• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Toners voor Samsung CLP 310

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Oude printer die het nog goed doet, maar toners zijn nogal prijzig, denk hier vroeger ergens iets gelezen te hebben op het forum waar goeie huismerk toners te verkrijgen zijn, zie prijzen van 10 euro tot 30 euro voor een toner.
Iemand ervaring met goedkope lazer toners?
 
:cool: de meeste fabrikanten hebben tegenwoordig een Chip in hun Toners zitten
waardoor je wel eens een probleem kan krijgen met de huismerk producten.
Heb zelf ook een tijd lang huismerk gebruikt,maar op een gegeven moment kwamen er toch te veel storingen, ben toen weer op Originele overgestapt
 
Huismerk zijn wel de enige die je goedkoop kan krijgen.
 
Heb een zwarte toner bij Inkt.nl besteld, gaan eens zien wat het heeft.
Heb eens een lege toner opengemaakt uit nieuwsgierigheid of die nu volledig op was, handschoenen aan natuurlijk, in de toner zat nog veel poeder hoor, er blijft dus veel achter hoor.
 
Weet niet of de Samsung gebruikt maakt van een print-teller of een optische.
Bij print tellers, telt gewoon het aantal afdrukken en de dekkingsgraad, op een bepaald moment vindt de cartridge dat hij leeg is en kun je eenvoudigweg niet meer printen.
Mijn HP heeft een optische teller, die 'kijkt' hoeveel toner er nog aanwezig is, maar die kan je voor de gek houden door het restant aan toner iets meer naar het optische oog te schudden, scheelt mij na de eerste 'leegmelding' toch weer zo'n 50 tot 100 pagina's extra afdrukken.
 
De toners van 123inkt waren altijd prima voor mijn HP LaserJet 500 color M551 DN.
Helaas gaat het de laatste tijd weleens mis: zwarte toner die eerder donkergrijs is, strepen bij de magenta cartridge, stipjes bij de blauwe enzovoort.
Men is heel coulant, dat dan weer wel. Bij melding en doorlopen van een testpaginaprocedure krijg je per omgaande een nieuwe cartridge.
 
Zelf heb ik een Samsung zwart-wit laserprinter, met alleen originele cartridges. Maar het 'tonerbeleid' van dat ding is om te huilen. Vaak meldingen dat het niveau laag is, of vaker nog dat deze leeg is, maar wetend dat er voldoende in zit blijf ik altijd proberen tot de melding gaat slapen. Klep open, cartridge er uit, goed in het horizontaal vlak schudden en met een rustige slag eindigen, en terug plaatsen. Dan klep dicht, en afwachten. Eventueel meerdere keren herhalen.
Contacten zijn groot, en heel schoon, zien er betrouwbaar uit.

Erg onhandig ontwerp is het natuurlijk dat de printer staakt zodra het tonerlampje brandt. Waarom dit nodig is geeft te raden, want ook de drum zit in de cartridge.
 
. . . zwarte toner die eerder donkergrijs is. . .
Let op dat je niet in Eco-modus print. Veel printers (zoniet alle) onthouden voor elke toepassing apart de instellingen, dus dan zie je het misschien maar af en toe gebeuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan