• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Thunderbird

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Waarderingsscore
331
Een paar maanden geleden ben ik na jaren alleen mijn mail via Gmail online en via de Gmail app op mijn telefoon overgegaan naar Mozilla Thunderbird op mijn computer op de telefoon nog steeds de Gmail app onder Android.
Ik gebruik Windows 11 op mijn computer.

Bevalt goed, echter ik loop tegen 1 probleem aan.

De synchronisatie of zoiets.

Ik stel een mail op, in mijn Thunderbird op de computer.

Echter ondertussen moet ik dingen uit andere documenten halen en blijft de op te stellen mail open staan.

Uiteindelijk verzend ik de mail en klaar zou je zeggen.
Niet dus, want in concepten vind ik dan een halve mail waar ik toen mee aan het typen was, die ik dus toch verzonden heb. En dus niet uit concept is gegaan.

Ik heb de synchronisatie nagekeken, hier valt niet veel aan te veranderen.

Iemand nog opties voor me?

Dit al gelezen?

Overigens kun je in TB ook Gmail gebruiken.

Ik heb hetzelfde opgemerkt als Roxmarie. Ook ik gebruik op mijn pc's Thunderbird, waarin ik mijn Gmail account heb opgenomen.
Als ik op mijn pc langere tijd bezig ben met het opstellen van een mail, dan worden er concepten van die mail opgeslagen in de map Concepten. Standaard wordt een bericht dat je met Thunderbird aan het schrijven bent om de 5 minuten opgeslagen als concept.
Je zou verwachten dat de map concepten automatisch geleegd wordt nadat je het bericht af hebt gemaakt en verzonden hebt, maar dat is niet altijd het geval.
Nog vreemder: soms is de map Concepten in Thunderbird wel leeg, maar als ik dan mijn browser open en naar webmail van Google ga, dan blijken er daar toch nog een aantal concepten in de map Concepten te staan. Allemaal concepten van een bericht dat intussen allang is afgemaakt en verzonden. Ik zie dat als een schoonheidsfoutje. Het zou niet mogen gebeuren, maar ik kan me er ook niet druk over maken.

Ik gebruik Thunderbird naast mijn Office Outlook om te proberen, maar ben ook niet echt gecharmeerd van de synchronisatie van TB altijd.
Verder een uitstekend programma.

Ik gebruik thunderbird op 5 verschillende pc's voor zowel gmail als outlook adressen.
Synchronisatie tussen de verschillende pc's werkt zoals het moet. Echter het vermelde probleem met concepten heb ik ook en ook niet anders geweten sinds ik thunderbird al 5 jaar gebruik.
Handmatig verwijderen vind ik geen probleem voor die concepten, het zou anders zijn als het ook voor de andere mappen zo te werk ging.

Dus concepten is net als importeren vanuit Outlook voor verbetering vatbaar, zeker al na zoveel jaren. Maar oke het is gratis, dus vanwege de rest goede werking mogen we niet klagen. :)

Bedankt voor jullie reacties, fijn om te lezen, dat ik dus niet de enige ben die dit ervaart. Wat porrelaar beschrijft heb ik ook al eens gezien. Dat er online iets in concepten stond, en verdween toen ik ernaar ging kijken.

Probleem opgelost, nou ja... Vraag beantwoord.

Ik doe niks met synchronisatie, maar wat ik standaard doe als ik wegloop bij een concept mail is Ctrl+S om te saven.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan