• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost TL-WA801ND: wel verbinding, geen internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik heb onlangs een TP-Link TL-WA801ND overgenomen, maar ik kom niet goed door de automatische Access Point configuratie.
Na invullen van alle gegevens (naam, wachtwoord e.d.) wordt de router opnieuw opgestart. Daarna is deze ook zichtbaar in het wifi netwerk. Alleen: er wordt geen verbinding met internet gemaakt.
Rara, hoe kan dat? Moet er afgeweken worden van de automatische instellingen?
 
Heb jij er geen handleiding bij zitten?
Anders zou je hier eens kunnen kijken, is wel in het Engels.
 
Dat is ook veel makkelijker 👍
 
De handleiding (ook in het Nederlands) zit er bij. Maar ook daarin geen oplossing.
Alles gedaan volgens het boekje. Maar een bijvoorbeeld Google blijft laden, zonder in beeld te komen.
 
Heb je wel eerst een volledige reset uitgevoerd om alle instellingen van de vorige eigenaar te flushen ?
 
Update: de netwerkkabel bleek niet goed te zijn (netwerklampje op modem brandde niet), dus deze vervangen door een ander. Toen wel een oplichtend lampje en verder niks, dus eerst de boel laten liggen en, oh wonder, later op de avond werkte het spontaan wèl!
 
Goed om te horen dat het is opgelost!
Kan dus soms iets klein zijn.
 
Ja, geen idee waarom het plotseling wel werkte.
Nu nog even uitvogelen hoe ik er een gasttoegang (met alleen toegang tot internet) van kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan