• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Thunderbird heeft geen instellingen voor uw e-mailaccount kunnen vinden. (Opgelost)

Status
Niet open voor verdere reacties.

krakerspand

Nieuw lid
Lid geworden
26 jan 2012
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Bij het (handmatig) instellen van een nieuwe e-mailaccount in Thunderbird (9.0.1) krijgt men de foutmelding:
Thunderbird heeft geen instellingen voor uw e-mailaccount kunnen vinden.

Dit is een probleem dat wel eens vaker voorkomt, maar de oorzaak is het feit dat Thunderbird zelf een punt zet voor de domeinnaam bij "Serverhostnaam" tijdens het instellen van de e-mailaccount (".domein.nl").

Indien u dit eerste punt weglaat ("domein.nl") worden de instellingen gevonden (na het "hertesten") en kunt u de installatie voltooien.

Heel vervelend (om niet te zeggen fout) dat dit het standaardgedrag is van Thunderbird.
 
De vraag is of het fout is. Heel vaak is het niet een kale domeinnaam die ingevuld moet worden, maar bijvoorbeeld mail of pop3 of smtp of...
 
Ik ben bezig (of proberen) met het instellen van mijn e-mail account in Thunderbird. Alle gegevens zijn juist volgens mijn ISP (telfort). Ook heb ik geprobeerd zoals hierboven voorgesteld de eerste punt na het vakje POP3 (.)telfort.nl weg te laten. Zo ook bij SMTP. Helaas zonder resultaat.

Iemand nog suggesties hoe ik dit kan oplossen of waar de fout zit. Tevens heb ik ook thunderbird aan mijn windows firewall toegevoegd als extra regel met de optie TOESTAAN.
 
Heb je ook al de Wizard van Thunderbird zijn gang laten gaan?
Wizard voor instellen van e-mailaccounts
Voordat deze functie er was, moest u uw IMAP-, SMTP- en SSL/TLS-instellingen kennen. Het enige wat u nu hoeft in te voeren zijn uw naam, e-mailadres en wachtwoord, en de wizard voor het instellen van uw e-mailaccount zal onze database controleren en de instellingen voor u vinden.
Bron: http://www.mozilla.org/nl/thunderbird/features/
 
Inkomende mailserver: pop3.telfort.nl
Uitgaande mailserver: smtp.telfort.nl

Verder moet je e-mailadres goed ingevoerd zijn en datzelfde geldt voor je e-mailwachtwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan