• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost thumbnails verkenner portretfoto vervormd naar landscape

Post number 46 has been selected as best answered.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schults2005

Vaak hier
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
560
Waarderingsscore
8
Ontdek net dat foto's gemaakt in portretstand in verkenner (Windows 11) worden weergeven als landscape. Niet gedraaid, maar vervormd. Met dubbelklik voor openen in foto's worden ze wel netjes weergegeven in portertstand.
Ook bij openen in bijv. painstop pro.
Dus echt alleen de thumbnail in verkenner geeft vreemde weergave.
Al aan het googlen geweest, maar nog geen oplossing gevonden.
 
Leuk idee, maar zo staat het standaard bij mij ingeschakeld.
Ik zou liever nog hebben, dat als ik in een map kies voor extra groot, dat ook doorwerkt naar submappen bijv.
Dus helaas niet de oplossing.
 
Je hebt gelijk, ik heb het hier nagekeken en het staat hier ook al standaard aan.
Ik ben zelf ook alles nog aan het ontdekken en moet het voor nu ook doen met info van het internet.

Kijk anders eens of onder tip 2 iets staat waar jij iets aan hebt.
 
@Aarie25 Ook niet, maar keek net in andere map en zie iets gekkers. Op deze screendump staan 4 portertfoto's vlg. detailvenster formaat 3000x4000 en de 2 linksboven zien er anders uit als die andere 2 rechtsonder. De rechtsboven landscape is 3000x1634. (Denk toch bewerkt/gecropt)
 

Bijlagen

  • weergave.jpg
    weergave.jpg
    138,7 KB · Weergaven: 6
Vreemd dat het er bij jou zo uit ziet, want dit soort dingen zie ik hier niet.
Bij mij moet ik de foto1s 1 voor 1 openen en ziet een map er zo uit.
61ec06b0ec2f1-123.jpg
 
Gebruik jij geen ander programma of extensie in Windows 11?
 
@Aarie25 ligt toch vermoedelijk aan map. De screendump is van map Deze Pc/Afbeeldingen in linker navigatievenster. ga ik naar Snelle toegang/afbeeldingen of map afbeeldingen onder gebruikers, dan staan die foto's wel goed in beeld. Dus alle portret als portret.
Wel vreemd, maar daar dan maar rekening mee houden.
W11 foutje denk ik dan maar.
 
Dat zou kunnen, Windows 11 werkt met bepaalde dingen helaas anders dan Windows 10.
Maar misschien dat hun het nog aanpassen met een update.
 
Ik heb eerst via weergave gekozen voor extra groot en dan via de 3 puntjes - opties - weergave gekozen op alle mappen toepassen. Wat ik begrijp wordt dan die weergave op alle mappen met afbeeldingen toegepast. Was meen ik die tip 2 :)
 
@Aarie25 Hopelijk. Wat mij betreft mogen ze dan ook startmenu aanpassen. Heb nu op bureaublad koppelingen staan voor progjes, die ik veel gebruik. Wil ik een ander moet ik via start - kreeg dat aparte venster en dan all apps klikken. Heb nu startallback erop staan, dan krijg je met klik op start iets wat meer lijkt op w10 versie.
 
Ik ben er zelf wel tevreden over, hoe het er allemaal uit ziet.
Maar dat geldt zeker niet voor iedereen.
Ik neem aan dat jij onder start-instellingen-persoonlijke instellingen-start-meest gebruikte apps aan hebt staan?
 
@erikdenhouter helpt ook niet. Maar wordt voor mij nog gekker. @Aarie25 Kijk in een andere map onder C: met foto's en zie daar ook een portretfoto met thumbnail landscape en ernaast 2 bewerkte versies, netjes als portret. Kopieer die "landscape"versie naar map afbeeldingen onder gebruikers mijn naam en dan blijft die landscape tonen. ook na dat vernieuwen van iconcache gedoe.
 
Lijkt dan toch ergens een instelling die niet goed staat.
Maar kan het niet zijn dat startallback voor het probleem zorgt?
Of had jij dit al voor het gebruik van dat programma?
Startallback doet meer dan alleen het start menu aanpassen.
 
@Aarie25 fenomeen viel me deze week pas op. Wel vreemd, dat het niet overal met alle portret fotos zo is. Zal startallback er eens af gooien morgen em kijken hoe het er dan uitziet.
 
Ik ben benieuwd of het daar aan ligt.
We horen het morgen wel

Mocht dat niet helpen, vorige week is zijn er wel updates uitgebracht, misschien dat die iets veranderd hebben bij jou.
 
@Aarie25 dat startallback verwijderd, goed opgeschoond (o.a. register gecheckt) Op nieuw gestart en probleem is gebleven. Vermoed toch een W11 gedoe.
Ander dingetje wat me opviel is dat als je regedit opent er nog steeds een vermelding staat van Netscape & Netscape Navigator dat is toch echt wel historisch.

nog even verder gekeken. In de map users/naam/pictures ziet het er wel allemaal goed uit. Via opties weergave op alle mappen toepassen gekozen. Terug naar die map o rechstreeks onder C en nog steeds niet goed.
 
Ik vraag mij nu af of het wel een Windows 11 dingetje is.
Want hier geen meldingen over Netscape als ik Regedit open.
Mogelijk dat er toch een programma of instelling dit veroorzaakt.

Paintshop pro gebruik jij in Windows 11, welke versie is dat?
Is die wel compatibel met Windows 11?
 
Hoe zien ze er allebei uit in Photo Viewer ?

Hier heeft iemand dit probleem (wat ook in Windows Photo Viewer optreedt) opgelost, maar ik volg zijn stappen niet helemaal dus beter jou de tekst geven:

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan