• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Thumbnails draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

edks

edks
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
329
Waarderingsscore
1
Hallo,

ik heb een probleempje met verschillende versies van Windows te weten XP, 7 en 8.1.
Foto's gemaakt op telefoons willen nog weleens gedraaid zijn evenals video's. Om te weer rechtop te zetten gebruik ik oa "FreeDVD Rotate en Flip". Dit werkt goed, de afbeeldingen staan dan weer zo als ze bedoeld waren.
Maar de Thumbnails stonden voor de 'foute' versie gewoon rechtop. Maar nadat ik de bestanden goed gedraait heb, worden de Thumbnails onderste boven neer gezet.
Is er een manier om de Thumbnails ook weer goed neer te zetten?

Bij voorbaat dank voor tips en hulp.

Ed
 
Hallo Ed,

Werkt het ook niet als het het volgende doet?
Je draait je foto's via je thumbnail. Open je verkenner op de map die je wenst. Klik in "beeld" op "grote pictogrammen" (dan kan je je foto's beter zien), klik er rechts op en kies draaien (naar rechts of links). Nu is je thumbnail gedraaid en word toch normaal in windows weergegeven.

Sla je de gedraaide foto wel op, als ze goed staan? Misschien dat het dan beter werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ten eerste, dit werkt dus niet voor video's. Die kunnen niet gedraaid worden. Verder heb ik het geprobeerd op foto's, maar dan draait het miniatuur wel. maar ook de foto zelf. Als ik de foto zelf weer terug draai dan gaat het miniatuur mee.
Overigens, ik ben niet helemaal duidelijk geweest omdat ik sprak over foto's en video's. Maar het gaat eigenlijk alleen over de video's.
Het gekke is wel dat het probleem zich alleen voordoet op Windows XP. Verkeerd genomen filmpjes worden op W 8.1 en 7 wel goed afgespeeld. Maar op XP worden ze verkeerd (gedraaid) gespeeld. Dus ik moet de video's voor XP omdraaien, maar dan worden ze op 8.1 en 7 weer verkeerd gespeeld.
Waarom op XP EN op 8.1 en 7? Dat komt omdat mijn vrouw een Netbook heeft met XP, en zij wil die filmpjes op haar eigen computer hebben. En een nieuwere versie van Windows gaat niet door gebrek aan drivers.
 
Ik neem aan dat jou vrouw weet dat Xp niet meer ondersteunt wordt en dus een veiligheid risico is?
Misschien is er een programma die wel goed werkt met Xp waardoor de video`s wel goed afspelen, zonder steeds te moeten draaien.
 
Nou ik weet dat, maar ze komt niet op internet. De adapter is uitgeschakeld. Dus geen updates maar ook geen risico's :):)u
 
Oke goed bezig, veiligheid boven alles.
Maar mogelijk heb ik iets gevonden voor de Xp computer.

Vraag:
Ik heb met mijn telefoon een filmpje opgenomen, maar er niet aan gedacht dat ik op zn kant aan het filmen was. Als ik de video in Windows Media Player afspeel, dan staat het beeld gekanteld. Kunnen jullie me helpen om het beeld op een of andere manier recht te krijgen?

Antwoord:
Om video te roteren, hebt u een beeldbewerkingspakket nodig. De makkelijkste en goedkoopste manier om dat in dit geval te doen is met Windows MovieMaker. Dit programma zit normaliter standaard bij Windows Vista en XP, maar als dat niet het geval is, kunt u het eenvoudig downloaden. Haal het filmpje van uw gsm af en zet het op de harde schijf. Vervolgens hebt u een klein probleem omdat de meeste mobiele telefoons film opslaan in het MP4-formaat en Windows MovieMaker hier niet goed mee om kan gaan.

Om dit op te lossen, dient u het beeld eerst om te zetten naar bijvoorbeeld het WMA-formaat. Dit doet u met de Windows Media Encoder die u op www.microsoft.com eenvoudig op kunt halen. Installeer en start de Windows Media Encoder. Kies in de wizard voor de optie Convert a file. Geef in het volgende scherm bij Source file uw MP4-bestand aan; u dient in het bladermenu aan te geven dat op alle bestandstypes gezocht moet worden om het bestand op te halen. Zet het uitvoerbestand waar u het wilt hebben en klik op Volgende. In het volgende scherm kiest u voor File archive en klikt u op Volgende en vervolgens op Voltooien.

Nadat uw filmpje is omgezet, start u Windows MovieMaker. Vervolgens kiest u bij importeren voor Videos en haalt u het net gemaakte bestand binnen. Sleep dit bestand naar het Storyboard en ga vervolgens naar Effecten. Kies hier voor Draaien 90 of Draaien 270 (afhankelijk van hoe u de camera gehouden hebt). Kies daarna bij Publiceren in voor Deze computer. Zet de instellingen voor het filmpje naar smaak en klik op de knop Publiceren. Uw filmpje is dan gedraaid.
 
Ik ken deze methode, doe het zelf met Pinnacle studio. Maar mijn probleem is dat de miniaturen verkeerd blijven staan. Of ze staan goed maar dan is de film zelf gedraaid. Alleen in XP. Waaarom?
 
Gebruik jij Pinnacle voor Xp?
Het zou kunnen omdat Xp niet meer ondersteunt wordt bepaalde dingen niet meer goed werken.
Dit was bij Windows live mail ook het geval, dit om mensen sneller te laten overstappen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee ik gebruik Pinnacle op W7 en 8.1. Maar ik zet filmpjes om voor gebruik op XP.. Dar werkt wel.
 
Het zou kunnen dat hij Xp niet ondersteunt en dat het daarom niet wil lukken.
Als je een video goed hebt, hoe zet je die dan over naar de Xp computer?
 
Ik vindt alle reacties wel leuk, maar ik heb een probleem met de stand van de miniaturen, ik heb geen probleem met Pinnacle of met het overzetten van filmpjes naar XP W8.1 en/of 7.
De filmpjes worden goed overgezet, maar de miniaturen staan verkeerd wanneer de camera in de verkeerde stand gefilmd heeft.
Dus ondersteboven of staand ipv liggend of andersom.
Ik heb al eens ergens gelzen dat het mogelijk veroorzaakt zou kunnen worden door informatie in het EXIF bestand. maar ik kan daar niets in vinden.
 
Ik weet niet meer goed wat er aan veranderd kan worden zodat het wel goed is.
Maar ik vond nog 1 dingen, maar dat is voor het maken van een miniatuur map.
Misschien kun je in optie in Paint nog iets veranderen.
Is dit het ook niet dan zou je op het Microsoft forum jou vraag nog kunnen stellen.
https://answers.microsoft.com/nl-nl?auth=1

Handmatig een map afbeelding maken.

Als u de in de miniatuurweergave gebruikte mapafbeelding handmatig wilt aanpassen, plaatst u een afbeeldingsbestand van het type .GIF (Graphics Interchange Format) in de map. Dit bestand moet de naam Folder.gif hebben. U kunt elke gewenste grafische editor gebruiken om de GIF-afbeelding te maken. Ga als volgt te werk om het programma Microsoft Paint te gebruiken:
Klik op Start, wijs Alle programma's (of Programma's aan), wijs Bureau-accessoires aan en klik op Paint.
Ga als volgt te werk om een bestaande afbeelding te openen:
Kies Openen in het menu Bestand.
Ga naar de map met de afbeelding die u wilt gebruiken. Paint kan afbeeldingen openen met de bestandsnaamextensies .BMP, .GIF, .JPG, .JPEG, .JPE, .JFIF, .TIF, .TIFF, .PNG en .ICO.
Selecteer de afbeelding die u wilt gebruiken en klik op Openen.
Gebruik desgewenst de knoppen in Paint om de afbeelding te wijzigen.
Sla de afbeelding op nadat u deze hebt gewijzigd. Hiertoe klikt u op Opslaan als in het menu Bestand.
Selecteer GIF (*.GIF) in het vak Opslaan als type.
Typ als bestandsnaam:
Folder.gif
Ga naar de map die u wilt aanpassen en klik op Opslaan.
Wanneer u de map weergeeft in de miniatuurweergave in Windows Verkenner, is de map nu voorzien van de door u gemaakte aangepaste afbeelding, tenzij u op het tabblad Aanpassen van het dialoogvenster Eigenschappen van de map een mapafbeelding selecteert. De op het tabblad Aanpassen opgegeven mapafbeelding heeft een hogere prioriteit dan de aanpassing met Folder.gif.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan