• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tijdelijke vertraging PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jannemanb

Gewaardeerd
Lid geworden
20 feb 2013
Berichten
1.825
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem betreft het tijdig vastlopen van het systeem.
Ik heb zo'n 2 a 3 keer op een dag, wanneer ik in de browser zit, dat ik op een link klik en hij vervolgens maar blijft laden. Je ziet dan boven in Chrome een licht grijze circel draaien naar links en de pagina blijft wit. Ook als ik bijvoorbeeld in mijn taakbalk Windows verkenner aanklik dan zie je wel de animatie van de klik, maar het daadwerkelijke venster verschijnt niet. Na een variatie van 10 tot 20 seconden opent hij alles wat je aangeklikt hebt in n keer en gaat hij rustig verder.

Ook op ctrl+alt+delete reageert hij niet. Ik heb dit probleem in Windows 7, 8 en 8.1. Ik heb de SSD al eens teruggestuurd en heb een nieuwe ontvangen maar ik ben nog steeds niet van het probleem af. Ook is ondertussen al meerdere malen het OS opnieuw genstalleerd met daarbij uiteraard de updates van Windows, en de toepasselijke drivers voor mijn Sapphire HD7850 videokaart en Asrock 970 Extreme3 moederbord.

Verder heb ik met SSDlife Pro gekeken naar de status van mijn SSD, en dat programma zegt dat hij 100% healthy is. Aangezien ik niet weet wat precies het probleem is heb ik dit maar onder ''algemeen'' gepost.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je eens een Speccy link doorsturen?

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
 
Hallo OB1,

Hierbij mijn Speccy link:
http://speccy.piriform.com/results/XyPbli5iXPDceiFcizTCAq8

Ik zal ook ff proberen Windows 8.1 op mijn HDD te installeren om te kijken of dat het zelfde probleem zich voordoet, echter herinner ik me van niet (De SSD kwam later pas in mijn computer).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, heb je 2 schermen? Al kan het ook op 1 scherm:

Wanneer je begint met computeren, probeer dan eens taakbeheer erbij te houden, zodat je de CPU-Usage ziet. Schiet hij dan random naar 100%?
 
Ik heb dat geprobeerd maar hij ging niet random naar 100% toe.
Zelf heb ik nog geprobeerd een schone installatie van Windows op mijn 2de hdd, maar deze is extreem traag. Ben al 1uur bezig om Chrome te installeren.

Zijn er tevens ook virussen die je blijft houden, ondanks dat je je hdd/ssd leeg gooit en Windows er opnieuw op installeert?

---------- Bericht toegevoegd op 14:38 ---------- Vorige bericht was op 13:50 ----------

Update:
Ben nu al een tijdje aan het browsen om het OS van mijn HDD en nog geen vertragingen gehad.
Waarschijnlijk licht het dan aan de SSD, iemand nog tips?
 
Update je Java en download Qihoo 360 als antivirus Windows Defender is namelijk hartstikke slecht!

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
 
Java is up-to-date.
Als antivirus programma gebruik ik AVG met iedere week een volledige scan, deze had ik net na de eerste post genstalleerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke prima.

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
 
Ik heb nu het internet gesurft met mijn taakbeheer open en wanneer hij dus tijdelijk vastloopt zie ik dat alles gewoon doorloopt alleen de SSD is gedurend de vastloping op 100% gaan staan.

Ik zal ff kijken of dat hij nog onder garantie valt en stuur ik hem nogmaals terug, maar is het niet raar dat hij dit alleen onder het browsen doet maar niet tijdens bijvoorbeeld gamen of andere programma's?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk of er voor de Transcend SSD320 128GB in jouw PC een firmware update is.
 
Ik heb de SSD opgestuurd voor reparatie, omdat deze nog onder de garantie valt.

Waar kan ik de firmware updates vinden? Het enige wat ik tegen kwam was SSD Scope software.
 
Nieuwe SSD ontvangen echter bleef het probleem hetzelfde, maar heb toch een oplossing gevonden.

Voor de mensen met hetzelfde probleem:
Het was dus de firmware die Abraham54 suggesteerde en die kun je hier vinden. Check nog wel even de part nummers en types na!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan