• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Toeteboek (facebook) wat raars aan vriendschaps voorstellen.

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Oké, noodgedwongen toch hebben even, over iets waar meer hekel aan heb dan leuk vind, maar is even niet anders (helemaal opgeven voor nu toch nog maar even uitgesteld). Maar krijg, zoals op net zag dat veel meer voorkomt (ja, wat dacht ik dan .....?????) , alleen maar vriendschapsvoorstellen van andere geslacht, beetje creepy, en slaat gewoon op niks. En daarbij zit constant in mijn email er bij. Voor op spam gewoon zet, misschien dat iemand hier wat weet. Al één en ander aan instellingen uitgeschakeld naar aanleiding van info welke ik erover vond, maar geen resultaat dus daarmee.

Alvast misschien bedankt voor niks, maar misschien ook voor wel iets ! Ja, of niet ?
 
Vraag niet kort en bondig genoeg gesteld denk ik.
 
Even rustig wachten nog misschien maar gewoon, ...........of wat anders doen ondertussen, ook een idee misschien?
 
Ik begrijp hem niet helemaal. Het komt wat warrig over..
De laatste 3 zinnen kan ik weinig van breien.

Als ik het goed begrijp gaat het dus om jouw Facebook account waar je vriendschapsverzoeken krijgt van (fake)profielen?
Wat heeft jouw email adres daar verder mee van doen?

Fake profielen van veelal vrouwen die seks willen, aanbiedingen doen die te mooi om waard te zijn etc. is iets waar je zelf vaak niet heel veel aan kan doen. Gewoon het verzoek afwijzen en rapporteren bij Facebook.

Daarbij zou ik zeker eens al jouw apparaten waarmee je op Facebook inlogt eens scannen met bijvoorbeeld Ccleaner.
 
Geen ....... bepaalde voorstellen, maar gewoon voorstel voor een vriendschap, eerder had je alleen vriendschap verzoek, volgens mij, later heeft facebook ook vriendschapsvoorstellen daar bij bedacht, en is iets wat een algoritme automatisch .....genereert (zo maar gezegd). Misschien wil deze géne uw vriend zijn, en dat is dan gewoon iemand met wie je via via in connectie staat, dus een verre neef van een collega bijvoorbeeld, als ik goed heb begrepen. Rare is dat algoritme alleen van andere geslacht als vriendschapsvoorstellen laat zien, en op net vond dat bij veel mensen voor kwam. Eén antwoord van iemand op een forum was dat in opties ergens is in te schakelen of je bent geïnteresseerd in mannen of vrouwen, maar dat heeft niet direct met vriendschapsvoorstellen te maken dacht ik, kan die optie zelf ook niet meer vinden, of herinneren die ooit te hebben ingesteld, maar dat is ook niet te onthouden allemaal. wel een ander optie veranderd, wat volgens een tip op net ook mee te maken kon hebben, weet zo niet meer welke, maar die hielp dus niet. elke keer dat er een voorstel is, krijg ik daar ook een mail van, dus daar dan ook meteen vanaf, als dit kon stopzetten, op site zelf zit ik eigenlijk nooit, dus dat van ondergeschikt belang haast, wilde ik zeggen, dus zou in mail gewoon op automatisch verwijderen kunnen zetten, maar wilde toch maar helemaal van deze flauwekul af. Al zit te denken helemaal account maar te verwijderen ,maar kan altijd nog , leek me, hoop beetje duidelijk zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga in de Facebook app op je telefoon (of via de browser, maar dan weet ik niet waar het zit), naar de drie streepjes rechtsbovenin (hamburger menu).

Scroll naar onderen en kies instellingen.
Scroll naar onderen en kies meldingen.
Kies vervolgens "Mensen die je misschien kent"
En kies er vervolgens voor om "Meldingen toestaan op Facebook" uit te zetten.

Als het goed is moet je nu de voorstellen niet meer ontvangen.
 
Geen ....... bepaalde voorstellen, maar gewoon voorstel voor een vriendschap, eerder had je alleen vriendschap verzoek, volgens mij, later heeft facebook ook vriendschapsvoorstellen daar bij bedacht, en is iets wat een algoritme automatisch .....genereert (zo maar gezegd). Misschien wil deze géne uw vriend zijn, en dat is dan gewoon iemand met wie je via via in connectie staat, dus een verre neef van een collega bijvoorbeeld, als ik goed heb begrepen. Rare is dat algoritme alleen van andere geslacht als vriendschapsvoorstellen laat zien, en op net vond dat bij veel mensen voor kwam. Eén antwoord van iemand op een forum was dat in opties ergens is in te schakelen of je bent geïnteresseerd in mannen of vrouwen, maar dat heeft niet direct met vriendschapsvoorstellen te maken dacht ik, kan die optie zelf ook niet meer vinden, of herinneren die ooit te hebben ingesteld, maar dat is ook niet te onthouden allemaal. wel een ander optie veranderd, wat volgens een tip op net ook mee te maken kon hebben, weet zo niet meer welke, maar die hielp dus niet. elke keer dat er een voorstel is, krijg ik daar ook een mail van, dus daar dan ook meteen vanaf, als dit kon stopzetten, op site zelf zit ik eigenlijk nooit, dus dat van ondergeschikt belang haast, wilde ik zeggen, dus zou in mail gewoon op automatisch verwijderen kunnen zetten, maar wilde toch maar helemaal van deze flauwekul af. Al zit te denken helemaal account maar te verwijderen ,maar kan altijd nog , leek me, hoop beetje duidelijk zo.
Verwijderen van Social Media is per definitie het beste wat je kan doen:innocent:
 
Per uh, 'uw' defenitie neemik aan ? ...... laat maar , weet uw antwoord al.
 
Heb je mijn uitleg nog geprobeerd en is het daarmee gelukt? Dan kunnen we dit topic ook afronden ;-)
 
Ga in de Facebook app op je telefoon (of via de browser, maar dan weet ik niet waar het zit), naar de drie streepjes rechtsbovenin (hamburger menu).

Scroll naar onderen en kies instellingen.
Scroll naar onderen en kies meldingen.
Kies vervolgens "Mensen die je misschien kent"
En kies er vervolgens voor om "Meldingen toestaan op Facebook" uit te zetten.

Als het goed is moet je nu de voorstellen niet meer ontvangen.
Ja, alleen in browser. Dus kan instellingen niet vinden.
 
PS, niet dat vies ben van andere geslacht, laat wel ff duidelijk zijn, maar dat FB op die manier maar voor me selecteert is dan net toch ff een tweede. Wilde het toch maar even gezegd hebben.
 
Niemand meer uitleg voor de desktop variant ?
 
Trouwens, zie nu dat veel voorkomt dat mensen vriendschaps verzoeken krijgen van alleen dames (of heren), wat te maken zou hebben met mensen die je willen chanteren of weet ik wat, door ze naar een site van hen te lokken om vervolgens je één of ander raars te flikken. Maar mijn geval hier gaat om vriendschaps voorstellen. Dus algoritme van facebook zelf lijkt me, dat vreemd bezig is. Als iemand nog wat weet mag (a.u.b. please please !!) die het zeggen.
 
(facebook wil niet dat ik een link naar hun Help neerleg)
 
Stop de volgende regel in google:

Hoe kies ik welke Facebook-meldingen ik wil ontvangen als sms-bericht?​

en de eerste vondst open je.
Daar eerst kiezen in het menu er boven dat je Help voor computers wil.
Als het goed is krijg je dan instellingen voor berichten, en niet alleen voor SMS.
 
Ga bij nader inzien misschien maar helemaal verwijderen, gebruik het toch eigenlijk nooit. Hou deze in achterhoofd. Bedankt meedenken. Raar dat achter SMS verhaal verstopt zit, als echt zo is helpt niet echt dit bolwerk in beter plaatje te helpen bij mij (en daar missen ze wat aan).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan