• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Toegang tot smartphone ondanks kapot scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

songoku

Verdwaalde tuinkabouter
Lid geworden
12 sep 2005
Berichten
1.303
Waarderingsscore
0
Per ongeluk is me telefoon op de grond gevallen met als gevolg dat me scherm in stappen zwart is gaan kleuren en nu totaal onleesbaar is. Afijn ik heb een andere telefoon maar op me kapotte staan nog heel veel fotos. Die wil ik natuurlijk ervan halen. Maar dat is nu het probleem. Ik kan hem connecten aan me laptop maar dan moet ik wss ook iets aanklikken op me telefoon en dat lukt dus niet. En in deze computer verschijnt hij dus ook niet.
Is er een manier om dit voor ekaar te krijgen of is het gewoon einde verhaal?
 
Als het jouw favoriete smartphone is, dan het scherm laten vernieuwen in een smartphone reparatieshop.
 
Tegenwoordig een veel goedkopere actie is, als je even op you tube kijkt vind je vast een filmpje van jouw phone hoe of je dat ook zelf kan doen een nieuw scherm in een phone zetten. Het is zeker goedkoper als een nieuwe phone kopen. Een nieuw scherm door de pc boer er laten inzetten kost je nu ronde de 50€ als je zelf een scherm hebt tegen de 100€ als hij er zelf eentje uit ze winkel gebruikt.
 
Ja ik zag dat replica schermen via china er al zijn voor 15 euro. Zie dat voor mij phone het scherm vervangen niet al te lastig is. Dat lijkt me dan het beste nu.
 
Kan je de touchscreen nog wel gebruiken ondanks dat je niets meer kan zien?

Je kan nog in de telefoon komen met een USB OTG-kabel daar kan je een muis aan hangen en dan zo op de knop klikken.
 
Kijk dat bedoel ik dus, is nog altijd de moeite waard om er op ze minst eens naar te kijken en of je dat zelf gaat lukken.
Ja ik zag dat replica schermen via china er al zijn voor 15 euro.
 
Kan je de touchscreen nog wel gebruiken ondanks dat je niets meer kan zien?

Je kan nog in de telefoon komen met een USB OTG-kabel daar kan je een muis aan hangen en dan zo op de knop klikken.

Hoe dan? Scherm is totaal zwart. Hij werkt nog wel, want ik zie nog een randje en als ik ergens op klik kleurt het wel.

Mss binnenkort maar schermpje uit china bestellen. Zijn kostbare fotos die ik heb,
 
Als je echt niets meer ziet wordt het lastig inderdaad.
 
Aan een pc of notebook hangen via USB en de foto's eraf halen al geprobeerd?
 
LP Er kan niet meer op toestaan worden geklikt op de telefoon (men ziet niet waar gedrukt moet worden) dus die optie werkt niet.
 
In elk geval niet bij de meeste toestellen van iPhone en Samsung.
 
Heb je een ronde aansluiting op je telefoon. Je kunt dan via USB een scherm, toetsenbord en muis aansluiten. Hiervoor heb je een bepaalt koppelstuk nodig met aan de ene kant een rond pinnetje, aan de andere kant een USB ingang zoals in je computer. Je telefoon kan automatisch stuurprogramma's downloaden indien deze beschikbaar zijn op een computer met hetzelfde besturingssysteem (dat is meestal het geval). Maar ik denk dat als je geen apparatuur daarvoor hebt (USB hub, adapter van USB naar HDMI, DVI of VGA, Monitor/TV, HID-Muis), het installeren van een nieuw scherm goedkoper is.
 
@hekje47 Wat jij schrijft schreef ik al in bericht #5 van dit topic. Om de procedure te kunnen uitvoeren moet je echter wel beeld hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan