• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost thunderbird adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Beumer

Nieuw lid
Lid geworden
1 aug 2021
Berichten
19
Waarderingsscore
3
Om een of andere reden is de menubalk en zoekbalk verdwenen zodra ik de adresbalk open. Hoe tover ik die weer terug? Heb zelf gezocht maar kon tot op heden geen oplossing vinden.
 
Oeps, gaat over Thunderbird.
Niet aan te passen in opties?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je Lange Pier. Gaat over Thunderbird idd. Zodra ik adresboek open is de menu- en taakbalk verdwenen. Dat is met aanpassen onder de rechtermuisknop niet te herstellen als het adresboek weer is gesloten. In de opties heb ik ook gezocht.
 
Om het probleem te reproduceren heb ik in Thunderbird even de menubalk en de adresboekwerkbalk verborgen. Bij mij zag het venster van het adresboek er daarna zo uit:
61067b8f156a1-Ashampoo_Snap_2021.08.01_12h39m54s_001_.png

Ziet dat er bij jou ook zo uit?
Hoe krijg je die 2 balken weer tevoorschijn? Oeps, dat was voor mij ook even zoeken..

Zorg ervoor dat het Adresboek het actieve venster is. Druk op functietoets F10. De menubalk zal dan tijdelijk verschijnen. Als je die menubalk permanent in beeld wil hebben, dan moet je in de menubalk rechtsklikken. Je ziet dan het volgende menu verschijnen:
61067c1ebb8ff-Ashampoo_Snap_2021.08.01_12h40m40s_002_.png

Er staan nog geen vinkjes voor Menubalk en Adresboekwerkbalk. Klik op Menubalk zodat daar een vinkje voor komt te staan.
Daarna opnieuw rechtsklikken in de menubalk en klikken op Adresboekwerkbalk, zodat daar ook een vinkje voor komt te staan.
Wanneer je daarna nog eens rechtsklikt in de menubalk van het adresboek, moet dat contextmenuutje er zo uitzien:
61067cf2e862e-Ashampoo_Snap_2021.08.01_12h41m56s_003_.png

En dan is het goed! De menubalk en de Adresboekwerkbalk zullen dan permanent in beeld blijven.

Wil het zo lukken?
 
Wauw Porrelaar,
Goed van je, die F10 wist ik niet. Vandaar af weet ik het ook, want ik haal die 2 balken wel vaker even weg als ik even groter beeld wil hebben voor een screenshot. T.A.L. (thanks a lot).
 
Graag gedaan, Hans. En welkom op het forum!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan