• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky toepassingsfout Een lees of schijfbewerking op het geheugen is mislukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo San1,

het ziet er allemaal prima uit, enkel wat McAffee restanten zijn aanwezig, die gaan we verwijderen.
Verder rapporteert Windows mogelijk harddisk problemen.

Stap •1•
Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster onder het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

U3 McAPExe; geen ImagePath
U3 McMPFSvc; geen ImagePath
U3 McNaiAnn; geen ImagePath
U3 mcpltsvc; geen ImagePath
U3 mfecore; geen ImagePath
U3 MSK80Service; geen ImagePath
FirewallRules: [{2E98053A-7B10-4F4B-9F8E-23B8293C6994}] => (Allow) C:\Program Files\Common Files\mcafee\platform\McSvcHost\McSvHost.exe
FirewallRules: [{577ED6DD-4B96-43C3-9307-F9A248DC0673}] => (Allow) C:\Program Files\Common Files\mcafee\platform\McSvcHost\McSvHost.exe

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt - dus op het brureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.

Stap •2•
Download de bijgevoegde Crystal Disk Info Portable x64.zip.
Na download het bestand uitpakken en openen.

Dubbelklik dan op DiskInfo64.exe

Geeft het tool een gele knop aan,

laat dan weten welke regels in de gele kleur zijn vermeld.
 
Stap 1 lukt.
Stap 2 krijg ik niet voor elkaar . Ik heb bestand uitgepakt en krijg 5 of 6 bestandjes waaronder diskinfo64.exe, als ik hierop dubbelklik krijg ik een gele driehoek met de melding not found graph.html
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    3,1 KB · Weergaven: 1
Om te beginnen neem ik aan dat jouw Windows sneller is geworden?
Klopt dat?

Probeer het nieuw bijgevoegde bestand.
Wel eerst uitpakken.
 
Lastig om te zeggen of het sneller is.
Dit bestand geeft dezelfde melding: not found graph.html
 
Het is helemaal compleet en bij mij doet het het wel.

Dan maar een oudere versie!
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo.zip
    2,9 MB · Weergaven: 2
Lukt nog steeds niet.
Ik pak het bestand uit met 7-zip. Ik krijg de volgende bestandjes:
CdiResource
License
Smart
DiskInfo.exe
DiskInfo.ini
unins000.dat
unins000.exe
Ik dubbelklik dan op diskinfo.exe, ik krijg dan de bewuste melding
 
Ik heb het even uitgetest en kan via de verkenner de map gewoon uitpakken met Windows zelf.
Heb jij dat al eens geprobeerd?
 
Ik geloof dat het nu gelukt is. Ik zie alleen maar blauwe bolletjes. Gezondheidstoestand= goed
Ik zie geen gele knoppen
Ik heb dus de oudere versie uit post 25 gebruikt
 
Mooi - vreemd dat Windows dan HD-fouten rapporteert.
Ik heb overigens de eerste twee bijlagen weer verwijderd.

System File Checker
Druk gelijktijdig de Windows-toets en de X-toets in.
Dan komt het zogenaamde X-menu te voorschijn.

Selecteer Opdrachtprompt (adminstrateur).

In het zwarte venster kopieer jij of typ jij sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc'.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist functioneren, zo nodig volgt reparatie.

Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet op nieuw te worden opgestart, typ je Exit gevolgd door
indrukken van de Entertoets.
Laat wel weten wat het resultaat van de scan is.
 
Gedaan.
Windows resource protection found corrupt files but was unable to find some of them.
 
Dat is een foutmelding die ik nu voor het eerst onder ogen krijg.
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt!
Bedoel jij met FIND soms FIX?
 
Ja sorry. Ik bedoelde fix
 
Herhaal de scan maar en laat weten wat het nieuwe resultaat is.
 
Ik krijg weer dezelfde melding
 
Start middels het X-menu weer de Opdrachtprompt (administrator).

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als eerder SFC Scannow.


Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Beiden uitgevoerd. Bij sfc /scannow nu niets gevonden!
 
Mijn bericht was ik al aan het maken op het moment dat jij die van jou hebt geplaatst. Die zijn vlak na elkaar gevolgd. Je hoeft het dus niet meer uit te voeren.
 
Alles lijkt weer in orde. Dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan