikt vervolgens ook met rechts op netwerk om via netwerk een verbinding aan te maken dan opent zich de wizard om een thuisgroep in te stellen .
letop: gebruik je het lokaal account zonder wachtwoord dan dien je in deze wizard enkel je gebruikersnaam in te geven en laat je het wachtwoord venster leeg ...
**ik heb hier de test gedaan op een virtuele Windows 10 home vervolgens kon ik een 2de virtuele Windows 10 als ook mijn eigen desktop laten verbinden in een thuis net werkje ...

***heb er helaas geen stappen plan van vast gelegd ..
 
Wat voor printer is dat ? Een wifi printer of is die met een USB kabel aangesloten ?
 
Wat voor printer is dat ? Een wifi printer of is die met een USB kabel aangesloten ?
Wat voor printer is dat ? Een wifi printer of is die met een USB kabel aangesloten ?

met usb kabel het is een hp deskjet F300 en functioneert gewoon op de laptop waar hij is aangesloten
 
Staat die op de laptop ingesteld als gedeelde netwerkprinter of als lokale printer ?
 
Staat die op de laptop ingesteld als gedeelde netwerkprinter of als lokale printer ?
ik heb de instellingen op de laptop waarop hij is aangesloten niet gewijzigd, dus hij stond ingesteld als gedeelde netwerkprinter
 
ik heb de instellingen op de laptop waarop hij is aangesloten niet gewijzigd, dus hij stond ingesteld als gedeelde netwerkprinter

Dat is al goed . Maar nu moet je hem op de laptop waar hij gedeelt staat als netwerkprinter opnieuw delen met de andere windows 10 laptop . ik ben niet bekend met windows 10 , iemand anders onder de leden hier zal je hierbij wel kunnen helpen moest het niet lukken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan