• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost thumbnails verkenner portretfoto vervormd naar landscape

Post number 46 has been selected as best answered.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cmd dien je altijd als administrator te starten.
Hebben ze dat niet gezegd bij Microsoft?

Staat hij ook niet onder programma en onderdelen?
(Te vinden via zoekfunctie)
 
Cmd dien je altijd als administrator te starten.
Hebben ze dat niet gezegd bij Microsoft?

Staat hij ook niet onder programma en onderdelen?
(Te vinden via zoekfunctie)
Was snel gevonden, op vorige pc origineel w7, update w10, was ik meteen administrator. Op deze van juli 2021 nog niet in de gaten gehad, keek even vreemd op. Ach opstart als admin werkt dan wel. . Zal als enige gebruiker mijn beheersrechten maar even aanpassen.
 
Dan kun je doen, als dat nog kan.
Want ik heb volledige rechten en moet ook als administrator openen.
 
Dan kun je doen, als dat nog kan.
Want ik heb volledige rechten en moet ook als administrator openen.
even info van schoonepc geplukt. MS advies was om 1ste app Foto te herstellen/opnieuw instellen, werktte ook niet en volgadvies is dan Windows Recovery. Maar dat ga ik later nog wel eens doen.

Hier info van schoone
Een administratoraccount beschikt overigens niet voor elke map of registersleutel standaard over beheerrechten. Wanneer een machtiging voor volledig beheer echter noodzakelijk is, kan een administratoraccount deze (in de meeste gevallen) wel aan zichzelf toewijzen. [Lukte dus niet]

'TAKE OWNERSHIP' TOEVOEGEN AAN CONTEXTMENU​

Is het wijzigen van de machtigingen te ingewikkeld of te tijdrovend, dan kan de optie Take ownership uitkomst bieden. Nadat deze optie is toegevoegd aan het contextmenu (dat verschijnt wanneer met rechts op een bestand of map wordt geklikt), kan het betreffende gebruikersaccount namelijk met slechts een paar klikken toegang krijgen tot vrijwel elke map of bestand. Het aan het contextmenu toevoegen gaat het makkelijkst door de inhoud van het registerbestand take_ ownership.reg (directe download: take_ownership.zip, pak het zip-bestand uit en dubbelklik op het registerbestand) aan het register toe te voegen.
 
Is er verschil in extensie van de twee verschillen, en dan bedoel ik ook hoofd- of kleine letters ?
 
Is er verschil in extensie van de twee verschillen, en dan bedoel ik ook hoofd- of kleine letters ?
Nee zeg maar ik opende DSC1801.jpg deed iets er aan en sloeg het op als DSC1801a.jpg
exact zo, dan blijft de originele gestrekt in verkenner en de bewerkte wel netjes als portret.
Kreeg ook advies vanuit Microsoft maar Recovery te doen (ten einde raad). Wie weet.
Dus dat straks of zo maar doen.
 
Recovery ? Is dat niet wat grof ? Het is toch al een hele tijd zo ?

Dit is in PowerShell mijn map met Windows Photo Viewer. Blijkbaar in jan. 2021 nog een update gehad:

Directory: C:\Program Files\Windows Photo Viewer

Mode LastWriteTime Length Name
---- ------------- ------ ----
d----- 7-12-2019 16:17 nl-NL
-a---- 7-12-2019 16:17 98248 ImagingDevices.exe
-a---- 7-12-2019 16:17 2251264 ImagingEngine.dll
-a---- 15-1-2021 11:43 1975296 PhotoAcq.dll
-a---- 7-12-2019 16:17 51200 PhotoBase.dll
-a---- 15-1-2021 11:43 1753088 PhotoViewer.dll

Wat je eens kan proberen is de map in Program Files even te hernoemen (Underscore er voor), je PC herstarten, en zien wat het systeem dan doet.

Ik lees ook de tip om Irfanview te installeren, en Photo Viewer te verwijderen. Ik ken hem niet.
 
Laatst bewerkt:
Heb toch de recovery gedaan
Settings > System > Recovery > Reset Computer. You can keep your files
Oke probleem is opgelost.
MAAR
al mijn programma's geinstalleerd na aankoop PC zijn wel verdwenen.
Vlg. mij hadden die gewoon moeten blijven.
Niet echt een ramp, heb alles op backup HD's.
En ach dan alleen maar terug installeren wat ik echt gebruik.
 
Leuke bijkomstigheid, waaruit blijkt dat er toch ergens iets helemaal fout zat.
Mijn webmail ziet er weer uit, zoals ik gewend was.
Kolom met de mappen die er staan, was uit beeld. In chrome en in Edge.
In edge waren ze niet meer te benaderen en in chrome nog wel.
Nu staat die kolom er gewoon weer waar die (vlg. mij) hoort.
Ben daar juist weer erg blij om.
 
Fijn dat het is gelukt het probleem op te lossen.
Het is normaal dat je alle programma`s opnieuw moet installeren, maar gelukkig had jij een back-up :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan