• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Toetsenbord veranderd tegen mijn wil in van taal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gavrilo

Gevestigd lid
Lid geworden
16 jul 2014
Berichten
234
Waarderingsscore
0
Beste leden

Mijn toetsenbord is nu al voor de 3de maal buiten mijn wil veranderd van azerty naar qwerty
Wat kan ik hieraan doen om dit permanent goed te krijgen


Ook merk ik tijdens het afspelen van videos in Internet Explorer dat er een soort witte waas op zit
Het doet zich enkel voor bij deze browser, iemand een idee
 
Hallo,

Niet toevallig een virus binnen gehaald?
Waardoor de instellingen veranderen.
Je zou Explorer eens kunnen resetten om te kijken of de waas dan weg gaat.
 
Heb je niet toevallig een taal extra geïnstalleerd staan voor je toetsenbord? Dan kan je die het beste verwijderen. Dan heb je er ook geen last meer van.

PS. ik heb de titel van het topic aangepast om een en ander duidelijker weer te geven.
 
Ik heb Malwarebytes eens laten draaien, geen virus gedetecteerd.
Internet Explorer resetten? Hoe moet ik dat doen?

Er was geen andere taal geïnstalleerd dus ik snap ook niet goed hoe het komt.
 
Dat is verrot en ik heb hetzelfde probleem gehad een aantal jaar terug en weet niet precies hoe ik het heb opgelost. Maar volgens mij moet je inderdaad in je windows instellingen gewoon 1 taal / toetsenbord instellen.
 
Als je per ongeluk de toetsencombinatie CTRL+Shift gebruikt - wisselt Windows het toetsenbord naar een andere taalindeling.
Door dezelfde toetsencombinatie weer te gebruiken, wissel je weer terug naar jouw normaal ingestelde toetsenbord.

Ga naar het Configuratiescherm > Taal > links op Geavanceerde instellingen klikken >

- onder Andere Windows weergavetaal kiezen voor Nederlands

- onder Andere standaardinvoermethode voor Nederlands - Azety ....... kiezen.

Als laatste dan onderaan klikken op Opslaan.
 
Internet Explorer resetten? Hoe moet ik dat doen?

De instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen
  1. Sluit alle vensters van Internet Explorer die momenteel zijn geopend.
  2. Start Internet Explorer. ...
  3. Open het menu Extra en tik of klik op Internetopties. ...
  4. Tik of klik in het venster. ...
  5. Tik of klik op Opnieuw instellen.
 
Ik heb dit gedaan maar het blijft hetzelfde na opstarten van de pc.

Btw, moet ik hier geen apart topic voor maken?
 
zorg eerst dat bij land/regio de juiste instelling geselecteerd staat ...
dus bij notaties staat dan bij u Nederlands/nederland of te wel "aanpassen aan Windows-weergavetaal" dien je hier een wijziging te doen klik je ook op toepassen ...daarna dien je de tap locatie te openen en hier moet dan bij u Nederland vermeld staan ...ook hier weer dien je op toepassen te klikken indien je iets dient aan te passen ...open daarna de tap "beheer " en klik verder op instellingen kopiëren ...
***aangezien ik hier azerty gebruikt en in Belgie woont zie ik hier dus het volgende ..
59e67e9157863-Ashampoo_Snap_2017.10.18_00h03m31s_001_.png


****deze dient dus bij u anders te zijn plaats eens een afbeelding !
******pas als de juiste gegevens vermeld staan bij u mag er op ok geklikt worden !
 
Ik heb dit gedaan maar het blijft hetzelfde na opstarten van de pc.

Btw, moet ik hier geen apart topic voor maken?

Explorer ook nog gereset?
Zo ja heeft het geholpen?
Nee dit mag in dit topic blijven,
mocht Abraham bijvoorbeeld naar virussen zoeken, dan wordt hij van zelf verplaatst
 
Er stonden inderdaad 2 "talen", Nederlands (België) en Nederlands (Nederland).
Ik heb die laatste verwijderd. Het geeft nu enkel nog problemen bij Counterstrike, de applicatie denkt dat ik een qwerty toetsenbord gebruik.


Ivm Internet Explorer, hetgeen u me opdroeg te doen heb ik precies uitgevoerd maar is jammer genoeg niet gelukt.
 
ah ik dacht eerder dat je in Nederland woonde m.a.w. je heb dezelfde instelling nu als deze van mij...
fijn dat dit probleem al van de baan is .. betreffende Counterstrike denk ik dat je of in de instellingen van Counterstrike zelf dit dient aan te passen of te wel je locatie dient na te gaan ...daar dient dan ook België vermeld te staan en géén Nederland zoals ik eerder vermelde in bericht #9
 
Ivm Internet Explorer, hetgeen u me opdroeg te doen heb ik precies uitgevoerd maar is jammer genoeg niet gelukt.

Dan zal ik een andere browser gaan gebruiken. Ik gebruik zelf Chrome en die is een stuk sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan