• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Toegang tot doelmap geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

krieter

Senior
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
4.329
Waarderingsscore
1
Hoi,
PCBureel met W10 Pro.
Sind kort hebben wij vanop deze PC een thuisgroep ingesteld met 3 andere PC's (zie eventueel topic).
Alles werkt naar behoren!

Doch nu wil ik iets opslaan in de map Afbeeldingen op onze mediapartitie (D : die wij gedeeld hebben in de thuisgroep.
En ik krijg daar geen toegang in, heb geen rechten.
Voorheen was dat geen probleem.
Het rare is dat ik in de andere mappen op de media (D : partitie wel alles kan en mag doen!?
Enkel de map afbeeldingen niet.

Nu heb ik via rechtsklik op Afbeeldingen -eigenschappen-beveiliging al een en ander proberen aan te passen en volledige rechten willen geven maar die mogelijkheid is niet actief.

Hoe los ik dit op?

Mvg, krieter.

Ps:
Waarom kan ik geen (.docx) attachements meesturen met het topic
Dat zou veel duidelijker zijn?
Ik zie ze zelfs niet in de map waar ik de prtscreens opgeslagen heb maar bvb wel 2 (.png) bestanden die echter geen betrekking hebben op dit probleem.
Moet ik de bestanden hernoemen of eventueel via paint werken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sorry die D dubbel punten zijn veranderd in smileys
 
Hoi,
Ik probeer hier een prtscr van de map afbeeldingen te posten
Lukt dat dan kan ik eventueel enkel prtscr's doorsturenPrtscr-map afbeeldingen.png
 
Gelukt, daarom nu een prtscr van de map muziek op dezelfde partitie
Deze is ook gedeeld maar werkt perfect zoals alle andere mappen op de mediapartitie.
Het rare is dat ik in de map afbeeldingen bij beveiliging niets kan wijzigen!?

Mvg, krieterPrtscr-map muziek.png
 
Ik zie de afbeelding die jij hebt gestuurd.
Jij mist hier rechten, heb jij alle vinkjes al aangezet en het opnieuw geprobeerd te openen?
 
Machtigingen aanpassen voor leden van de thuisgroep
Bestanden delen is makkelijk via een thuisgroep. Echter, andere leden van de thuisgroep hebben standaard maar beperkte rechten. Zo kunnen gedeelde bestanden in een thuisgroep bekeken en uitgevoerd worden, en ook gekopieerd. Maar bijvoorbeeld niet worden bewerkt.

Als u wilt dat vanaf elke pc in de thuisgroep gedeelde bestanden ook kunnen worden bewerkt, dan zullen we meer rechten moeten toewijzen. Dat gaat als volgt:

  1. Navigeer in Verkenner naar de map, bijvoorbeeld Documenten, waarvan u vanaf elke pc de bestanden die erin staan wilt kunnen bewerken, en klik met de rechtermuisknop op deze map.
  2. Kies in het geopende snelmenu de optie 'Delen met' en vervolgens 'Thuisgroep (openen en bewerken).
  3. thuisnetwerk-instellen-7.jpg


Dit geeft alle pc's die lid zijn van de thuisgroep de machtigingen die nodig zijn om bestanden niet alleen in te zien, maar tevens te bewerken. Daaronder valt overigens ook: het hernoemen van een bestand, en zelfs het verwijderen van een bestand.
 
Ik kan daar niets wijzigen
Ik kan wel een user selecteren maar als ik verder ga via bewerken of geavanceerd dan kan ik niets aanvinken
alles ziet lichtgrijs
er is maar 1 account op deze PC
Microsoft account als de administrator
En natuurlijk ook de verborgen administrator accountPrtscr-machtigingen afbeeldingen.png

Zie ook de machtigingen als ik op bewerken klik
dat is van de map afbeeldingen die ik wil aanpassen

update: ik lees zojuist je reactie
daar heb ik inderdaad ook al in rondgeneusd
maar dat hoeft niet
die map afbeeldingen staat op deze PC (PCBureel) waarop ik de thuisgroep gestart heb
 
ook hier kan ik niets wijzigen

Prtscr-geavanceerd afbeeldingen.png

Ik gan nu jou pad eens volgen zien of ik daar iets kan
 
ik jou pad gevolgd
en krijg als pop up
" deze map kan niet gedeeld worden"

pffff

moet even weg
 
Wat staat er als jij het volgende doet?
Controleer dit even voor alle computers

Open Windows Verkenner en klik met de rechtermuisknop op thuisgroep. Kies instellingen voor thuisgroep wijzigen/ wijzigen wat u met de thuis groep deelt. Verander de opties van gedeeld naar niet gedeeld voor de onderdelen die je niet beschikbaar wilt stellen.

321095
Je kunt per map kiezen wat je wel en niet wilt delen met je thuisgroep.
 
Dat staat' stond, allemaal goed!
Is op alle PC's hetzelfde enkel documenten worden niet gedeeld
Verder overal hetzelfde:

Netwerkdetectie is ingeschakeld
Evenals bestands en printerdeling
Verbindingen met thuisgroep worden door windows beheerd.

Verder heb ik ook alle apparaten (TV's, spelconsoles) toestemming gegeven om alle media af te spelen.
En dat werkt!

Wel verschillend per PC is het pad naar de map afbeeldingen!
Hier op deze PC waar de bestanden opstaan is dat als volgt, dus via de verkenner:
Deze PC > PCBmedia (D:) > PCBureel-Dirk > Afbeeldingen
Waarbij dus PCBureel de "user" is natuurlijk misschien zit het daarin?

Want op de andere PC moet ik die structuur nog aanpassen ( mappen rooten) zodat je van snelle toegang naar de verplaatste map op de D-partitie gestuurd wordt.

Enkel op de W7 Pc zit dat anders in elkaar.
 
Dat is vreemd, het staat wel aan maar je kunt er weinig mee.
Kun je bij de de andere pc`s de bestanden wel opslaan?
Heb jij om de pc waar het niet lukt 1 of meerdere account?
Want het zou ook kunnen dat het account meer rechten moet krijgen.
Dat je dat buiten de thuis groep moet aanpassen.
 
Zoals vermeld op de andere PC's kan ik in de map afbeeldingen wel een submap aanmaken of een document, foto, of filmpje opslaan.
Maar het pad naar die map is voorlopig nog anders.

Volgens mij zit het in de machtigingen:
Vergelijk die van de map muziek maar eens met die van de map afbeeldingen zeer verschillend.
Ik vind dat verdacht maar weet niet hoe ik het kan veranderen.

Bvb in de map muziek op PCBureel lukt en kan alles en in de map afbeeldingen krijg ik steeds die foutmeldingen

Ik heb zelfs de firewall en de virusscanner even uitgezet maar geen resultaat.
 
Ik gebruik zelf een lokaal account en dan met de verschillende namen (mijn naam en de administrator) die ik zie gewoon alle rechten aanpassen.
Ook snap ik niet dat jij een administrator account hebt maar zonder volledige rechten.
Heb jij op de andere computers ook een Microsoft account?
Je zou nog kunnen kijken als jij een lokaal administrator account maakt en die dan alle rechten geeft of het dan wel werkt.
https://computertotaal.nl/artikelen...rosoft-account-terug-naar-een-lokaal-account/
 
Dat kan ik doen
Maar het probleem zit enkel in die ene map
Misschien kan ik eerst eens de bestaande map afbeeldingen op PCBureel (deze dus) hernoemen naar:
"Afbeeldingen_old"
Dan een nieuwe map "Afbeeldingen" maken en vanuit de verkenner rooten naar die map.
En dan die nieuwe map alle rechten geven.
Als dat lukt dan kan ik de bestanden van "old" verplaatsen naar die nieuwe map

maar da's voor morgen, alvast bedankt voor je tijd, leerrijk & leuk!!

mvg, krieter.
 
Ja dat zou je ook nog even kunnen uittesten.
Zou mooi zijn dat jou optie werkt.
Geen dank en succes morgen!
 
dat hernoemen is gelukt dus wat er ook gebeurd da 50Gb afbeeldingen staan safe
ben nu bezig met de rechten
eigenaar worden van en dan rechten geven aan een map.

vanaf maandag terug meer tijd

grtz, krieter.
 
Oké mooi, de rechten gaat vast ook goed komen
Ja doe het maar rustig aan en prettig weekend!
 
Hoi,
Eigenaar worden van een map is OK dat kan ik aanpassen.

Maar als ik nu bvb een foto wil kopieeren van onze PCBureel naar een andere PC in ons thuisnetwerk krijg ik een foutmelding zoals deze:
Fout beveiliging.png
Normaal moet ik toch probleemloos bestanden kunnen kopieeren of verplaatsen in ons thuisnetwerk!

Wat doe ik nu weer fout?

Mvg, krieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan