• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Thunderbird geeft geen notificaties of geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matrioshki

Junior lid
Lid geworden
7 mrt 2020
Berichten
85
Waarderingsscore
2
Ik gebruik ProtonMail in combinatie met Thunderbird.
Maar thunderbird geeft 9 kans op 10 geen notificatie nog geluid.
Heb libnotify geïnstalleerd maar helpt niet. Versie 78.11.00
 
Heb jij het over de Windows versie?
Heb jij dit sinds kort?
Zo ja misschien een fout in een laatste update.
 
Nee Linux.
Sorry vergeten te melden.
 
Daar heb ik geen verstand van, dus durf ik niet te zeggen waardoor dit komt.
Maar als het sinds kort is, mogelijk een update probleem.
 
Ik heb onlangs een Linux mint computer gekocht dus alles is nog nieuw.
Heb ooit even Ubuntu gehad maar ging na een jaar terug over naar windows.
Nu heb ik voor dual boot gekozen.
 
Er zijn hier leden die ook Linux gebruiken, misschien kunnen zij jou helpen dit probleem op te lossen.
 
Na ontvangst van nieuwe mail, zou rechtsonder in je werkbalk een belletje moeten verschijnen met het aantal nieuwe berichten. Rechtsboven wordt ook kortstondig een melding weergegeven. In mijn Linux Mint wordt er ook geen meldingsgeluid afgespeeld in Thunderbird. Bij gebruik in Windows kun je wel instellen voor Thunderbird standaard meldingsgeluid.
Je zou kunnen proberen zelf een meldingsgeluid toe te voegen. Zal zelf dat ook even uit proberen dat werkend te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn weten dien je dit zelf in te stellen via->opties->algemeen-> sectie "als nieuwe berichten binnenkomen"
En daar zelf een geluid kiezen (dus niet standaard systeem geluid...)
 
Voor zover ik weet worden er bij installatie van Linux, geen systeem geluiden mee geinstalleert Je zult dus zelf een WAV bestandje moeten aanmaken en die dan instellen als meldingsgeluid als er nieuwe berichten binnen gekomen zijn.
 
Heb er nu zelf een bestand aan gekoppeld met "you got mail". Vooralsnog hoor ik het niet bij nieuwe berichten. Ga uitvogelen hoe het werkend te krijgen.
 
Er worden wel degelijk meldingsgeluiden mee geïnstalleerd ontdek ik.
Ga naar Systeeminstellingen dan tabblad geluiden, daar dan volume schuifregelaar helemaal naar rechts schuiven, anders hoor je nog bar weinig.
Krijg nu wel een meldingsgeluid, maar niet wat ik ingesteld heb.
Als je dit gedaan hebt, kijk dan even of je nu wel een meldingsgeluid krijgt bij nieuwe mail.
Desnoods zet je je volume wat harder.

Als ik 'problemen' heb met Linux ga ik meestal zoeken in het Engels, kom dat eerder forums tegen waar een soortgelijk probleem wordt besproken. Nu heb ik daar ook het resultaat gevonden.

Linux is een besturingssysteem wat je echt moet leren om te gebruiken.
Daar gaat behoorlijk wat tijd overheen. Daarom is het nu ook mijn hoofdbesturingssysteem, anders leer je het niet!

Op deze site staan wel leuke geluidsbestanden. 'You got mail' heb ik daar ook gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Het is mij gelukt 'You Got Mail' wat een mp3 bestand was, wat ik omgezet heb naar WAV als meldingsgeluid in te stellen bij nieuwe e-mail.

Voor alle duidelijkheid, en wellicht ten overvloede, Thunderbird moet wel open staan of geminimaliseerd zijn, anders komt er geen melding.
 
Laatst bewerkt:
@Matrioshki Is het jou al gelukt om het werkend te krijgen?
 
Excuses voor het late antwoord.
Ik krijg intussen wel een visuele melding, heb een eigen WAV geluidje geprobeert dat ik van mp3 naar wav heb geconverteerd. maar nog steeds geen geluid bij het binnenkomen van een mail.
Wanneer ik op afspelen duw komt er wel geluid.
 
Ga naar Systeeminstellingen dan tabblad geluiden, daar dan volume schuifregelaar helemaal naar rechts schuiven
Heb je dit al goed ingesteld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan