• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

To not share

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Nu is het heel gemakkelijk om een folder/file in share mode te zetten. Met één druk op de knop!!
Maar ohh wee, als het eenmaal in share mode staat is het me onmogelijk de share mode ongedaan te maken. (met één druk op de knop).
Hoe doe je dat?
perloc
 
gaat het hier gewoon om een map in de Windows verkenner? Dan moet je dat volgens mij doen via de Eigenschappen en dan delen.
 
Het is wisselend. De ene keer r-klik op de folder of file en dan "Share with nobody"
De andere keer r-klik -- Advanced sharing -- tab sharing -- hokje share this folder unticken.
In WinXP werd met een handje ondersteund aangegeven dat een folder/file fin share mode was. In Win 7 noch in Win 10 weet je niet of een folder in share mode staat. Ook een achteruitgang.
perloc
 
Dat kan je nog steeds wel zien. Je klikt met rechts op de map kies dan (in jou geval) voor Properties. Klik dan op het tabblad Sharing. Dan kan je klikken op het vakje Advanced sharing. Dan Share this folder.

De rest zal zich, denk ik, vanzelf uitwijzen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan