• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Tijdens gamen valt scherm uit, PC blijft aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fiko0

Gewaardeerd
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
1.487
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren een probleem. Tijdens het laden van het spel bij opstart, valt het scherm uit met de tekst ''entering power save mode'', terwijl de PC aanstaat en de ventilatoren van de videokaart plots naar zijn hoogste stand gaan. Ik kan dan het beeld niet terug krijgen. ctrl alt del etc. niks werkt. Wel kan ik capslock etc. aan en uit zetten dus zit de pc zelf niet vast of zo.

Enige manier om weer beeld terug te krijgen is de PC opnieuw op te starten dmv een hard reset.

Ik heb al OCCT en prime 95 uitgevoerd. Niks geks te zien. De CPU temperaturen raken wel de 88 graden aan alleen tijdens opstarten van de game zitten deze onder de 65 graden en valt daarna het scherm uit.

Ik heb in windows en bios al alle mogelijke energiebesparing / slaapstand functies op disabled staan. Ik heb ook nieuwste radeon driver geprobeerd, haalt ook niks uit.

Kan iemand me misschien een indicatie geven wat er precies gebeurt? Bij Battlefield 1 heb ik hier nooit last van gehad. Nu wel bij een nieuwe spel dat World War 3 heet. Het spel zit nu in test fase 6. Bij eerdere test fases had ik dit probleem niet.

Mijn systeem:

Windows 10
i5 7600K
Radeon RX 480 4GB
16GB ddr4
Samsung 250GB SSD
Corsair CX 450 watt
MSI Z270 Tomahawk moederbord.

Mvg,

fiko
 
Laatst bewerkt:
http://www.resplendence.com/whocrashed
Geeft deze een log met info?, zo ja zet die hier neer.


En hoe is de stofophoping intern, die van de koelblokken van de CPU en zeker inwendig van de videokaart?

Ventilatoren draaien op beide?

Hallo,

Ik heb zojuist het spel gestart en gelijk kreeg ik hetzelfde probleem. Ik heb vervolgens het programma WhoCrashed opgestart en een analyse uitgevoerd. Het programma geeft het volgende rapportage over de crash:

Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

On Thu 18-10-2018 23:18:10 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\101818-5078-01.dmp
This was probably caused by the following module: atikmpag.sys (0xFFFFF80E388702DC)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFD08D5BD7C4A0, 0xFFFFF80E388702DC, 0xFFFFFFFFC0000001, 0x3)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\c0334122.inf_amd64_2e9fcce50cc19bdc\B333740\atikmpag.sys
product: AMD driver
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: atikmpag.sys Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR



On Thu 18-10-2018 23:18:10 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP
This was probably caused by the following module: atikmpag.sys (0xFFFFF80E388702DC)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFD08D5BD7C4A0, 0xFFFFF80E388702DC, 0xFFFFFFFFC0000001, 0x3)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\c0334122.inf_amd64_2e9fcce50cc19bdc\B333740\atikmpag.sys
product: AMD driver
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: atikmpag.sys Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR

Is dit een driver probleem? Het is wel vreemd want voordat ik naar de nieuwste driver ging, gebruikte ik een wat oudere versie daarvan. Het kan toch niet zo zijn dat beide drivers een probleem geven? Wel is het spel trouwens nog niet uitgebracht.

Ben benieuwd naar jouw mening.
 
Ik heb Furmark (GPU stress test) samen met OCCT(CPU stress test) op hetzelfde moment uitgevoerd voor 30 minuten. Ik had geen crashes.

De temperatuur van de GPU op volle fan speed was gemiddeld 60 graden en de CPU rond de 55 graden.

Vervolgens heb ik op FurMark GPU Benchmark test uitgevoerd (Preset: 1080p FHD) en binnen een seconde ging de monitor uit. Exact hetzelfde probleem als wat ik tijdens het opstarten van het spel heb.

Kan het zo zijn dat de voeding te weinig of slechte stroom levert en dat de PC daardoor crasht?
 
Begin eens met een memtest, wel een aantal passes laten doen, liefst op een tijd dat je de PC niet nodig hebt, hoe langer hoe beter voor meer duidelijkheid.
http://www.memtest.org/

Overigens zegt die temp van de GPU niets over de temp van het geheugen op die kaart, daar zit immers geen tempsensor op en die kan behoorlijk heet worden.
Was de boel nu stofvrij in die kaart of niet?
 
Begin eens met een memtest, wel een aantal passes laten doen, liefst op een tijd dat je de PC niet nodig hebt, hoe langer hoe beter voor meer duidelijkheid.
http://www.memtest.org/

Overigens zegt die temp van de GPU niets over de temp van het geheugen op die kaart, daar zit immers geen tempsensor op en die kan behoorlijk heet worden.
Was de boel nu stofvrij in die kaart of niet?

Koelfinnen etc. van gpu en cpu zijn stofvrij.ik zal vanavond wel even een memtest uitvoeren maar hoe moest dat ook alweer?

Gewoon 1 ram stick of beide sticks tegelijk testen? Gaat wel om 16gb totaal he..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan